ارزش سهام نتفلیکس بالاتر از دیزنی قرار گرفت

17 April 2020 - 22:00

حداقل در زمان فعلی می‌توان گفت که حالا نتفلیکس از بزرگ‌ترین کمپانی سازنده فیلم یعنی دیزنی هم بالاتر قرار دارد؛ آن‌هم زمانی که صحبت از آمار و ارقام قیمت و سهام این دو کمپانی درمیان باشد. برای دریافت جزییات بیشتر با سینما فارس در ادامه خبر همراه باشید.
طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، به‌نظر می‌رسد اپیدمی کرونا برای کمپانی دیزنی ضرر زیادی دارد؛ زیرا گفته شده روزانه ۳۰ میلیون دلار رقمی‌ست که بیانگر مقدار این ضرر است.
به‌کمک نوسانات بورس و ارزش سهام، و علی‌الخصوص اپیدمی کرونا و قرنطینگی مردم، میزان سرمایه و ارزش سهام شبکه نتفلیکس به رقم ۱۸۷٫۳ میلیارد دلار رسیده است؛ خبری مسرت‌بخش برای مقامات این شبکه و به‌طبع ناراحت‌کننده برای کمپانی دیزنی.
طبق گزارش وب‌سایت ورایتی، ارزش سهام دیزنی ۱۸۶٫۶ میلیارد دلار است که حالا از رقیب خود یعنی نتفلیکس عقب افتاده است. علت ریزش سهام و کاهش ارزش دیزنی، تعطیلی پارک‌های آن و عدم اکران محصولاتش اعلام شده است. طبق گزارش کانال ESPN که متعلق به خود دیزنی‌ست، تعطیلی مسابقات ورزشی به‌دلیل بحران کرونا نیز از دیگر عوامل ضرر و سقوط سهام دیزنی می‌باشد.
با خانه‌نشینی و قرنطینه مردم و سرگرم‌شدن با استریم آنلاین، نتفلیکس انتظار افزایش مشترکین جدید خود را تا ۷ میلیون کاربر داشت اما نتیجه‌ای که رقم خورد بیش‌ازحد انتظارشان بود و رقم واقعی کاربران جدید شبکه نتفلیکس قطعا بیش از این‌هاست. اما در آن‌سو، ماجرا برای دیزنی طور دیگری رقم می‌خورد؛ بر اساس گزارشی از نیویورک‌تایمز، گفته شده دیزنی به‌طور روزانه متحمل ۳۰ میلیون دلار ضرر شده است. در ماه مارس، این کمپانی درخواست وامی ۶ میلیارد دلاری برای کنترل و عبور از شرایط به‌وجودآمده از کرونا و بحران سلامت جهانی کرده است. باب ایگر (Bob Iger) که اخیرا به سمت مدیرعاملی دیزنی منسوب شده در نقل‌قولی گفته است که:

دیزنی هرگز به شرایط قبلی خود بازنخواهد گشت و ما سرمایه‌ی کافی برای کنترل این اوضاع در درازمدت را داریم. بخاطر کرونا دیگر هرگز شاهد اقتصاد قبلی نخواهیم بود و وقتی به دورنمای کاری‌مان می‌نگریم، دنبال یافتن راهی کارآمد و مفیدتر برای بهبود کسب‌وکار و اقتصاد خود هستیم.

باب ایگر از دریافت حقوق خود منصرف شده است و دیگر مدیران دیزنی نیز در این اوضاع سخت اقدام به کاهش هزینه‌ها برای کمک به کارکنان کمپانی خود کرده‌اند. به‌تازگی دیزنی مجبور به ترخیص ۴۳ هزار کارمند خود در والت‌دیزنی واقع در فلوریدا شده است. این درحالی‌ست که سرویس پخش‌آنلاین این کمپانی، موسوم به دیزنی‌پلاس، سرعت جذب مشترکین‌اش بیش از حد انتظار بوده و به رقم ۵۰ میلیون کاربر رسیده است. این روزها مردم در سراسر جهان مشغول سرگرم‌کردن خود از طریق سرویس‌های پخش آنلاین هستند.
منبع: Gamespot

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.