ترنس هاوارد درام Delta Blues را می‌سازد

19 July 2020 - 22:00

ترنس هاوارد (Terrence Hward) نظرش برای بازنشستگی را عوض کرده و قرار است در کنار ایوان راس (Evan Ross) در درام تلویزیونی درباره موسیقی بلوز می‌سی‌سی‌پی محصول Zero Gravity Management ایفای نقش کند. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

ستاره فیلم Empire برای اولین بار یک پروژه را کارگردانی می‌کند که فعلا به دنبال شورانر است. هاوارد قراردادی برای بازی در پایلوت Delta Blues، درام یک ساعته‌ای براساس داستان دبلیو سی هندی (W. C. Handy)، پدر موسیقی Blues، امضا کرده است. او در کنار راس ظاهر می‌شود. هیچ یک از این دو، نقش هندی را بازی نمی‌کنند.

هاوارد سال گذشته گفته بود میخواهد خود را از بازیگری بازنشسته کند. او گفته فیلم نامه این پروژه بهتر از هرچیزی بوده و باعث شده نظرش برگردد:

کار من توی بازیگری تمومه اما بخاطر این داستان فعلا بازنشستگی را به تعویق انداختم.

داستان این درام، می‌سی‌سی‌پی دلتا را در سال ۱۹۰۳ نشان می‌دهد، سرزمینی که زخمی جنگ داخلی است که برده‌ها را آزاد کرده است. اینجاست که اولین بار اسم دبیلو سی هندی شنیده می‌شود که در قطار Tutwiler, MS است. در آن زمان، موسیقی و نوازندگی بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی بود و هندی یکی از مشهورترین نوازندگان Mahara’s Minstrels بود. اما او خیلی زود موسیقی آفریقایی آمریکایی جدیدی کشف می‌کند که در سراسر مزارع پنبه، زندان‌ها و گودال‌های آب می‌سی‌سی‌پی دلتا نواخته می‌شود. وقتی گروه سیاه پوستان Masonic, the Knights of Pythias، از او می‌خواهند تا در گروهشان بنوازد، هندی از Minstrels جدا شده و به دلتا می‌رود.

اینجاست که هندی شروع به مستند کردن، اجرا و انتشار موسیقی می‌کند که بلوز نامیده می‌شود. هندی با تغییر خطوط ملودی، تغییر کلمات و مفاهیم موسیقی، آهنگ‌هایی می‌سازد که نُت‌های قدیمی را جدید کرده و از آن خود می‌کند. او سال ۱۹۱۴ با Saint Louis Blues مشهور می‌شود. او که با موسیقی‌دان‌های دلتا همکاری می‌کند به نیویورک می‌رود و سرانجام امپراطوری کپی‌رایت و پخش را خلق می‌کند.

با نفوذ موسیقی Blues به فرهنگ سفید پوستان، هندی از موفقیت خود زجر می‌کشید؛ او شاهد نابودی دوستانش یکی پس از دیگری بود: زندان، چاقوکشی، نژاد پرستی و غیره. دوستان هنرمندش او را به خیانت و کار کردن با سفید پوستان متهم کردند و حتی به او اتهام دزدیدن موسیقی‌شان بدون در نظر گرفتن سهمی برای آن‌ها زدند.

درام Delta Blues اولین کارگردانی هاوارد خواهد بود:

این داستان درباره تاریخ ماست و باید با دقت ساخته شود. وظیفه خودم می‌دانم تا حقایق زمانه را بیان کنم، حتی اگر این حقایق تلخ باشند.

این سریال را Zero Gravity Management تولید می‌کند که درام Ozark را برای نتفلیکس ساخته که اخیرا فصل چهارم و آخرش پخش شد و سازنده Self Made: Inspired by the Life of Madam C.J. Walker است.

اریک ویلیامز (Eric Williams) از Zero Gravity گفته:

از کار کردن با ترنس و ایوان در این پروژه بسیار هیجان زده‌ایم. بینش آن‌ها در این پروژه الهام بخش است. این داستان‌ها در تاریخ غنی هستند و موسیقی زمان خاصی ندارد.

راس که در فیلم Pink Skies Ahead ساخته کلی آکسفرد (Kelly Oxford) بازی کرده، یکی از بازیگران و تهیه کننده اجرایی کار است:

وقتی فیلم‌نامه را خواندم، دیالوگ‌ها با من حرف می‌زدند و می‌دانستم بخشی از آن هستم. این پروژه امروز کشور ماست. گفتن داستان تاریخ و تاریخ موسیقی و نشان دادن ترس‌هایی که برای موفق شدن باید بر آن‌ها غلبه کنیم، کار قدرتمندی است و از همکاری با ترنس و Zero Gravity بسیار خوشحالم.
شخصیت‌های این پروژه افراد واقعی هستند که اسم دارند اما از تاریخ ما پاک شده‌اند. Delta Blues جشن موزیکال مردم ما و جشن قدرت و اقتدار است.

منبع: هالیوود ریپورتر

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.