مت ریوز در مورد اقتباس خودش از Batman توضیح داد

22 April 2020 - 14:30

طی مصاحبه‌ای که مت ریوز (Matt Reeves) کارگردان فیلم The Batman اخیراً با The Daily Beast داشته است، درباره‌ی رویکرد متفاوت و شخصی‌تر این فیلم بسیار مورد انتظار کمپانی Warner Bros صحبت کرد. او فاش کرد که ارتباط و عشقی که به این شخصیت بسیار محبوب شرکت DC Comics داشته، دلیل کشیده شدنش به سمت این پروژه بوده است. همین دلیل به وجود آورنده‌ی توانایی او برای به تصویر کشیدن چیزی متفاوت در فرانچایز قدیمی شخصیت بتمن نیز بوده است. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

ریوز توضیح داد:

درواقع، به همون دلیلی که عاشق میمون‌ها بودم عاشق بتمنم. فقط همین دو فرانچایز چیزی داشتن که ممکن بود وقتی نزدیکشون میشم باهاشون ارتباط برقرار کنم. مسئله‌ای که باعث شد بخشی از این دو پروژه باشم به نظرم یه چیز شخصی بود. حس می‌کنم اگر با چیزی به‌صورت شخصی در ارتباط نباشم، حتی نمیدونم دوربین رو کجا باید بذارم و اصلاً چطور با بازیگرا صحبت کنم. همین‌طور فکر کردم که تا حالا چندتا فیلم عالی از شخصیت بتمن ساخته‌شده و من نمیخوام فقط یه فیلم بتمن بسازم. من میخوام یه فیلم بتمن بسازم که متفاوت باشه.

او اضافه کرد:

من باهاشون صحبت کردم و گفتم، ببینید، خیلی ممنونم که از من میخواین یه فیلم بتمن بسازم ولی نمیخوام صرفاً یه فیلم راجع به بتمن کارگردانی کنم. میخوام یه فیلم بتمن محور بسازم که شانس اینو داشته باشه که یه چیز دیگه باشه، یه چیز انسانی‌تر و بتونه از استعاره‌های این ژانر استفاده کنه.

در ادامه، از ریوز درباره‌ی بروس وینِ رابرت پتینسون (Robert Pattinson) سؤال شد اینکه او چگونه می‌خواهد ابعاد مختلف یک میلیاردر ابرقهرمان را با توجه به مسائل روز جهان به تصویر بکشد. زیرا در اقتباسی که کریستوفر نولان (Christopher Nolan) به تصویر کشیده بود این شخصیت بر پایه‌ی نگرانی‌های اجتماعی-سیاسی بناشده بود. او با اطمینان دادن به طرفداران پاسخ داد که در فیلم پیشِ روی او قطعاً به مسائل روز دنیا توجه خواهد شد.

برای من، اون یکی از لذت‌های کار کردن با این چیزاست. تو از اون عناصر سطحی استفاده می‌کنی تا به عمقشون نفوذ کنی. حس می‌کنم هنوز به این مسائل زیاد پرداخته نشده. نولان درخشان بهشون پرداخت و همینطور برتون (Tim Burton). هرکسی به یه بخشی پرداخت. به نظرم، من میدونستم که قراره وارد تاریخچه‌ی چندتا فیلم خیلی عالی به شم.

او ادامه داد:

تمام اون جنبه‌هایی که راجع بهشون صحبت می‌کنی یه بافت رو تشکیل میدن. فیلمی که ما داریم می‌سازیم، که الان متوقف‌شده، قطعاً شامل بافتی میشه که بر پایه‌ی مسائل روز دنیا بناشده. هیچ کدومشونو نادیده نمیگیره. فکر کنم که چیز فوق‌العاده هیجان‌انگیزی از آب در به یاد. این فیلم شبیه هر داستان بزرگیه که توی این دوره مدام در حال دیدنشیم و همین‌طور شامل یک سری تجربیات انسانی هم هست و راه‌های تازه‌ای جلوی پای این شخصیت میذاره تا روی چیزای باارزش و پرمعنی برای شما و به‌طور امیدوارانه برای یک مخاطب نور بندازه.

 رابرت پتینسون ستاره‌ی مجموعه فیلم‌های twilight در این عنوان نقش ابرقهرمان نمادین را ایفا خواهد کرد. دیگر ستارگان این اثر را کالین فارل (Colin Farrell) در نقش پنگوئن، زوئی کراویتز (Zoë Kravitz) در نقش زن گربه‌ای، پل دانو (Paul Dano) در نقش معما گو، جفری رایت (Jeffrey Wright) در نقش کمیسر گوردون، اندی سرکیس (Andy Serkis) در نقش آلفرد پنی‌ورث، جان تورتورو (John Turturro) در نقش کارماین فالکونی و پیتر سارزگارد (Peter Sarsgaard) در نقش گیل کولسن تشکیل می‌دهند.

این فیلم به کارگردانی مت ریوز سال‌های ابتدایی فعالیت شوالیه‌ی تاریکی در شهر گاتهام را به تصویر خواهد کشید که تا حدودی اقتباس‌شده از آرک داستانی نمادین کتاب مصور Year One به قلم فرانک میلر (Frank Miller) و دیوید مازوکلی (David Mazzucchelli) منتشرشده در ۱۹۸۷ است.

ریوز قسمت‌های دوم و سوم از سه‌گانه‌ی تازه‌ی سیاره‌ی میمون‌ها بانام‌های Dawn of the Planet of the Apes و War for the Planet of the Apes را کارگردانی کرده است. قسمت دوم توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند و با فروشی بیش از ۷۱۰ میلیون دلار جهشی قابل‌توجه درزمینه‌ی فروش نسبت به فیلم نخست این سری یعنی Rise of the Planet of the Apes با فروش ۴۸۲ میلیون دلار به کارگردانی روپرت وایت (Rupert Wyatt) را تجربه کرد. قسمت سوم نیز به موفقیت خود نزد منتقدان ادامه داد اما فروشی نزدیک به فیلم نخست یعنی ۴۹۰ میلیون دلار کسب کرد. لازم به ذکر است که اندی سرکیس در هر سه قسمت این مجموعه نقش اصلی یعنی رهبر میمون‌ها سزار را با استفاده از تکنیک تصاویر تولیدشده توسط کامپیوتر یا به‌اختصار (CGI) ایفا کرده است.

ریوز و دیلان کلارک (Dylan Clark) تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارند. سایمون امانوئل (Simon Emanuel)، مایکل یوسلان (Michael E. Uslan)، والتر هامادا (Walter Hamada) و چنتال نانگ وو (Chantal Nong Vo) به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن در این اثر حضور خواهند داشت.

فیلم The Batman در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) بر روی پرده‌های سینما ظاهر خواهد شد.

منبع: Comingsoon

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.