چکمه پوش قسمت پایانی میان‌فصل The Walking Dead چه کسی بود؟

15 December 2016 - 17:00

خطر اسپویلر برای کسانی که قسمت هشتم را مشاهده نکرده‌اند.

چند شب پیش، شاهد پخش قسمت پایانی میان‌فصل The Walking Dead بودیم که موفق شد علی‌رغم قسمت‌های قبلی کاملا ناامید کننده، در سکانس پایانی خود، کاراکترهای محبوب سریال را در کنار هم قرار دهد. بعد از هفته‌ها روایت داستانی گسسته، بالاخره ریک تصمیم گرفت تا اتحاد لازم را تشکیل دهد. این دقیقا همان چیزی که سریال بدان احتیاج داشت. بسیاری از کسانی به سریال وفادار ماندند از آن لذت بردند و بسیاری نیز که تماشای آن را کنار گذاشته بودند، دوباره شروع به دیدن آن کردند. با سینماگیمفا همراه باشید.

در کنار این اتفاق، قسمتِ Hearts Still Beating «قلب‌ها هنوز می‌تپند» به سنت همیشگی سریال پایبند ماند و چیزی شبیه به کلیف‌هنگر را در طول سریال به وجود آورد. پس از اتفاقات پر تنش آن روز و احتمالا بعد از اینکه ریک و همراهانش راهی هیلتاپ شدند، در صحنه پایانی (بعد از تیتراژ پایانی) دیدیم که گابریل بر روی دیوارهای آلکساندریا در حال نگهبانی است. در آن هنگام دیدیم که شخصیتی با دوربین دو چشم و با چهره‌ای فرو رفته در تاریکی، در حال جاسوسی و بررسی اوضاع آلکساندریا است. سپس دیدیم که آن شخص از درخت پایین پریده و کلوزآپی از چکمه‌های او بر روی صفحه پدیدار شد و متوجه شدیم که این شخص همانی است که ریک و آرون را در آن دریاچه زیر نظر داشته‌است.

ross-marquand-and-andrew-lincoln-in-the-walking-dead-season-7-episode-7

مشخصا باید برداشت کنیم که آن شخص که ریک و آرون را در آن دریاچه دیده‌است، آنها را تا آلکساندریا دنبال کرده‌ و مکان آنها را پیدا کرده‌است. این که او یا آنها چه کسانی هستند و چرا در حال جاسوسی از آلکساندریا هستند بر ما پوشیده است ولی سازنده سریال و تهیه‌کننده اجرایی آن رابرت کرکمن (Robert Kirkman) در برنامه The Talking Dead، به این موضوع اشاره کرد که آن شخص «وقتی که به پخش نیمه دوم فصل هفتم بازگردیم، تاثیری بسیار مهم بر روی روند داستان خواهد داشت.»

پس زیاد هم لازم نیست تا در انتظار برملا شدن هویت این شخصیت ناشناس باقی بمانیم. ولی به هر حال نه هفته تا بازگشت قسمت نهم سریال فاصله داریم و قصد داریم تئوری‌های خود را در مورد این شخص با شما در میان بگذاریم:

دوایت قصد خیانت به نیگان را دارد

dwight-in-the-walking-dead

کامیک‌های The Walking Dead و سریال تلویزیونی آن، موجودیتی متفاوت دارند و این امکان وجود دارد که مابین این دو، از نظر شخصیت‌‌ها و وقایع کلی تفاوت‌های اساسی وجود داشته‌باشد. با این وجود، در فصل هفتم شاهد نزدیک شدن هرچه بیشتر داستان به کتاب‌های مصور هستیم، مخصوصا در مورد اتفاقات و تصمیم‌های پیرامون نیگان. به دنبال همین موضوع، از آنجایی که دوایت در نهایت در کتاب‌های مصور به نیگان خیانت می‌کند و به ریک پیشنهاد جاسوسی از تشکیلات نیگان را می‌دهد، احتمال می‌دهیم در سریال نیز شاهد به وقوع پیوستن همین موضوع باشیم. به هر حال، با اینکه دوایت مسئولیت شکنجه دریل را برعهده داشت و تمام دستورات نیگان را عملی می‌کرد، ولی همزمان شاهد شکل‌گیری فرمی از نارضایتی از نیگان در وجود او بودیم (مخصوصا پیرامون اتفاقات مربوط به همسرش شِری که عضوی از حرمسرای نیگان شده‌است).

اگر نیمه دوم فصل هفتم، تمرکز خود را بر روی ریک پیرامون پیدا کردن متحدانی قدرتمند قرار دهد، در نتیجه وجود جاسوسی در داخل تشکیلات نیگان موضوعی حیاتی به نظر می‌رسد. همانطور که کرکمن بدان اشاره کرد، این شخصیت مرموز، تاثیری بسیار مهم بر روی روند داستان این فصل خواهد داشت. به علاوه در قسمت پایانی میان فصل، شخصیت دوایت غایب بود و با توجه به این که نه او را در آلکساندریا دیدیم و نه در مقر ناجیان، این سوال به وجود می‌آید که او چه فکری در سر دارد. آیا او در تعقیب ریک بود تا در زمان مناسب پیشنهادش را مطرح کند؟ در مورد خود چکمه‌ها نیز لازم است اشاره کنیم که در طول فصل هیچ سکانسی به آن جزئیات نپرداخته‌است  ولی می‌توان از نظر کلی شباهتی بین آنها و چکمه‌هایی که دوایت می‌پوشد برقرار کرد.

سیندی از گروه کنار اقیانوس (اوشن‌ساید)

the-walking-dead-season-7-cyndie-oceanside

کاندیدای بعدی ما در این لیست سیندی از گروه کنار اقیانوس است. او در قسمت «قسم» کمک کرد تا تارا بتواند فرار کند. و برخلاف بسیاری از زن‌های حاضر در آن جامعه، سیندی در مورد سیاست انزوا و شلیک به محض دیدن (Shoot on Sight) نظری کاملا متفاوت داشت. اگر تنها یک نفر وجود داشته‌باشد که بتواند بقیه را قانع به همکاری با گروه ریک کند یا خود به تنهایی دست به عمل بزند، سیندی است.

در مورد عمل جاسوسی نیز دوایت دلیلی برای این کار ندارد و سیندی تنها کسی است که دلیل لازم برای این کار را دارد. دوایت به هر حال با افراد حاضر در آلکساندریا و موقعیت آنها آشناست و نیازی به دوربین دو چشم ندارد ولی از طرف دیگر بهترین حرکت از طرف سیندی می‌تواند همان جاسوسی با دوربین دو چشم باشد. تارا برخوردی مهربان با او داشت ولی این دلیل نمی‌شود که بقیه نیز به همین صورت واکنش نشان دهند. به علاوه، چه در مامویتی از طرف اوشن‌ساید و چه به عنوان عملی خودسرانه، سیندی قصد دارد اتحادی مابین آلکساندریا و اوشن‌ساید برای مقابله با گروه ناجیان به وجود آورد. به هر حال برای پیش برد روند داستان لازم است که ریک و گروهش به اسلحه دسترسی پیدا کنند وهمه ما می‌دانیم که اوشن‌ساید چه اندازه در این مورد غنی است.

در مورد آن چکمه‌ها نیز آنها همان جفتی نیستند که سیندی در «قسم» پوشیده بود. به هر حال نوع و سبک چکمه‌ها به یکدیگر شبیه است ولی آن علامت خاص و سیم پیچی به دور مچ بر روی چکمه سیندی وجود نداشت. در هر صورت در سریال هر کسی می‌تواند در مسیر، چکمه خود را عوض کند.

کاراکتری کاملا جدید

negans-backstory-will-be-shown

به طور قطع کاراکترهای دیگری نیز می‌توانند در پشت آن دوربین دوچشم حضور داشته‌باشند، مانند هیث با حتی کارول؛ ولی در کنار دوایت و سیندی، محتمل‌ترین گزینه‌ی دیگر شخصیتی کاملا جدید است. سریال در گذشته نیز ثابت کرده‌است که عاشق بازی با این نوع موارد است و علاقه دارد در معرفی فاکتورهای تاثیرگذار و جدید، دراماتیک عمل کند.

این کاراکتر جدید می‌تواند به جامعه‌ای کاملا جدید (مانند The Whisperers «زمزمه گران») مربوط باشد یا می‌تواند گرگ تنهایی مانند میشون باشد که به طور قطع به خوبی از  او استقبال نمی‌شود. شاید آن کسی که ریک و آرون وسایلش را به غارت بردند هنوز نمرده بود و این بخشی از بازی او است. یادداشتی بر روی وسایل او در جعبه وجود داشت که می‌گفت حتی اگر آنها در رسیدن به آذوقه موفق باشند، باز هم بازنده هستند. شاید تمام این قضیه تله بوده‌است و دشمنی جدید در کمین آلکساندریا است.

با داشتن تنها یک جفت چکمه به عنوان سرنخ، پی بردن به هویت شخصیت مرموز در قسمت پایانی میان فصل سریال The Walking Dead، کاری بسیار دشوار است. یا کاراکتری است که با او در گذشته آشنا شده‌ایم، یا کارکتری کاملا جدید است. The Walking Dead با قسمت نهم خود در تاریخ ۲۴ بهمن ماه، به جدول پخش AMC باز خواهد گشت.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.