زن شگفت‌انگیز ۳ پایانی برای جنکینز خواهد بود

4 August 2020 - 09:00

کارگردان پتی جنکینز (Patty Jenkins) اخیراً در مورد آینده‌ی فیلم‌هایش صحبت کرد و اذعان داشت که Wonder Woman 3 احتمالاً آخرین فیلم از این سری خواهد بود که او کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

جنکینز فیلم نخست در سال ۲۰۱۷ که به موفقیت بزرگی دست یافت را کارگردانی کرد که بر داستان خاستگاه پرنسس دایانا تمرکز داشت. بسیاری کارگردانی استادانه‌ی جنکینز که باعث شد آن فیلم یکی از پرفروش‌ها در آن سال باشد را تحسین کردند. با این حال مسئله‌ی مهم این بود که Wonder Woman خلأ دیدن فیلمی ابرقهرمانی با محوریت یک شخصیت مؤنث را که مخاطبان مدت‌ها منتظرش بودند را پر کرد. همچنین این مسئله دلیل اشتیاق طرفداران برای دیدن دنباله یعنی Wonder Woman 1984 است که با توجه به تعویق تاریخ اکران بسیاری از فیلم‌ها، باید بیشتر ازآنچه که انتظار داشتند برای دیدنش صبر کنند.

این دنباله با بازگرداند گال گدوت (Gal Gadot) و کریس پاین (Chris Pine) به ترتیب در نقش‌های دایانا و استیو ترور از فیلم نخست، به معرفی شخصیت‌های خبیث یعنی چیتا و مکسول لرد به ترتیب با بازی کریستن ویگ (Kristen Wiig) و پدرو پاسکال (Pedro Pascal) خواهد پرداخت. این فیلم همچنین از زمان جنگ جهانی اول که فیلم اول در آن اتفاق می‌افتاد به دهه‌ی ۸۰ میلادی خواهد رفت.

بااینکه فیلم دوم هنوز به اکران نرسیده است، جنکینز به فیلم سوم فکر می‌کند. در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی آلمانی Geek، این کارگردان اعلام کرد که او احتمالاً فیلمی دیگر از شخصیت زن شگفت‌انگیز را پس از قسمت سوم این فرانچایز کارگردانی نخواهد کرد. او همچنین با گفتن عبارات زیر کنجکاوی‌مان را برانگیخت:

WW84 به من این شانس را داد تا بسیاری از چیزهایی که نمی‌توانستم در فیلم اول جا دهم را در این فیلم قرار دهم. از تعریف داستان اریجین واندروومن خیلی خوشحال بودم. آن [فیلم] تقریباً موجب تولد او شد اما دقیقاً ندیدیم که او قادر به انجام چه‌کارهایی است. برای من نمایش بخشی از قدرت‌های او هیجان‌انگیز است اما مهم‌تر از همه آن است که او با مشغله‌ای درونی نیز در حال مبارزه است: او یک خداست و برای کمک به انسانیت تلاش می‌کند. او شخصی نیست که فقط با بدی مبارزه می‌کند، او تلاش می‌کند تا به مردم بد نشان دهد چطور بهتر شوند. این مسئله دغدغه‌ی جذابی است. اثر بعدی احتمالاً آخرین فیلم زن شگفت‌انگیز من است بنابراین باید هر چیزی که می‌خواهم را آنجا به نمایش بگذارم. ما باید با دقت فکر کنیم.

با در نظر گرفتن چیزهایی که درگذشته در مورد آینده‌ی خودش با این فرانچایز گفته بود، حرف‌های جنکینز درباره‌ی Wonder Woman 3 بیش‌ازحد تعجب‌آمیز نبود. ضمن اینکه این کارگردان در حال کار بر روی فیلمی انشعابی با حضور آمازون‌ها است، او قبلاً بیان کرده بود که برنامه‌ای برای کارگردانی آن ندارد. بااین‌حال حتی اگر جنکینز سکان هدایت آن فیلم را شخصاً به دست نگیرد، به نظر می‌رسد که دستش برای آن فیلم باز باشد، به این معنا که او در هر چهار فیلم ساخته‌شده بر پایه‌ی شخصیت زن شگفت‌انگیز نقش دارد. در Wonder Woman 3 نیز دوره‌ی زمانی باری دیگر تغییر خواهد کرد و در زمان حال جریان خواهد داشت، حتی به تأثیرات ویروس کرونا نیز خواهد پرداخت. به همین دلیل، جنکینز سناریوهای مختلف را برای قرار دادن این شخصیت در آن‌ها در نظر دارد و عقلانی هم هست که او برای امتحان کردن چیزی جدید در Wonder Woman 3 آماده باشد.

همچنین هیچ تضمینی نیز برای اتفاق افتادن فیلم Wonder Woman 4 وجود ندارد. فرانچایزهای ابرقهرمانی فردی به‌سختی از مرز سه فیلم عبور می‌کنند زیرا یا بازیگران آماده‌ی یک تغییر هستند و یا استودیو به دنبال تجربه‌ای جدید است. گدوت ستاره‌ی بزرگی است و ممکن است برای آویزان کردن کمند حقیقتش پس از فیلم سوم آماده باشد. تصمیم‌گیرندگان نیز ممکن است فکر کنند که ادامه‌ی این سری بدون حضور جنکینز عاقلانه نیست. خوشبختانه، طرفداران Wonder Woman سال‌ها از زمان اتخاذ کردن چنین تصمیم‌هایی دور هستند.

منبع: Screen Rant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.