سونی فیلم اختصاصی Jackpot را خواهد ساخت

23 May 2020 - 00:00

Sony Pictures مصمم به گسترش دنیای سینمایی شخصیت مرد عنکبوتی کمپانی مارولش است. این استودیو مارک گوگنهایم (Marc Guggenheim) را برای نگارش فیلم‌نامه‌ی ابرقهرمان مؤنثی بانام Jackpot به خدمت گرفته است. گوگنهایم پیش‌تر به همراه برایان رید (Brian Reed) قسمت‌هایی از داستان‌های مصور این مادر مبارز با جرم و جنایت را نوشته بود. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

جکپات یک ابرقهرمان مؤنث با استقامتی استثنایی است که تاریخچه‌اش در دنیای کامیک کمی پیچیده است. در ابتدا در قالب شخصیت سارا ارت، یک دانشمند که به هنگام بارداری تحقیقاتی درزمینه‌ی ژن‌درمانی انجام می‌داد و در معرض «Lot 777» قرار گرفت به تصویر کشیده شد. این ماده درواقع ویروسی بود که DNA او را در سلول‌ها بازنویسی کرد. فرزند او در سلامت کامل متولد شد اما او خیلی زود متوجه شد که علاوه بر مادر بودن قدرتی ابر انسانی نیز دارد و طی اتفاقاتی برای نجات خانواده‌اش مجبور به استفاده از این توانایی شد.

سرانجام، او از به دوش کشیدن بار سنگین مسئولیت مبارزه با جرائم خسته شد و لباسش را به آلانا جابسون واگذار کرد. او فردی بلندپرواز بود که مسئولیت‌های این شخصیت را بر عهده گرفت اما برای زنده نگه‌داشتن توانایی‌های ابرقهرمانی جکپات باید یک هورمون رشد جهش‌یافته را مصرف می‌کرد. به‌طور خلاصه، او در همکاری که با مرد عنکبوتی برای تعقیب شروری بانام منس (Menace) داشت در حین انجام مأموریت به قتل رسید. ارت که احساس گناه می‌کرد با حفظ هویت مخفی‌اش و درحالی‌که یک خانواده را مدیریت می‌کرد به شغل مبارزه با جرم جنایات بازگشت.

گوگنهایم در نوشتن داستان مجموعه کتاب‌های مصوری ازجمله آکوامن، مردعنکبوتی شگفت‌انگیز، سوپرمن/بتمن و بازی‌های ویدیویی مانند Call of Duty 3 نقش داشته است. ازجمله فعالیت‌های او در دنیای فیلم و تلویزیون می‌توان به مجموعه‌های «نظم و قانون» (Law & Order)، «جک و رابی» (Jack & Bobby) و «بازرسی صحنه‌ی جرم: میامی» (CSI: Miami) اشاره کرد. او اخیراً نیز برای نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم اقتباسی از شخصیت خلق‌شده توسط خالق ددپول یعنی راب لایفلد (Rob Liefeld) که کامیک‌های آن توسط انتشارات Image Comics به چاپ می‌رسد یعنی Prophet که جف رابینف کارگردانی آن را انجام می‌دهد و Studio 8 تولیدکننده‌ی آن خواهد بود، انتخاب‌شده بود. دیگر فعالیت‌های او شامل سریال «کماندار» (Arrow) و «شکارچیان غول: قصه‌های آرکیدیا» (Trollhunters: Tales of Arcadia) نیز می‌شود. او اولین تجربه‌ی کارگردانی خود را در مجموعه‌ی «افسانه‌های فردا» (Legends of Tomorrow) رقم زد.

سونی توانست موفقیت بزرگی را از فیلم انشعابی فرانچایز مرد عنکبوتی یعنی «ونوم» (Venom) کسب کند که موجبات ادامه‌دار بودن روند ساخت مجموعه‌های انشعابی مرد عنکبوتی را برایش فراهم کرد. قسمت دوم این فیلم در دست ساخت قرار دارد و فیلم دیگری بانام «موربیوس» (Morbius) با بازی جرد لتو نیز قرار است تا در ۱۹ مارس ۲۰۲۱ اکران شود. همچنین نویسنده‌ی فیلم «ایکوالایزر» (The Equalizer) ریچارد ونک (Richard Wenk) نگارش فیلم کریون شکارچی را بر عهده دارد. فیلم‌های دیگری نیز برای شخصیت‌های دیگر نظیر سیلک و نایتواچ در دست توسعه قرار دارند و اخیراً نیز اس.جی. کلارکسون (S.J. Clarkson) برای توسعه‌ی فیلمی با محوریت یک ابرقهرمان مؤنث از جهان مرد عنکبوتی که پیش‌بینی می‌شود فیلم اختصاصی شخصیت مادام وب باشد، منتصب شد.

منبع: Deadline

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.