دایانا ریگ در ۸۲ سالگی درگذشت

11 September 2020 - 19:00

مدیر برنامه‌های دایانا ریگ (Diana Rigg) بازیگر معروف سریال  Game Of Thrones (بازی تاج و تخت) و The Avengers (انتقام جویان) تایید کردند که وی در ۸۲ سالگی درگذشت. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

ریگ که یک چهره سرشناس و برنده جایزه‌ی تئاتر و سینما و تلویزیون بوده، به خاطر نقش‌های بزرگ تلویزیونی خود در Game Of Thrones و The Avengers و در سری فیلم‌های باند با نقش تریسی باند (Tracy Bond) شناخته می‌شد. کارهای تئاتر وی شامل ساخت تراژدی یونانی به نام Medea در سال ۱۹۹۲ بود که برای بازی در نقش خود، برنده جایزه تونی شد و یک تئاتر موزیکال اثر استفان سوندهایم (Stephen Sondheim)، می‌شود.

مدیر برنامه‌های وی، سایمون برسفورد (Simon Beresford) گفت:

دایانا ریگ صبح امروز با آرامش درگذشت. او در خانه کنار خانواده اش بود که در این زمان دشوار خواستار حفظ حریم شخصی بودند. دایانا عضوی بسیار دوست داشتنی و مورد تحسین حرفه خود بود، نیرویی از طبیعت که عاشق کار و همکارانش بود. جای او در میان ما بسیار خالی است.

دختر ریگ، راشل استرلینگ (Rachael Stirling) افزود:

مادر دوست داشتنی من صبح زود، در خانه و در کنار خانواده، در خواب آرام گرفت. در ماه مارس سرطان او تشخیص داده شد و او ماه‌های آخر خود را با شادی و تامل در زندگی خارق‌العاده خود، پر از عشق، خنده و غرور عمیق در حرفه خود گذراند. دلم برای او فراتر از کلمات تنگ خواهد شد.

ریگ در سال ۱۹۸۳ در دانکاستر (Doncaster) متولد شد و قبل از بازگشت به انگلستان برای تحصیل در مدرسه شبانه‌روزی برای مدت کوتاهی در هند بزرگ شد. او در سال ۱۹۹۵ در آکادمی Royal ثبت نام کرد، جایی که گلندا جکسون (Glenda Jackson) از همکلاسی‌های او بود. وی پس از حضور در کمپانی Royal Shakespeare، با بازی در نمایش رونالد میلار (Ronald Millar) و ابلارد (Abelard) و هلوییس (Heloïse) به شهرت صحنه‌ای دست یافت، و برای اولین بار یکی از سه نامزدی جایزه تونی عمرش را بدست آورد.

ورود وی به تلویزیون با سریال جاسوسی انتقام جویان در دهه ۱۹۶۰ اتفاق افتاد، که در آن ۵۱ قسمت نقش مامور مخفی اما پیل (Emma Peel) را بازی کرد و در انگلستان به نوعی نماد تبدیل شد. او در آن ژانر ماندگار شد به طوری که در سال ۱۹۶۹ برای بازی در ششمین فیلم جیمز باند، On Her Majesty’s Secret Service با بازی در مقابل جرج لازنبی (George Lazenby)، انتخاب شد. کاراکتر ریگ، تریسی باند، هنوز هم تنها کسی است که با مامور مخفی بریتانیا ازدواج کرده است، اگرچه او در این فیلم به یک سرنوشت غم‌انگیز دچار می‌شود.

اخیرا، او نقش اولنا تایرل را در سریال Game Of Thrones (به سرسی بگویید، من می‌خواهم او بداند من بودم) به تصویر کشید. او همچنین در سریال‌های Victoria و All Creatures Great And Small ظاهر شد که پخش آن در این ماه آغاز شده است. او همچنین در درام عاشقانه The Painted Veil و عاشقانه Breathe 2017 بازی کرده است.

ریگ همچنین در فیلم Last Night In Soho به کارگردانی ادگار رایت (Edgar Wright) نقش‌آفرینی کرد که قرار است در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) اکران شود. رایت با پستی در توییتر اظهار داشت که همکاری با او در فیلم آخرش بسیار هیجان‌انگیز بود.

ریگ برای کارهایش هم روی صحنه و هم در سینما به طور منظم دریافت‌کننده نامزدی‌های جوایز بود. در سال ۱۹۹۴ او برنده جایزه تونی در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن شد، همچنین وی در سال ۱۹۷۲ نامزد گلدن گلوب برای فیلم Hospital، برنده جایزه امی در سال ۱۹۹۷ برای مینی سریال Rebbecca، و در سال ۱۹۹۰ برنده جایزه تلویزیونی BAFTA شد و چندین نامزدی Olivier را دریافت کرد.

وی دو بار، از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ با نقاش اسرائیلی، مناخم گوفن (Menachem Gueffen)، و از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰ با آرشیبالد استرلینگ (Archibald Stirling) تهیه‌کننده تئاتر ازدواج کرد. او با آرشیبالد صاحب یک دختر به نام راشل استرلینگ (Rachael Stirling) شد، بازیگری که دو بار نامزد جایزه Olivier شده است.

منبع: Deadline

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.