فیلم Dune چیزی شبیه فرنچایز ارباب حلقه‌ها می‌شود

13 August 2020 - 13:00

خیلی از مردم مجموعه داستان‌های Dune فرانک هربرت (Frank Herbert) را کارهای مهم در قلمرو علمی تخیلی می‌دانند گرچه بیشتر اقتباس‌های لایو اکشن به رویدادها و وقایع رمان اصلی می‌پردازند، تام بروان (Tom Brown) کارگردان هنری ریبوت جدید این فیلم فکر می‌کند تاثیر فیلم اول به گونه‌ای است که این فرنچایز شبیه مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها می‌شود. هربرت خودش رمان اصلی و پنج دنباله آن را نوشته، در حالیکه پسرش، برایان هربرت (Brian Herbert)، و کوین جی. اندرسون (Kevin J. Anderson) بیش از دوازده کار را قلم زده‌اند. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

بروان اظهار داشته:

فکر می‌کنم کاری که دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) دارد انجام می‌دهد چیزی است که نسخه اصلی این داستان نامیده می‌شود. فکر نمی‌کنم کاملا صادقانه باشد. مقیاس این فیلم ملاحظه کارانه است اما فکر میکنم بسیار خاص باشد. شنیدم آن ارباب حلقه‌ها جدید است و من هم این عقیده را دارم. فکر کنم این فیلم همین طوری هم بشود.

با اینکه رمان‌های هربرت و اقتباس‌های آن بسیار رویاپردازانه هستند، عناصر فوق العاده‌ای در فیلم هستند که آن را با واقعیت گره می‌زنند.

بروان گفته:

بزرگترین چیزی که درباره این فیلم وجود دارد، واقعی بودنش است. شبیه چیزی که قبلا دیدم نیست. نگرش دنیس و پاتریک این است که اگر همه چیز پرواز کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ برخلاف اینکه سفینه‌های زیادی وجود دارند که فقط بالا و پایین می‌روند، اینها واقعی هستند. گرچه برخی از آن‌ها به اندازه آسمان خراش‌ها هستند، بعضی از آن‌ها ماشین‌های دو نفره هستند.

فیلم Dune داستان سفر قهرمان افسانه‌ای و احساسی، پل آتریدس، است که مرد جوان باهوش و با استعدادی است که سرنوشت خیلی خوبی دارد و باید به سیاره بسیار خطرناکی در دنیا سفر کند که آینده خانواده و مردمش را تضمین می‌کند. با انفجار نیروهای قوی، تامین منابع ارزشمند در جایی که قادر به نمایش توانایی‌های انسان است که بر ترس‌هایشان غلبه می‌کنند، صورت می‌گیرد.

در حال حاضر قرار است Dune در تاریخ ۱۸ دسامبر اکران شود. علاوه بر این، سریال تلویزیونی Dune: The Sisterhood نیز در دست ساخت است.

منبع: کامیک بوک

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.