۱۰ فیلم برتر امسال از نگاه منتقدان بنیاد فیلم آمریکا

10 December 2016 - 20:12

هر‌چه به پایان سال ۲۰۱۶ نزدیک‌تر می‌شویم، با وجود چندین عنوان باقی‌مانده که که در اواخر سال جاری منتطرشان هستیم، جوایز کاندیدا و رقبا در حال خودنمایی هستند. از جمله این عناوین میتوان به شاهکار موزیکال دیمین شزل (Damien Chazelle) یعنی لالا لند، فیلم Moonlight «مهتاب» با کارگردانی بری جنکینز”Barry Jenkins” و Manchester by the Sea  «منچستر کنار دریا»  از کنت لونرگان اشاره‌کرد. علاوه‌بر اینکه  امسال برای جشنواره‌های سینمایی و رقبای مستقل به‌ سالی استثنایی بدل شده در ماه‌های پایانی سال رقابت های سینمایی به اوج خود رسیده‌است.

باوجود عناوینی که هنوز تا زمان اکران باید منتظر باشیم‌ از جمله فیلم Silence «سکوت» اثر مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و ۲۰th Century Women  «زنان قرن بیستم»  و همچنین فیلم  Rogue One: A Star Wars Story «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» منتقدان بسیاری را مشغول تماشاکردن و کامل کردن رتبه‌بندی فیلم های برتر امسال کرده‌است. پس از اعلام عمومی لیست‌‌های هیئت ملی بازبینی فیلم، جشنواره انجمن منتقدان پخش‌کننده فیلم و انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس، اخیرا گروه بنیاد فیلم آمریکا “AFL” لیست ده فیلم برتر ۲۰۱۶ را اعلام کرد. این لیست طبعا شامل بزرگترین عناوین چند ماه اخیر و چندین فیلم به‌ظاهر شوکه‌کننده است. لازم به ذکر است که اخرین عنوان مارتین اسکورسیزی (سکوت) در این لیست جای‌ داده‌شده‌ است.

لیست فیلم برتر AFL بدون ترتیب اولویت:

  • Arrival
  • Fences
  • Hacksaw Ridge
  • Hell or High Water
  • La La Land
  • Manchester by the Sea
  • Moonlight
  • Silence
  • Sully
  • Zootopia

 

arrival-amy-adams-human

در حال حاضر کاندیدای بهترین فیلم در مراسم اسکار La La Land است، حضور این عنوان در لیست تاثیری بر روند پیشروی این شاهکار نداشته، این روند به‌گونه‌ای‌ا‌‌ست که با عرضه محدود این هفته در نیویورک و لوس‌آنجلس قبل از عرضه عمومی آن در شانزدهم ماه دسامبر آمارها به گونه‌ای بودند که این عنوان را در لیست تماشای تمام هواداران سینما قرار داد. بقیه موارد دیگر لیست نیز تاکنون با انتخاب منتقدان جای‌گرفته‌اند که همگی در‌انتظار هماهنگی برای دریافت جوایز مختلف دیگر هستند. حضور فیلم Zootopia «زوتوپیا» از شوکه‌کننده ترین رویداد‌ها در این لیست بوده چرا‌که پیش‌یینی میشد آخرین فیلم دیزنی (Moana) با وجود تازگی در این لیست به‌جای زوتوپیا قرار داشته‌باشد.

به‌علاوه منتقدان و عکس‌العمل‌ها نسبت به این لیست روز‌به‌روز در حال افزایش است. به‌نظر می‌رسد عنوان سکوت با کارگردانی اسکورسیزی در آخرین لحظات برگ برنده کاندیدا شدن در جوایز تلقی‌شود که درست به‌ موقع عرضه‌شد. با وجود استقبال قابل ملاحظه‌ای که از این اثر شد، آن را به یک رقیب جدی برای دیگر نامزد‌ها بدل کرد که البته این اتفاق برای یک اثر به کارگردانی اسکورسیزی چندان شوکه‌کننده نخواهد بود! اما مجموعه اتفاقات اخیر در جشنواره‌های این‌چنینی خبر از پیش‌بینی نشدنی بودن نتایج در رقابت‌ها می‌دهد.

منبع: screenrant.com

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.