جیسون موموآ: Dune بزرگ‌تر از کارهای قبلیم است

14 September 2020 - 17:30

جیسون موموا (Jason Momoa) که نقش دانکن آیداهو را در اقتباس پیشِ روی Dune ایفا می‌کند، فکر می‌کند که این اثر حتی از Aquaman و Game of Thrones نیز بزرگ‌تر است. Dune به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) یک بازسازی از فیلمی به همین نام محصول ۱۹۸۴ و اقتباسی از رمانی منتشرشده در سال ۱۹۶۵ به قلم فرانک هربرت (Frank Herbert) است. در این فیلم که دسامبر ۲۰۲۰ اکران خواهد شد علاوه بر جیسون موموآ، تیموتی شالامی (Timothee Chalamet)، زندیا (Zendaya)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac) و بسیاری نام‌های شناخته‌شده‌ی دیگر نیز حضور دارند. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

موموآ مانند برخی از دیگر بازیگران این اثر با فیلم‌های عظیم و اقتباس‌های تلویزیونی غریبه نیست، او پیش‌تر نقش‌های آرتور کری و کال دروگو را به ترتیب در فیلم Aquaman و سریال Game of Thrones ایفا کرده است، بنابر این طرفداران بسیار برای دیدن چگونگی نقش‌آفرینی او در فیلم Dune هیجان‌زده هستند.

با گذشت یک هفته از انتشار پیش‌نمایش فیلم Dune، موموآ و سایر همبازیانش در این فیلم هیجان بسیاری را برای طرفداران به وجود آوردند. از تل‌ماسه برای مدت زیادی به‌عنوان کتابی که “اقتباس ناپذیر” است، یاد می‌شد، مخصوصاً پس‌ازاینکه نسخه‌ی سینمایی محصول ۱۹۸۴ عملکرد خوبی نداشت. با این اوصاف، باوجود گروهی باتجربه که در هر دو سوی جلو و پشت دوربین مشغول به‌کار هستند، بسیاری معتقدند که اقتباس جدید نه‌تنها موفق خواهد بود بلکه ژانر علمی تخیلی را نیز زیرورو خواهد کرد.

جیسون موموآ قطعاً یکی از کسانی است که به این عقیده باور دارند. در مصاحبه‌ای که او اخیراً انجام داده، اعلام کرده است که تجربه‌اش از کار کردن بر روی Dune تفاوت‌های چشمگیری با سایر پروژه‌های قبلی او دارد. موموآ ویلنوو را نابغه‌ای سینمایی توصیف کرد و گفت که تل‌ماسه هیچ شباهتی به سایر فیلم‌های اکشنی که او قبلاً در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است، ندارد. موموآ گفت:

چطور بگم؟ خب، هیچ‌وقت در همچین ابعادی با یک کارگردان کار نکردم. دنی یک نابغه‌ی سینماییه و تمام کارای اکشنی که انجام دادم به سطح کاری دنی نزدیک هم نمیشن. فقط یک سری از حرکاتی که می‌خواستم انجام بدم رو نگاه می‌کرد و بعد می‌رفت پشت دوربین و نظر گریگ (گریگ فریزر (Greig Fraser) فیلم‌بردار این عنوان) رو می‌پرسید. توی یک سکانس مبارزه‌ای هیچ‌وقت چیزی به اون زیبایی ندیدم. معمولاً کارایی که انجام می‌دم به اون خوبی از آب در نمیان. بنابراین مرسی دنی.

صحبت‌های موموآ انتظارات را از فیلم Dune از جایی که هستند نیز بالاتر می‌برد. از پروژه‌های قبلی او بسیار استقبال شده است و حتی در میان آن‌ها سریال بازی تاج‌وتخت برای دریافت عنوان بهترین سریال تلویزیونی قرن نیز به رأی گذاشته‌شده بود، بنابراین چنین تعریف‌هایی از جانب موموآ نمی‌تواند چیزی باشد که بتوان به‌سادگی از کنارش رد شد. اینکه یک بازیگر تحت تأثیر دید کارگردان و فیلم‌بردارش قرار بگیرد دلگرم‌کننده است، ضمن آنکه موموآ اعلام کرد که ویلنوو خواهان ریسک کردن با Dune و رفتن به ورای چیزهایی که در فیلم‌های علمی-تخیلی مرسوم هستند، است.

اکنون باید صبر کرد و دید که آیا فیلم Dune با اکران خود در ادامه‌ی سال جاری پاسخ‌گوی انتظارات به وجود آمده خواهد بود یا خیر.

منبع: Screen Rant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.