تعویق اکران فیلم Wonder Woman 1984 به کریسمس

12 September 2020 - 16:30

Wonder Woman 1984 بار دیگر اکران خود را به تاخیر می‌اندازد، این بار از ۲ اکتبر (۱۱ مهر) به ۲۵ دسامبر (۵ دی) در حالی که گیشه تلاش می‌کند تا در میان همه‌گیری ویروس کرونا وضعیت خود را بهبود ببخشد. این تغییر در اکران فیلم Dune به کارگردانی دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve)  در تاریخ ۱۸ دسامبر (۱۸ آذر) که کمپانی برادران وارنر آن را به نمایندگی از Legendary منتشر می‌کند، تاثیری ندارد. این آخرین تغییر برای تعویق این فیلم ابرقهرمانی در میان همه‌گیری ویروس کروناست. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

تعویق فیلم Wonder Woman ضربه بزرگی به صاحبان سینما می‌زند، چرا که از ماه نوامبر تا به حال فیلم جدیدی که مرکز توجه باشد روی پرده‌ی سینما نرفته است.

دست اندرکاران کمپانی وارنر می‌گویند در میان بی‌اطمینانی از زمان بازگشایی سینماها در بازارهای بزرگی مانند شهر نیویورک و لس‌آنجلس به این تصمیم رسیده‌اند. تا کنون، حدود ۳۵ درصد از بازار‌های داخلی برای علاقه‌‌مندان به سینما وضعیت بدی دارند.

یکی از مزیت‌های تعویق Wonder Woman 1984 این است که با اکران فیلم Tenet از کریستوفر نولان، زمان بیشتری به سینما‌های سراسر کشور می‌دهد که از زمان بازگشایی، مخاطبان خود را افزایش دهند. هر دو فیلم حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه تولید داشتند که با این حساب صدها میلیون نیاز است که هزینه آن‌ها جبران شود.

دست‌اندرکاران می‌گویند کمپانی وارنر در مورد این موضوع بحث می‌کنند که ممکن است تاریخ اکران فیلم Wonder Woman 1984 را به قبل از اتمام اشتیاق مردم به اولین تست بزرگ سینمارَوی درآخرین اکران‌های فیلم Tenet در عصر ویروس کرونا انتقال دهند. همچنین این مهم در نظر گرفته شده است که فیلم Aquaman از کمپانی DC که حوالی کریسمس اکران شد سود بسیار زیادی به همراه داشت.

Tenet، رسما ۳ سپتامبر در جاهایی که قابلیت بازگشایی در آمریکا داشت اکران شد (شهر‌های نیویورک و لس آنجلس از جمله بازار‌های اصلی‌ هستند که هنوز بسته‌اند). به گفته برادران وارنر این حماسه جاسوسی ۲۰۰ میلیون دلاری در افتتاحیه خودش به طور تخمینی ۲۰ میلیون دلار درآمد داشت.

Tenet در خارج از کشور فروش بیشتری داشته، به طوری که در آن جا تاکنون نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار درآمد بدست آورده است. به طور کلی گیشه بین‌المللی از لحاظ جبران مالی (هزینه تولید) بهتر عمل می‌کند.

Wonder Woman 1984، کارگردان پتی جنکینز (Patty Jenkins) را با ستاره سینما گل گدوت (Gal Gadot) متحد می‌کند، و دنباله فیلم Wonder Woman است که بیشتر از ۸۲۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش داشت.

جنکینز در بیانیه‌ای گفت:

اولین و مهمترین چیز این است که بگذارید بگویم من و گل چقدر طرفداران این فیلم را در سراسر دنیا دوست داریم و هیجان شما برای WW84 باعث شادی و اشتیاق ماست تا شما آن را ببینید. از آن جا که من می‌دانم وقتی همه ما می‌توانیم این تجربه را با هم به اشتراک بگذاریم، آوردن این فیلم برای شما روی پرده سینما چقدر مهم است، امیدوارم بتوانید کمی‌ بیشتر صبر کنید. با جابه‌جایی به تاریخ جدید در کریسمس، ما مشتاقیم تا تعطیلات را با شما سپری کنیم!

رئیس بخش تصویری کمپانی برادران وارنر،توبی امریچ (Toby Emmerich)، افزود:

پتی یک فیلمساز استثنایی است و WW94 را یک فیلم فوق‌العاده پویا ارائه داده است که علاقه‌مندان به سینما، در هر سنی، کاملا آن را دوست خواهند داشت.

قرار بود فیلم جنکینز اوایل ماه ژوئن و سپس در اواسط ماه اوت به پرده سینما برود. سپس تاریخ اکران آن به اکتبر موکول شد.

هالیوود امیدوار بود که در پاییز شاهد عادی شدن وضعیت سینماها باشد، اما افزایش موارد ابتلا به کرونا در طول تابستان، بازگشایی مردم به سینماها را در تعدادی از بازارهای برتر، به تاخیر انداخت.

شایعاتی وجود دارد که دیزنی ممکن است تاریخ اکران Black Widow محصول مارول در ۶ نوامبر (۱۶ آبان) را به دلیل نگرانی از وضعیت گیشه‌ها تغییر دهد. فیلمی‌ که تصمیم بر آن شده که اکران آن در تقویم باقی بماند، فیلم  No Time To Die است که ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) اکران خواهد شد.

منبع: Hollywoodreporter

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.