دیوید آیر نحوه فیلم‌برداری فیلم‌های مارول را ستایش می‌کند

20 April 2020 - 15:00

دیوید آیر (David Ayer) کارگردان فیلم اول Suicide Squad (جوخه انتحار) نحوه فیلم‌برداری مجدد فیلم‌های مارول را مورد ستایش و تحسین قرار داده است. او که اولین پروژه ضد قهرمانی برادران وارنر و دی‌سی فیلمز را کارگردانی کرد، قرار بود دنباله آن را نیز بسازد. از آنجایی‌ که دی‌سی طی سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی شده، این اتفاق نیفتاد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

حالا جیمز گان (James Gunn) سُکان دار فیلم جدید جوخه انتحار است و گویا دنباله چیزی است که آیر قرار بوده بسازد و به چندین شخصیتی که او معرفی کرد، در این فیلم پرداخته می‌شود. فیلم سال ۲۰۱۶ در باکس‌آفیس موفق عمل کرد و ۷۴۶.۸ میلیون دلار با بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری‌اش فروخت. این فیلم برخلاف نمرات بدی که گرفت، نامزد اسکار بهترین گریم شد.

با توجه به این اتفاقات، برادران وارنر سریعا به دنبال ساخت دنباله‌ها و اسپین‌آف‌های فیلم رفت. اسم آیر همیشه با این پروژه همراه است چون او آغازگر خلق برخی از شخصیت‌های برجسته خصوصا هارلی کوین با بازی مارگو رابی (Margot Robbie) در این دنیا بود.

وقتی آیر گفت احتمال دارد در فیلم Namor مارول استودیوز حضور داشته باشد، برخی طرفداران دی‌سی کمی شوکه شدند. یکی از طرفداران به شوخی گفته بود اگر آیر به مارول بپیوندد، حداقل دیگر نیاز ندارد چیزی را مجددا فیلم‌برداری کند چون باید طبق خواست تولید کننده پیش رود. آیر در پاسخ به این حرف گفته بود که برنامه ریزی مارول استودیوز برای هرگونه فیلم‌برداری مجدد احتمالی یا اضافی کار دستی است چون به کل فرایند تولید ساختار درستی می‌دهد.

کاملا مشخص است که جوخه انتحار قربانی تولید عجله‌ای شد. آیر فقط ۶ هفته وقت داشت تا فیلم‌نامه را بنویسد چون تاریخ اکران فیلم مشخص شده بود. استودیو می‌خواست فیلم آیر به مخاطب بیشتری عرضه شود و فیلم‌برداری‌ مجدد با عجله انجام شد و ۲۲ میلیون دلار هزینه داشت که بیشتر از ۶-۱۰ میلیون دلار نرمالی است که برای فیلمبرداری اضافی کنار گذاشته می‌شود. برای همین است که این کارگردان با توجه به تجربه قبلی خود، کار مارول برای برنامه های کلی فیلمبرداری مجدد فیلم‌هایش را ستایش می‌کند.

با اینکه دی‌سی و مارول همیشه رقیب بوده‌اند اما تنشی بین این دو کمپانی وجود ندارد. مشکلی نیست اگر آیر بعد از جوخه انتحار دی‌سی فیلمی برای مارول بسازد. گان هم اینکار را کرده و تجربه خوبی برایش شده است.

منبع: اسکرین رنت

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.