باکس آفیس هفته: Star Wars: Rogue One با اقتدار در صدر قرار گرفت

19 December 2016 - 21:03

همانطور که می‌دانید، این هفته شاهد اکران یکی از فیلم‌های مطرح و پرطرفدار سال ۲۰۱۶ میلادی بوده‌ایم. بالاخره چند روز پیش Star Wars: Rogue One به صورت رسمی در سینماها اکران شد و طبق انتظارات، با استقبال بسیار خوبی از دید طرفداران مواجه شد و توانست این هفته صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها را در باکس‌آفیس تصاحب کند. برای مشاهده کامل جدول و اطلاعات بیش‌تر، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

با توجه‌ به این که Star Wars: Rogue One یک فیلم با نام جنگ‌ ستارگان است، فروش بالا و صدر نشینی آن در هفته‌ی ابتدایی اکران کاملاً مشخص بود. فیلم Star Wars: Rogue One که در ۴۱۵۷ سالن سینما به نمایش در آمده است، توانسته در هفته‌ی نخست خود فروش فوق‌العاده‌ی ۱۵۵ میلیون دلاری را تجربه کند. این شروع به حدی خوب و قدرتمند بوده است که فیلم فقط پس از سه روز از اکران خود توانست به پانزدهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ تبدیل شود. البته، این شروع کار فیلم Star Wars: Rogue One است. بدون شک با رسیدن فصل تعطیلات زمستانی، استقبال مخاطبان بیش‌تر از گذشته خواهد شد. همچنین با گسترش اکران فیلم در بازارهای مختلف جهانی و سینما‌های بیش‌تر، این اثر با یک فرصت استثنایی برای بهبود فروش خود و کسب بهترین فروش‌ در سال جاری رو به رو می‌شود.

فیلم‌هایی نظیر The Hunger Games «بازی‌های عطش» و The Dark Knight «شوالیه سیاه» پس از شروعی همچون شروع Rogue One در هفته‌ی ابتدایی، به ترتیب ۶۱٫۶ درصد و ۵۳٫۵ درصد با افت فروش مواجه شدند. البته، هیچ‌ یک از آن فیلم‌ها در ماه دسامبر اکران نشده بودند. با این وجود، هفته‌ی آینده‌ فیلم‌هایی مشهور زیادی اکران خواهند شد که می‌توانند بر روی فروش Star Wars: Rogue One تاثیر بگذارند.

با وجود همه‌ی این‌ها، این یک فیلم درباره‌ی جنگ ستارگان است، پس بدون شک طرفداران و مخاطبین خاص خودش را دارد. این فیلم در سایت CinemaScore از دیدگاه مخاطبان امتیاز A را کسب کرده است. ۶۶ درصد مخاطبان این فیلم مرد و ۳۴ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. در بین این مخاطبین، ۳۹ درصد زیر ۲۵ سال داشته‌اند. همچنین فیلم Star Wars: Rogue One در سایت راتن‌تومیتوز امتیاز بسیار خوب ۸۴  و در سایت IMDb در حال حاضر امتیاز ۸٫۳ را کسب کرده است.

نکته‌ی قابل توجه اینجاست که این فیلم در ۵۴ بازار‌ خارجی دیگر توانسته ۱۳۵٫۵ میلیون دلار فروش کند که آمار فروش جهانی و کلی فیلم را تا به این لحظه به ۲۹۰٫۵ میلیون دلار می‌رساند. این فیلم در لیست ۲۰ فیلم‌ پرفروش در هفته‌ی اول در بازار جهانی قرار نگرفته است و پس از The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 1 که فروش ۲۹۱ میلیون دلاری در هفته‌ی نخست خود داشت، رتبه‌ی بیست‌ و یکم را تصاحب کرده است.

علاوه بر فیلم Star Wars: Rogue One، این هفته شرکت دیزنی رتبه‌ی دوم لیست پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس را هم در اختیار گرفته است. انمیشن Moana که چند هفته صدرنشین جدول بود، این هفته با یک پله سقوط به مکان دوم رفته است؛ اما همچنان فروش خوب خود را حفظ کرده است. به این ترتیب، Moana در این هفته توانست به میزان ۱۱٫۶ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش خود در باکس آفیس را به ۱۶۱٫۸ میلیون دلار برساند. این انیمیشن همچنین با پشت سر گذاشتن Star Trek Beyond، توانست به دوازدهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ میلادی تبدیل شود.

جایگاه سوم لیست در اختیار اثر استودیو پارامونت یعنی Office Christmas Party است. این فیلم با ۵۰ درصد کاهش فروش نسبت به هفته‌ی آغازین خود، این هفته با فروش ۸٫۴ میلیون دلاری این جایگاه را به دست آورده و فروش کلی فیلم را در باکس آفیس اکنون به ۳۱٫۵ میلیون دلار رسانده است.

مکان چهارم لیست پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس در اختیار یکی دیگر از فیلم‌های جدید این هفته است. فیلم Collateral Beauty که در هفته‌ی اول خود در ۳۰۲۸ سالن سینما به نمایش در آمد، توانست با فروش ۷ میلیون دلاری جایگاه چهارم را در اختیار بگیرد. با توجه به این که بازیگران خوبی از جمله ویل اسمیت به عنوان نقش اصلی در فیلم حضور دارند، می‌توان گفت که فروش فیلم می‌توانست بهتر از این‌ها باشد و آمار کنونی چندان رضایت‌بخش نیست. در مقایسه با Rogue One، اختلاف فروش این دو فیلم تازه اکران شده، به خوبی مشخص است. فیلم Collateral Beauty در سایت CinemaScore امتیاز -A‌ را دریافت کرده است. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی مخاطبان فیلم این است که ۴۱ درصد آن‌ها مرد و ۵۹ درصد زن بود‌ه‌اند. همچنین ۷۴ درصد از مخاطبان فیلم بالای ۲۵ سال داشته‌اند. همانطور که اشاره شد، فروش هفته‌ی نخست این فیلم قطعاً برای استودیو New Line و شرکت برادران وارنر راضی کننده نیست؛ هرچند می‌تواند امید به فروش بهتر در هفته‌های بعدی و تعطیلات باشد.

همچنین Collateral Beauty در ۱۶ بازار بین‌المللی دیگر ۴٫۶ میلیون دلار بوده است. البته این فیلم، در بازارهای بزرگی نظیر فرانسه و اسپانیا و انگلستان هنوز اکران نشده است. فیلم Collateral Beauty در این بازارها به ترتیب در ۲۱، ۲۳ و ۲۶ دسامبر اکران خواهد شد.

Fantastic Beasts and Where to Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» همچنان خود را در بالای جدول نگه داشته است و این هفته با فروش ۵ میلیون دلاری، فروش خود را در باکس آفیس به ۲۰۷٫۶ میلیون دلار رساند و در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته است. «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» این هفته با فروش ۱۴٫۵ میلیون دلاری در ۶۶ بازار بین‌المللی فروش خود در بازار بین‌المللی را به ۵۱۰ میلیون دلار رساند. حال مجموع فروش جهانی و کلی این فیلم ۷۲۰ میلیون دلار است.

فیلم Manchester by the Sea توانسته با فاصله‌ای اندک، همچنان جلوتر از La La Land در مکان ششم قرار گیرد. فیلم Manchester by the Sea با فروش ۴٫۱ میلیون دلار در این هفته، فروش کلی خود در باکس آفیس را به ۱۴ میلیون دلار رساند؛ درحالی که در ۱۰۰۸ سالن سینما در حال اکران است. La La Land با فروش ۴ میلیون دلاری در این هفته، پشت سر «منچستر کنار دریا» در رتبه‌ی هفتم قرار گرفته است. «لا لا لند» که هفته‌ی قبل فقط در ۵ سالن فروش خوبی داشت، این هفته تعداد سالن‌های خود را به ۲۰۰ سالن رسانده است. هرچند این تعداد زیادی نیست و La La Land می‌تواند با افزایش سالن‌های خود در هفته‌‌های بعد، آمار بهتری هم از جای بگذارد.

البته فروش بین‌المللی هر دو فیلم «منچستر کنار دریا» و «لا لا لند» بسیار خوب بوده است. فیلم La La Land «لا لا لند» در ۱۴ بازار بین‌المللی توانسته ۴٫۷ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش خود در این بازارها را به ۱۱٫۳ میلیون دلار برساند. اما فیلم Manchester by the Sea این هفته، نخستین هفته‌ی اکران در بازار‌های بین‌المللی را تجربه کرد و توانست در ۱۶۲ سالن در فرانسه، به میزان ۵۰۵ هزار نسخه فروش کند.

همچنین شرکت پارامونت این هفته فیلم Fences دنزل واشینگتون را فقط در ۴ سالن اکران کرده است. این فیلم توانست در این سالن‌ها در مجموع ۱۲۸ هزار دلار فروش کند؛ یعنی به عبارتی، میانگین فروش در هر سالن ۳۲ هزار دلار بوده است. بودجه‌ی ساخت فیلم ۲۴ میلیون دلار بوده است که پارامونت امید دارد در روز کریسمس با اکران در سایر نقاط جهان و همچنین افزایش تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم، به فروش خوبی دست یابد. دیگر فیلم با اکران محدود این هفته، فیلم Neruda بوده است که توانسته ۲۸٫۲۶۵ هزار نسخه فروش کند. لازم به ذکر است که این فیلم یکی از نامزد‌های دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب است.

در بین استودیوها، این هفته استودیو Buena Vista به لطف فروش فوق‌العاده Star Wars: Rogue One، برترین استودیو این هفته بوده است. این استدیو در این هفته در از فیلم‌های خود در مجموع ۱۶۸٫۷ میلیون دلار کسب کرد. پس از آن، پارامونت و برادران وارنر به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

screenshot_mon_dec_19_20-50-55

لیست برترین ناشرهای این هفته:

screenshot_mon_dec_19_20-45-44

فیلم‌هایی که در هفته‌ی آینده اکران خواهند شد:

passengers-2016-chris-pratt-jennifer-lawrence

هفته‌ی دیگر قرار است جدول تغییر بسیار زیادی داشته باشد؛ زیرا فیلم‌های بزرگ و مشهور زیادی اکران خواهند شد. فیلم‌هایی که احتمال دارد آن‌ها را در بالای جدول مشاهده کنیم و همچنین چالشی [اندک] برای فیلم Star Wars: Rogue One باشند. فیلم Passengers که ناشر آن شرکت سونی است، قرار است در ۳۳۰۰ سالن اکران شود.

assassins_creed_movie_2016-wide

همچنین سونی فیلم Assassin’s Creed که اقتباسی از یک سری بازی‌ رایانه‌ای مشهور با همین نام است، اکران خواهد. سری بازی‌های Assassin’s Creed در نزد بازی‌بازان از شهرت بسیار زیادی برخوردار است و طرفداران زیادی را هم دارد. با وجودی که معمولاً فیلم‌های سینمایی اقتباس شده از بازی‌ها بد بوده‌اند، اما با توجه به تریلرهای فیلم و همچنین عوامل سازنده و بازیگرانی نظیر مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار، بسیاری از طرفداران به موفقیت فیلم امید دارند.

همچنین یکی از دیگر عناوین هفته‌ی آینده، انیمیشن Sing خواهد بود که توسط یونیورسال در ۴۰۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد. فیلم Why Him? شرکت فاکس هم روز جمعه در ۲۸۰۰ سالن اکران می‌شود. پارامونت هفته‌ی آینده قصد دارد که سالن‌های نمایش دهنده ی فیلم Fences را گسترش دهد، اما با این وجود، قرار است یکی از فیلم‌های برتر امسال را نیز اکران کند. هفته‌ی آینده فیلم Silence «سکوت» مارتین اسکورسیزی به صورت محدود اکران خواهد شد.

از دیگر فیلم‌هایی که به صورت محدود در هفته‌ی آینده اکران می‌شوند، می‌توان به فیلم Live by Night بن افلک، فیلم Julieta، Patriots Day, Hidden Figures و A Monster Calls اشاره کرد.

نظر شما درباره‌ی جدال جذاب این فیلم‌ها در هفته‌ی ‌آینده چیست؟

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hold the Door says:

    خب اینکه واضح بود :)
    نمیدونم این مسئولین های یوبی چه فکری کردن که فیلمو با یکی از بزرگترین فراچایز های سینما بدن بیرون!

  • Hold the Door says:

    خب نقد های اساسین هم منتشر شد
    ۳۷ باز هم اثزی ضعیف از گیمی که فیلم شد !