روایت بهرام ارک از عدم اکران آنلاین «پوست» و مشکلات اقتصادی فیلمسازان

26 July 2020 - 10:15

بهرام ارک کارگردان سینما ضمن تاکید بر عدم اکران آنلاین فیلم «پوست»، درباره نامناسب بودن وضعیت اقتصادی این روزهای سینما از هنرمندانی گفت که با اندک سرمایه خود و بدون شناخت سراغ بورس رفته‌اند!

بهرام ارک کارگردان سینما گفت:

چندی پیش برادرم بهمن دچار بیماری کرونا شده بود اما حالا بهبود پیدا کرده و با امید شمس مشغول به کار است. البته بهمن در بیمارستان بستری نشد، درواقع ماجرا این چنین بود که قرار بود فیلمبرداری پروژه امید شمس آغاز شود از همین رو همه تست دادند که تست بهمن مثبت شد و بهمن خود را قرنطینه کرد. اما در حال حاضر بهمن در پروژه امید شمس مشاور کارگردان است.

وی افزود:

من و بهمن مشغول نگارش فیلمنامه جدید نیز هستیم که درباره شاه طهماسب و یکی از نقاشان آن زمان است، البته این اثر تنها یک فیلم تاریخی صرف نیست بلکه یک فیلم تاریخی افسانه‌ای است. به همین ترتیب در حال حاضر مشغول تحقیقات هستیم البته هنوز نامی برای این فیلم انتخاب نکرده‌ایم.

او ادامه داد:

در حال حاضر شرایط ویژه‌ای روی سینمای ما حاکم است که چه به لحاظ تولید و چه به لحاظ اکران و جشنواره وضعیت مبهم و پیچیده‌ای داریم به طوری که حتی نمی‌توانیم متوجه شویم چه تصمیمی درست و چه تصمیمی غلط است اصلاً شاید اینکه ما نمی‌خواهیم «پوست» را اکران کنیم، تصمیم غلطی باشد. می‌خواهم بگویم باید به هر شکل باید از این شرایط عبور کنیم. این روزها در حرفه سینما آنهایی که در پشت صحنه فعالیت دارند یا بازیگران درجه چندم هستند، وضعیت خوبی ندارند. مگر چند پروژه در حال حاضر در تولید است؟ آنهایی هم که می‌توانند تدریس کنند با تعطیلی آموزشگاه‌ها مواجه می‌شوند. وضعیت به گونه‌ای شده که برخی اهالی سینما با اندک پولی که در دست دارند، به سراغ بورس رفته‌اند! یعنی هنرمندی که نمی‌داند اصلاً بورس چیست به سراغش می‌رود چون واقعاً در این شرایط کاری نمی‌شود کرد.

وی در پایان اظهار کرد:

به نظرم دولت باید بودجه‌ای برای سینما در نظر بگیرد تا این هنر زنده بماند چه بسا اینکه بسیاری از هنرمندان به خاطر شرایط موجود، دور سینما و تئاتر را خط می‌کشند، چون خودشان را تباه شدگان این شرایط می‌بینند. در حال حاضر شرایط ناعادلانه‌ای بر فرهنگ و هنر حاکم است. من حتی در تبریز می‌بینم که خانه تئاتر تعطیل شده و برای بچه‌های فیلم هم هیچ سرمایه گذاری وجود ندارد. توصیه خود من به بچه‌هایی که از من سوال می‌پرسند، این است که به عنوان یک حرفه به سینما نگاه کنند و اگر شغلی دارند به آن بپردازند اما سینما را به عنوان یک سرگرمی جدی در نظر بگیرند. وضعیت هنر در کشور ما در تمام اجزا خراب است که کرونا شرایط را پیچیده‌تر کرده، اولین آسیب این اوضاع هم به بچه‌های هنر رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.