ستاره‌ی عصر طلایی هالیوود در ۱۰۴ سالگی از دنیا رفت

27 July 2020 - 18:00

اولیویا دی هاویلند (Olivia de Havilland) برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار برای بهترین بازیگر نقش اصلی زن روز شنبه در خانه‌اش در پاریس و در سن ۱۰۴ سالگی در خواب درگذشت. دی هاویلند در دهه ۳۰ میلادی با ایفای نقش در سری فیلم‌های رمانتیک و ماجراجویانه‌ای نظیر Captain Blood و The Adventures of Robin Hood به همراه ارول فلین (Errol Flynn) به شهرت رسید. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

او در زندگی شخصی‌اش نیز در نبردهای واقعی شرکت کرده بود. دی هاویلند درگیر اقدام حقوقی علیه کمپانی Warner Bros بر سر قرارداد هفت‌ساله‌اش شده بود. این کمپانی تلاش می‌کرد تا قرارداد وی را به‌عنوان جریمه‌ای از نقش‌هایی که او نپذیرفته است طولانی‌تر کند. او از این دعوی حقوقی پیروز بیرون آمد و موجب شکل گرفتن قانونی شد که امروزه به نام قانون دی هاویلند (de Havilland law) شناخته می‌شود.

او برای ایفای نقش ملانی در فیلم Gone with the Wind نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و آخرین عضو زنده از مجموعه بازیگران این فیلم کلاسیک بود. او در پی ایفای نقش در فیلم To Each His Own محصول ۱۹۴۶ جایزه‌ی اسکار را به‌دست آورد؛ این فیلم درباره‌ی مادری است که به دنبال بازپس‌گیری پسرش می‌باشد که سال‌ها پیش سرپرستی او را واگذار کرده بود. دومین جایزه‌ی اسکار او سه سال بعد و برای بازی در فیلم The Heiress به او اهدا شد.

دی هاویلند در طول جنگ جهانی دوم به‌صورت خستگی‌ناپذیری به همراه چندی دیگر از ستارگان هالیوود به جمع‌کردن کمک‌های مالی پرداخت و بعدها نیز شروع به مبارزه با گرایش‌های کمونیستی در هالیوود کرد.

او در ادامه، طی دهه ۷۰ میلادی به ایفای نقش‌های مکمل پرداخت و سپس به تلویزیون پیوست و برای ایفای نقش در فیلم تلویزیونی Anastasia: The Mystery of Anna جایزه‌ی گلدن گلوب را به‌دست آورد.

انجمن صنفی بازیگران در وصف دی هاویلند گفت:

از سنین جوانی شجاع و با اعتمادبه‌نفس بود و زمانی که تنها ۱۹ سال داشت یک ستاره‌ی فیلم بود.

دی هاویلند از ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۲ از اعضای انجمن صنفی بازیگران بود و طی ۱۹۴۷ تا ۴۸ مدیر دارایی این انجمن بود.

او از ۱۹۶۰ ساکن پاریس بود و با دخترش جیزل گالانته چولک (Gisele Galante Chulak) زندگی می‌کرد. بازیگر جون فونتین (Joan Fontaine)، خواهر جوان‌تر این ستاره‌ی هالیوود در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

برخی واکنش‌ها به خبر درگذشت دی هاویلند بدین‌صورت بود:

صفحه‌ی توییتر گلدن گلوب:

اولیویا دی هاویلند، ستاره‌ی افسانه‌ای عصر طلایی هالیوود در ۱۰۴ سالگی درگذشت. در آرامش بخواب.

جرد لتو (Jared Leto):

اولیویا دی هاویلند افسانه‌ای دیروز از دنیا رفت. او ۱۰۴ ساله بود. اولیویا تأثیر قدرتمندی روی زندگی من گذاشت و افتخار این رو داشتم که زمانی رو با او در پاریس سپری کنم. من ازش بابت شجاعتش تشکر کردم و تأثیری که انتخاب‌هایش روی من و برادرم گذاشت رو باهاش در میان گذاشتم.

صفحه‌ی توییتر اسکار:

To Each His Own و The Heiress و Gone with the Wind و بسیاری دیگر. دو بار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، اولیویا دی هاویلند از پایه‌های اصلی عصر طلایی هالیوود و دارای استعدادی بیکران بود. این [دو تصویر] تقدیم به افسانه‌ای حقیقی در صنعتمان.

منبع: Deadline

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.