نکته‌ای که به احتمال زیاد در قسمت پایانی Westworld متوجه آن نشدید

8 December 2016 - 22:30

خطر اسپویلر برای کسانی که قسمت پایانی Westworld را ندیده‌اند.

قسمت پایانی سریال Westworld به بسیاری از معماهای خود پاسخ داد و همزمان مجموعه‌ای جدید از سوالات را به وجود آورد. یکی از این ابهامات تصمیم شخصیت میو در قطار بود که بسیاری را به تعجب وا داشت. این اتفاق بعد از حرف‌های برنارد در مورد واقعی نبودن تصمیمات به ظاهر مستقل میو افتاد، جایی که او به جای فرار کردن با قطار، تصمیم گرفت از آن پیاده شود و به دنبال دختر حاضر در رویاهایش برود. در این میان نکته‌ای کوچک وجود دارد که به احتمال زیاد متوجه آن نشده‌اید. با سینماگیمفا همراه باشید. سازنده سریال و کارگردان قسمت پایانی جاناتان نولان (Jonathan Nolan) در این مورد پاسخ می‌دهد:

وقتی میو وارد قطار می‌شود، دوربینِ ثابت، همراه و همقدم با او حرکت می‌کند. او تصمیم به پیاده شدن می‌گیرد، که در واقع اولین تصمیم کاملا اختیاری او در کل فصل است. در آن هنگام، در واقع او تصمیم می‌گیرد تا از داستان نوشته برایش جدا شود که همان فرار با استفاده از آن قطار بود. او تصمیم می‌گیرد از قطار پیاده شود، در این لحظه دوربین به حالت روی شانه تغییر پیدا می‌کند که با توجه به لزرش‌هایش حالتی زنده‌تر دارد؛ که در واقع به زنده بودن میو برای اولین بار و نخستین تصمیم مستقل او اشاره دارد.

به طرز باورنکردنی، جاناتان نولان به نظر می‌رسد در مصاحبه خود با Vulture، به یکی از اساسی‌ترین سوالات قسمت آخر پاسخ می‌دهد. میو فکر می‌کرد که او تنها کسی است که در حال کنار هم قرار دادن تکه‌های پازل است، تا وقتی که برنارد بار دیگر پرده از یکی دیگر از اسرار سریال برداشت و به عدم اختیاری بودن تصمیمیات میو اشاره کرد. موضوعی که تمام این ابهامات را به وجود آورد جایی بود که میو قبل از خواندن کامل برنارد در مورد تصمیماتش دستگاه نظارتی را که در دست برنارد قرار دارد گرفته و می‌شکند. در اینجا است که دقیقا متوجه نمی‌شویم که آیا در برنامه جدید میو، فرار از پارک گنجانده شده‌بود یا ماندن و نجات دخترش. حال با توجه به حرف‌های نولان (در صورتی که تغییر حالت دوربین را متوجه نشده‌باشید) متوجه می‌شویم که میو در واقع برخلاف کد نوشته شده عمل می‌کند و در پارک باقی می‌ماند.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.