ستاره مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت درگذشت

21 June 2020 - 21:30

دیروز روز ناراحت کننده‌ای برای طرفداران سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت بود. ایان هولم (Ian Holm) در سن ۸۸ سالگی درگذشت. این بازیگر انگلیسی در دو سه گانه پیتر جکسون (Peter Jackson) در نقش بیلبو باگینز، هابیتی که قهرمان مجموعه‌ای از ماجراجویی‌ها بود، و در نهایت حلقه قدرت را پیدا کرد، ظاهر شد. مدیر برنامه‌های این بازیگر دیروز خبر درگذشت این هنرمند را به روزنامه The Guardian داد و اعلام کرد وی به علت ابتلا به بیماری پارکینسون درگذشته است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

با نهایت تاسف باید بگویم سر ایان هولم امروز صبح در ۸۸ سالگی درگذشت. او در کمال آرامش در کنار خانواده‌اش در بیمارستان فوت کرد. ما همگی دلمان برای این بازیگر مهربان و با استعداد تنگ خواهد شد.

هولم در سال ۱۹۳۱ در اکسس در انگلیس بدنیا آمده بود و سال ۱۹۷۶ چندین بار روی صحنه تئاتر رفت. او کار خود در هالیوود را در سال ۱۹۷۹ با فیلم Alien Back ساخته ریدلی اسکات (Ridley Scott) شروع کرد. در آن زمان وی برای مخاطبین آمریکایی ناشناخته بود و بازی اش در Ash مخاطبین و منتقدین را تحت تاثیر قرار داد.

مدتی بعد او در فیلم موفق Chariots Of Fire محصول سال ۱۹۸۱ بازی کرد و جایزه بفتا دریافت کرد و سپس نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار شد. او در فیلم‌های Time Bandits, Brazil, The Madness Of King George, The Fifth Element, From Hell, Big Night و The Sweet Hereafter ایفای نقش کرده و آخرین بازی اش The Hobbit: The Battle of the Five Armies محصول سال ۲۰۱۴ بوده است.

منبع: ددلاین

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.