باکس آفیس هفته: شروع موفقیت‌آمیز فیلم La La Land در اکران محدود

12 December 2016 - 21:06

Moana، انیمیشن موفق دیزنی، برای سومین هفته‌ی متوالی صدرنشین باکس آفیس شده است. هرچند طبق پیش‌بینی‌های هفته‌ی گذشته به نظر می‌رسید این انیمیشن بتواند در این هفته هم رتبه‌ی خود را حفظ کند، اما Moana با یک رقیب جدی در این هفته رو به رو شد. برای مشاهده لیست کامل باکس آفیس و جزییات بیش‌تر، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

 انیمیشن Moana همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. این انیمیشن که در هفته‌ی اول خود فروش بسیار خوبی را تجربه کرد، موفقیت خود را در دو هفته‌ی بعد هم از دست نداده است. Moana در این هفته توانست با فروش ۱۸٫۸ میلیون دلاری، مجموع فروش این اثر در باکس آفیس را به ۱۴۵ میلیون دلار برساند و همچنین برای سومین هفته‌ی متوالی در صدر این لیست قرار گیرد. علاوه بر این، انیمیشن Moana به میزان ۲۳٫۵ میلیون دلار فروش در سایر نقاط جهان داشته است که در نهایت فروش کلی و جهانی این عنوان را به ۲۳۸٫۸ میلیون دلار تا این لحظه می‌رساند.

 در مکان دوم شاهد تغییر نسبت به هفته‌های گذشته بوده‌ایم. در این هفته، اثر جدید پارامونت یعنی Office Christmas Party که در این هفته منتشر شد، در این جایگاه قرار گرفته است. فیلم Office Christmas Party با فروش ۱۷٫۵ میلیون دلاری در هفته‌ی اول خود موفق به کسب این جایگاه شد. این فیلم در روز‌های آغازین امتیاز B‌ را از مخاطبین در CinemaScore دریافت کرد. با توجه به اینکه درجه‌ی سنی فیلم بزرگسال است، می‌توان گفت عملکرد فیلم در باکس آفیس مثبت بوده است. ۵۶ درصد از مخاطبان این فیلم مرد و ۴۴ درصد زن بوده‌اند. همچنین ۸۳ درصد آن‌ها سنی بالای ۲۵ سال داشته‌اند. البته، این فیلم در ۴۹ بازار بین‌المللی دیگر در مجموع توانسته ۱۶٫۴ میلیون دلار فروش کند.

 در مکان سوم، فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» قرار گرفته که در این هفته یک پله سقوط کرده است. این فیلم در چهارمین هفته‌ی خود با ۴۰ درصد کاهش فروش مواجه شد و توانست با ۱۰٫۷۸ میلیون دلار این رتبه‌ را در اختیار بگیرد. اکنون مجموع فروش این اثر در باکس‌آفیس به میزان ۱۹۹٫۳ میلیون دلار است. همچنین با فروش ۳۳٫۱ میلیون دلاری در سایر نقاط جهان در این هفته، مجموع فروش کلی و جهانی Fantastic Beasts and Where to Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» به ۶۸۰ میلیون دلار رسید.

 یکی دیگر از آثار موفق پارمونت یعنی فیلم Arrival همچنان در حال جلب نظر طرفداران است. این فیلم علمی تخیلی که ۲۳ درصد کاهش فروش در این هفته داشته است، با فروش ۵٫۶ میلیون دلاری توانست جایگاه چهارم لیست پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس را تصاحب کند. البته در این هفته ۲۰۰ سالن نمایش جدید به سالن‌های نمایش دهنده Arrival اضافه شدند. فیلم Arrival این هفته با فروش ۵٫۷۶ میلیون دلاری در دیگر بازارهای بین‌المللی، فروش کلی و جهانی خود را به ۱۳۰ میلیون دلار رساند.

 فیلم Doctor Strange بدون تغییر نسبت به جایگاه هفته‌ی قبل، این هفته هم در مکان پنجم لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است. Doctor Strange مدت زیادی است که در بین پنج فیلم برتر باکس آفیس حضور داشته است. فروش ۴٫۶ میلیون دلاری در این هفته، مجموع فروش این فیلم در باکس آفیس را به ۲۲۲٫۳ میلیون دلار رساند. در این هفته، این فیلم در بازارهای دیگر، توانست ۱٫۶ میلیون دلار فروش داشته باشد که در نتیجه مجموع فروش فیلم را در این بازارها به ۴۲۳٫۴ میلیون رساند؛ در واقع فیلم Doctor Strange دهمین فیلم پرفروش ۲۰۱۶ در بازارهای خارجی بوده است که هفته‌ی گذشته توانست رکورد Suicide Squad در این بازارها را هم کنار بگذارد. فروش کلی فیلم Doctor Strange در تمام بازارهای جهانی، ۶۴۵٫۷ میلیون دلار بوده است که این یعنی هم‌اکنون «دکتر استرنج» با پشت سر گذاشتن Thor: The Dark World، هفتمین فیلم پرفروش دنیای سینماتیک مارول است. دو فیلم Allied و Nocturnal Animals هم به ترتیب با فروش‌های ۴ میلیون دلاری و ۳٫۱ میلیون دلاری در این هفته، در مکان‌ها ششم و هفتم قرار گرفته‌اند.

 جایگاه هشتم باکس آفیس در اختیار یکی از فیلم‌های برتر و شانس کسب جوایز مختلف امسال یعنی فیلم Manchester by the Sea است. در این هفته ۲۰۰ سالن نمایش جدید به سالن‌های نمایش‌ دهنده‌ی این فیلم اضافه شده‌اند که مجموع کلی سالن‌ها را فقط به ۳۶۶ می‌رساند. فیلم Manchester by the Sea در این هفته توانست با ۳۸٫۹ افزایش، به میزان ۳٫۱۵ میلیون دلار فروش کند که نسبت به آمار سالن‌های نمایش‌ دهنده‌ی فیلم، فروش خوب و قابل توجهی است.  اکنون فروش کلی فیلم در باکس آفیس ۸٫۳ میلیون دلار است. Manchester by the Sea در هفته‌های آینده با اکران در سالن‌های بیش‌تر، می‌تواند آمار خود را بهتر هم کند.

 یکی از مهم‌ترین و بارزترین نکات این هفته، مربوط به اکران فیلم La La Land «لا لا لند» است. بدون هیچی شکی می‌توان La La Land «لا لا لند» را یکی از اصلی‌ترین شانس‌های کسب جوایز مختلف به ویژه جایزه اسکار دانست. La La Land در این هفته که هفته‌ی ابتدایی خود در باکس آفیس بود، فقط در پنج سالن سینما اکران شد. با وجودی که این فیلم فقط در پنج سالن اکران شده، آمار فروش آن بسیار خوب و باورنکردنی بوده است. «لا لا لند» در بین این پنج سالن، توانسته فروش بسیار خوب ۸۵۵ هزار دلاری را تجربه کند. این یعنی به صورت میانگین در هر سالن حدود ۱۷۱ هزار دلار فروش داشته است. در واقع La La Land توانسته دهمین فیلم پرفروش تاریخ به ازای میانگین فروش در هر سالن را تجربه کند(سومی فیلم پرفروش لایواکشن). همچنین «لا لا لند» پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۱۶ در هفته اول به ازای نمایش در هر سالن لقب گرفته است. ۴۸ درصد مخاطبان این فیلم مرد و ۵۲ درصد زن بوده‌اند. همچنین ۵۳ درصد مخاطبان فیلم بالای ۳۰ سال سن داشته‌اند. تعداد سالن‌های فیلم La La Land «لا لا لند» در هفته‌ی آینده به ۲۰۰ سالن می‌رسد و تا ۲۵ دسامبر حتی به تعداد بیش‌تری هم می‌رسد. همچنین «لا لا لند» ۴٫۶ میلیون دلار در دیگر بازارها فروش داشته است. ۸۷ درصد این فروش یعنی ۴ میلیون آن از بازار کره جنوبی است.

 در بین برترین استودیوها، پارامونت که هفته‌ی گذشته سومین استودیو بود، این هفته به لطف فروش فیلم Office Christmas Party در جایگاه اول قرار گرفته است و به دنبال آن Buena Vista و برادران وارنر در رتبه‌های دوم و سوم هستند. در پایین می‌توانید لیست کامل باکس آفیس این هفته را مشاهده کنید.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

screenshot_mon_dec_12_20-54-26

لیست برترین ناشرهای این هفته:

screenshot_mon_dec_12_20-55-11

فیلم‌هایی که در هفته‌ی آینده اکران خواهند شد:

star-wars-rogue-one-trailer-breakdown-pic-660x330

همانطور که در گذشته هم پیش‌بینی می شد، این هفته رقیب بسیار جدی برای تهدید جایگاه Moana‌ در صدر جدول وجود نداشت و فیلم‌های جدید کمی اکران شدند و برخی هم اکران محدود داشتند. با این وجود، از هفته‌ی آینده شاهد اکران فیلم‌های بیش‌تری خواهیم بود. برای مثال، در هفته‌ی بعد شاهد اکران فیلم Rogue One: A Star Wars Story که یک نسخه فرعی از سری فیلم‌های بسیار پرطرفدار و محبوب جنگ ستارگان است، خواهیم بود. بدون شک Rogue One: A Star Wars Story که قرار است در هفته‌ی آینده در بیش‌ از ۴۰۰۰ هزار سالن اکران شوند، فروش بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای را در هفته‌ی آغازین خود تجربه می‌کند و صدر جدول را در اختیار می‌گیرد. احتمال می‌رود که فیلم Rogue One: A Star Wars Story در هفته‌ی آغازین خود حدود ۱۴۰ یا ۱۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. همچنین یکی دیگر از فیلم‌هایی که در هفته‌ی آینده اکران خواهند شد، فیلم Collateral Beauty ویل اسمیت است.

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.