روگ وان از نظر داستانی با اپیزود هشتم مرتبط است

4 December 2016 - 19:00

لوکاس فیلم با نزدیک شدن به اکران Rogue One: A Star Wars Story «گروه سرکش یک: داستان جنگ ستارگان»، قرار است اولین پروژه‌ی آزمایشی خود را تجربه کنند. روگ وان هشتمین فیلم در این دنیای گسترده است که همزمان نقش پیش درامد و اسپین‌آف را خواهد داشت. با سینماگیمفا همراه باشید.

مهم‌ترین وجه تمایز این فیلم با دیگر فیلم‌های سری، عدم مرکزیت اسکای‌واکر از نظر داستانی خواهد بود. کارگردان گرت ادواردز (Gareth Edwards) داستانی انحصاراً جنگی را از نبرد بین کهکشانی بزرگ روایت خواهد کرد. حتی این موضوع قبلا اعلام شده‌است که Rogue One دنباله‌ای در بر نخواهد داشت، ولی با این وجود نمی‌توان گفت که کلیت داستان با فیلم‌های دیگر مرتبط نخواهد بود.

در مصاحبه اخیر با EW، نویسنده آنتونی برزنیکن (anthony breznican) اطلاعاتی قابل توجه را برای طرفداران متعصب این فرنچایز منتشر کرد. در جریان طرح کلی خطوط زمانی دنیای بزرگ جنگ ستارگان، او توضیح داد که چگونه روگ وان «با بسیاری از فیلم‌های دیگر در این فرنچایز مرتبط است». در ادامه توضیحات او اشاره‌ای نیز به اپیزود هشتم جنگ ستارگان به کارگردانی رایان جانسون (Rian Johnson) شد که در حال حاضر در مرحله تولید قرار دارد. بر کسی پوشیده نیست که هر دو فیلم هماهنگی‌های با یکدیگر در این دنیای گسترده و به هم پیوسته خواهند داشت. ولی از نظر داستانی کمی باعث تعجب است، چون تا جایی که می‌دانیم دو فیلم از نظر داستانی به یکدیگر مربوط نیستند. هستند؟

روگ وان داستانی را روایت می‌کند که برای اولین بار آن را در متن آغازین فیلم اوجینال خواندیم. یک گروه از جاسوسان شورشی موفق می‌شوند نقشه‌های دداستار را درست از بیخ گوش امپراطوری شیطانی بدزدند. در ادامه آن نقشه‌ها در اختیار پرنسس لیا و R2-D2 قرار می‌گیرند و در نهایت خلبانی «خوش شانس» از شورشیان به نام لوک اسکای‌واکر با استفاده از آن، سلاح کشتار جمعی را در فیلم A New Hope از بین می‌برد.

Rogue One: A Star Wars Story کمتر از دو هفته دیگر راهی سینماها خواهد شد. اپیزود هشتم جنگ ستارگان نیز سال آینده آماده اکران خواهد بود.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • SomeOne says:

    فکر کنم میدونم چجوری بهم دیگه مرتبط هستن!
    تو یوتیوب کانال Film Theorists توضیحات کامل رو داده ولی اینجا نمیگم چون ممکنه اسپویل اپیزود هشتم باشه