ریدلی اسکات ساخت سری جدید Alien را تایید کرد

7 September 2020 - 16:30

ریدلی اسکات (Ridley Scott) تایید کرده که در حال کار روی فیلم جدید Alien (بیگانه) است. فیلم اصلی Alien سال ۱۹۷۹ اکران شد و با ترکیب ژانر علمی‌تخیلی و ترسناک و نمایش یک زن قهرمان سرسخت به نام ریپلی با بازی سیگورنی ویور (Sigourney Weaver)، آینده دیگر فیلم‌ها را برای همیشه متحول کرد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

فیلم اول به تنهایی در سینمای کلاسیک بدون فرنچایز شدن، ایستادگی کرد اما جیمز کامرون (James Cameron) سال ۱۹۸۶ فیلم Aliens دیگری را کارگردانی کرد. بعد از معرفی ترکیبی از ژانر علمی تخیلی نظامی در Alien، دیوید فینچر (David Fincher) فیلم Alien 3 را در سال ۱۹۹۲ ساخت و سپس ژان-پیر ژونه (Jean-Pierre Jeunet) فیلم Alien Resurrection را در سال ۱۹۹۷ کارگردانی کرد.

اسکات بعد از این سه فیلم، با فیلم Prometheus بدون حضور ریپلی بازگشت و سعی داشت اسطوره‌شناسی Alien را توسعه بخشد که موجب سردرگمی موج عظیمی از طرفداران شد. سپس اسکات سال ۲۰۱۷ با داستان Alien: Covenant بازگشت اما فیلم شکست خورد و فقط ۲۴۰ میلیون فروش جهانی داشت.

گویا با وجود شکست فیلم آخر، هنوز به فیلم جدیدی از فرنچایز Alien امید است. اسکات در مصاحبه با مجله فوربز تایید کرده که در حال ساخت دنباله دیگری از فیلم Alien است، گرچه هنوز درباره طریق پیش بردن فیلم، شک دارد. او گفته:

این پروژه در حال پردازش است. ما مسیری را پیش گرفتیم که در آن سعی داریم شکل و شمایل جدیدی به Prometheus و Covenant بدهیم. هنوز مشخص نیست مستقیما در این مسیر پیش برویم یا نه، چون Prometheus به خوبی این مسیر را هموار می‌سازد. می‌دانید، شما بیشتر با این سوالات مواجه می‌شوید که آیا خودِ Alien، فیس‌هاگر و چست‌برستر همگی زمانشان به سر رسیده؟ آیا باید به همه چیز فکر کنید و فقط فرنچایز بسازید؟ این همیشه یک سوال مهم و اساسی بوده است.

همانطور که طرفداران به خوبی بیاد می‌آورند، Alien: Covenant طوری تمام شد که بتوان دنباله‌اش را ساخت و دیوید و دنیلز در Covenant با هزاران مستعمره و جنین راهی Origae-6 شدند. هرچند هنوز معلوم نیست این همان مسیری باشد که اسکات و استودیوی سازنده فیلم جدید بخواهند در پیش بگیرند و ممکن است فکر کردن به داستانی جدید عاقلانه‌تر باشد‌. اخیرا به لطف فیلم‌نامه نوشته والتر هیل (Walter Hill) صحبت‌های زیادی پیرامون دنباله Alien صورت گرفته است.

اسکات خودش قبلا درباره فاصله گرفتن از فرمول Alien کلاسیک گفته بود، شیوه‌ای که در آخر به ساخت Prometheus منتهی شد، فیلمی که قطعا دنیای این مجموعه را توسعه بخشید و عناصر مشهور زیادی از فیلم‌های قبلی را به حداقل رساند. وقتی این روش جواب نداد، اسکات با تغییر روش، Covenant را ساخت که فیلم کلاسیک‌تری بود و سعی داشت موارد جدیدتری را جستجو کند؛ از جمله نقش مهندسین در تکامل انسان و دیوید و تلاش‌هایش برای ایجاد یک زندگی جدید.

حداقل با توجه به پیام‌های جدید اسکات، بنظر می‌رسد این کارگردان هنوز نمی‌داند چطور می‌خواهد این فرنچایز را پیش ببرد. خبر خوب این است که اسکات پروژه جدیدی در دست ساخت دارد که می‌تواند ادامه Alien: Covenant یا چیز کاملا جدیدی باشد. گرچه این فیلم همچنان طرفداران خود را داشته و قطعا دیدن دنیای اسکات جذاب است.

منبع: اسکرین رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.