جثه گودزیلاها به روایت عکس | کدام یک بزرگ‌تر است؟

3 August 2016 - 09:00

آیا تا به حال این فکر کرده‌اید که کدام گودزیلا بزرگ‌ترین است؟ با قاطعیت می‌توان گفت گودزیلاها بزرگ‌ترین شخصیت‌هایی هستند که دنیای مدرن سینما تا به امروز ارائه کرده است، اما این بدان معنا نیست که تمام آن‌ها بزرگ‌ترین هستند و مطمئنا در این نژاد هم جثه‌های گوناگونی وجود دارد. بحث ما این است، در نهایت کدام یک بزرگ‌ترین است؟ برای دریافت پاسخ این پرسش در ادامه مطلب با «سینماگیمفا» همراه باشید.

به تازگی تصویری از جثه گودزیلاهای تاریخ سینما منتشر شده است که این مارمولک‌های عظیم‌ الجثه را در کنار یکدیگر نمایش می‌دهد. این تصویر علاوه بر به نمایش کشاندن همایش گودزیلاها، به مقایسه طول قد آن‌ها نیز پرداخته است.

ClCS_EiUoAAzrEF

خب، این موضوع که اولین گودزیلا (سال ۱۹۵۴) تنها ۵۰ متر طول دارد جای تعجبی ندارد. به عنوان اولین گودزیلای تاریخ او اصلا نیازی نداشته که عظمت بیش‌تری داشته باشد و از طرفی این اندازه برای اولین مدل واقعا نیاز است. اما گودزیلای سال ۱۹۷۴ می‌توانست افزایش طولی را به دنبال داشته باشد. از آن‌جا که بودجه برای ساخت بالاتر رفته بود انتظار بزرگ‌تر شدن هم وجود داشت.

اگر دقت کنید، گودزیلاها طی یک دوره چهار ساله تا قبل از سال ۲۰۰۱ افزایش طول و جثه داشته‌اند اما در سال ۲۰۰۱ با انتشار فیلم Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack این موضوع برعکس شد و طول قد قهرمان این داستان به ۶۰ متر کاهش پیدا کرد. با توجه به تحقیقاتی که انجام دادیم مشخص شد که این فیلم در واقع یک ریبوت از فیلم اصلی بوده است. ریبوتی که تمام دنباله‌ها را فاکتور گرفت و تنها به جزئیات نسخه اصلی اکتفا کرد. پس تنها هالیوود نیست که می‌تواند ریبوت کند!

همانطور که انتظار می‌رفت گودزیلاهای جدید در صدر جدول ما قرار دارند! گودزیلای اثر گرث ادواردز (Gareth Edwards) که در سال ۲۰۱۴ از آن رونمایی شد با ۱۰۸ متر قد در رتبه دوم و گودزیلایی که در فیلم ۲۰۱۶ این مجموعه نمایش داده خواهد شد، با ۱۱۸٫۵ متر در صدر جدول قرار دارد.

منبع: CINEMABLEND

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.