تارون اگرتون نقش اول فیلم اقتباسی Tetris شد

26 July 2020 - 09:00

تارون اگرتون (Taron Egerton) در فیلمی درباره تاریخ پیچیده Tetris ایفای نقش می‌‌کند. اگرتون یکی از استعدادهای درخشان و جوان هالیوود است که برای بازی در نقش اصلی فرنچایز Kingsman شناخته شد. او همچنین در چندین فیلم زندگی نامه‌ای بازی کرده و نقش افسر انگلیسی ارتش را در Testament of Youth و افسانه پاپ، التون جان، را در Rocketman ایفا کرده است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

بازی ویدئویی Tetris یکی از پر فروش‌ترین فرنچایزها با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه است که جایگاه خود را از سال ۱۹۸۴ تثبیت کرده است. برخلاف مسیرهای ساده این بازی، که می‌توان با تغییر شکل‌های مختلف برای پر کردن فضاهای خالی امتیاز گرفت، Tetris بخاطر پیچیدگی‌اش مشهور شده و مطالعات نشان دادند این بازی اثر مطلوبی روی مغز انسان داشته که به اثر Tetris مشهور است. این فیلم جدید با بازی اگرتون درباره مبارزه واقعی با Tetris در طول دوره‌ی پر آشوب تاریخ دنیاست.

به گزارش سایت خبری دیلی میل، اگرتون نقش طراح هلندی بازی، هنک راجرز را در این فیلم بازی می‌کند. راجرز حق پخش Tetris روی کنسول‌های بازی را بدست آورد و موسس کمپانی Tetris است که نشان تجاری Tetris را دارد. این فیلم مبارزه قانونی در طول جنگ سرد برای بدست آوردن حق مالکیت بازی است. جان اس بیرد (Jon S. Baird) که قبلا سکان دار Stan & Ollie بوده این فیلم را کارگردانی می‌کند. قرار است فیلم‌برداری Tetris از ماه سپتامبر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع شود و بازیگران مهم دیگری به این پروژه خواهند پیوست.

با توجه به این اطلاعات، Tetris احتمالا به بحث میان آژانس برنامه‌ریزی کامپیوتر شوروی و کمپانی‌های رابرت مکسول و پسرش کوین می‌پردازد. بعد از کش و قوس فراوان، راجرز توانست حق مالکیت فکری این بازی محبوب را از آن خود و سازنده بازی، الکسی پایتنوف کند. تا آن زمان راجرز و پایتنوف از Tetris درآمدی نداشتند.

این بازی که مدت‌ها شایعه ساخت فیلمش بر سر زبان‌ها افتاده بود، نگاهی شبیه The Social Network در چگونگی آشکار شدن ریشه‌ها و اصل این برند برای مخاطبینی که آشنایی کمی با آن دارند، خواهد داشت.

شاید شباهت زیادی بین طراح یک بازی ویدئویی و بازیگر وجود نداشته باشد اما اگرتون ثابت کرده توانایی خارق العاده‌ای در خلق شخصیت‌های واقعی دارد. او با بازی درخشان در راکتمن، منتقدین و مخاطبین را شگفت زده کرد. او تحسین همگان را برانگیخت و گلدن گلوب گرفت. گرچه نمی‌توان از الان موفقیت Tetris را پیش‌بینی کرد ولی دلیل انتخاب اگرتون بعنوان نقش اول فیلم کاملا مشخص است.

منبع: اسکرین رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.