«کیارستمی و عصای گمشده» در یونان جایزه گرفت

12 August 2020 - 15:30

فیلم مستندِ «کیارستمی و عصای گمشده»، ساخته محمودرضا ثانی که بینش، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلمساز سرشناس ایرانی را به تصویر کشیده است، موفق به دریافت جایزه از جشنواره‌ای در یونان شد.

 هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند لراپترا در کشور یونان، جایزه بهترین فیلم مستند را به فیلم ایرانی «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان اهدا کرد.

در این جشنواره، مستندهایی که نشانگر سنت، فرهنگ، آداب و رسوم، فرهنگ عامه و تمدن صنعتی مدرن هستند، نمایش داده می‌شوند. هدف از برپایی این رویداد سینمایی، همگام شدن فیلمساز با تحولات فناورانه سینما است. همچنین ارتقای کیفیت زندگی فرهنگی و معنوی در سطح محلی، ملی و بین‌المللی و نگاه به سینمای مستند از دیگر اهداف این جشنواره است.

جشنواره مستند لراپترا با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، مجموع فیلم‌های منتخب را از طریق کانال وب سایت جشنواره نمایش داد و ۱۷۳ فیلم یونانی و خارجی به صورت آنلاین توسط کاربران و مخاطبان این رویداد سینمایی دیده شدند.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که محمودرضا ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، ساخته است و در آن تلاش کرده بینش، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلمساز فقید را به تصویر بکشد.

محمودرضا ثانی پیش از ساخت این مستند بلند، کتاب عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع ‌شده است.

فیلم «بلند کیارستمی و عصای گمشده»، پیش از این در جشنواره‌های اوراسیا در روسیه، سالتو در اروگوئه، کوهستان سبز و تندیس طلایی در آمریکا روی پرده رفته و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره و تندیس طلایی نیز شده است.

«کیارستمی و عصای گمشده» به زودی اکران خود را در ایران آغاز خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.