برایان دنهی در ۸۱ سالگی درگذشت

17 April 2020 - 23:30

برایان دنهی (Brian Dennehy)، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و برنده جایزه گلدن گلوب و تونی، در سن ۸۱ سالگی درگذشت. وی دیروز به مرگ طبیعی در خانه‌اش در New Haven فوت کرد. وی طی چهار دهه گذشته مشهور بود و در فرنچایز First Blood محصول سال ۱۹۸۲ نقش کلانتر شهر کوچکی را بازی می‌کرد. او اولین بار در درام F‌.I.S.T با سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) همکاری داشت. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

وی در فیلم‌هایی همچون Gorky Park (1983), Cocoon (1985), F/X (1986), Presumed Innocent (1990), Romeo + Juliet (1996) و اخیرا در Knight of Cups (2015) ایفای نقش کرده است. او صداپیشه پدر موش اصلی Ratatouille (2007) بود.

دنهی بازیگر Silverado در نقش کلانتر تبهکار ظالم، کاب، بود و نقش پدر تامی در فیلم Tommy Boy (1995) را بازی کرد.

او پیش‌تر در کمدی‌های موفق Semi-Tough (1978), Foul Play (1977) و Dudley Moore-Bo Derek بازی کرده است.

او شش بار نامزد جایزه امی شد و اخیرا در سریال The Blacklist شبکه NBC بازی کرده و از فصل سوم نقش دامینیک ویلکینسون، مامور روس KGB را ایفا کرد که نوه اش لیز و دخترش کاترینا بودند.

او در کارهای تلویزیونی دیگری همچون Hap and Leonard, Public Morals, The Good Wife و The Big C بازی کرده است. وی جایزه گلدن گلوب و SAG برده و برای بازی در نقش ویلی لومن در مینی سریال Death of a Salesman نامزد جایزه امی شد. هر شش نامزدی او برای جوایز امی، برای مینی سریال‌هایی مانند A Killing in a Small Town و Our Fathers بوده و همگی جز مرگ یک فروشنده برای نقش مکمل بوده‌اند.

دنهی دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد تونی برای نمایش مرگ یک فروشنده و سپس بازی این نقش در West End و نقش جیمز تیرون در Long Day’s Journey into Night برد.

او ۹ ژوئیه ۱۹۳۸ در بریجپورت بدنیا آمد و سال ۱۹۵۸ به نیروی دریایی پیوست و ۵ سال در اکیناوا خدمت کرد. مدتی راننده کامیون، قصاب و بورس دار بود. او در کنار شغل‌های روزانه‌اش، در تئاتر نیز بازی می‌کرد.

منبع: ComingSoon

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.