تاریخ اکران فیلم Black Widow دوباره تغییر کرد

16 September 2020 - 11:30

در حال حاضر همه آماده نیستند که برای دیدن فیلم‌ها به سینماها بروند و زمان طولانی لازم است تا علاقه‌مندان به دیدن فیلم‌ها برای رفتن به سینماها احساس راحتی کنند. فروش ضعیف فیلم برادران وارنر با نام Tenet که در هفته دوم خود در آمریکا (از نظر فنی هفته سوم) توانست تنها ۶.۷ میلیون دلار بفروشد نشان‌دهنده این است. البته بسته بودن سینماهای نیویورک، لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو نیز مزید بر این علت است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به این دلایل دیزنی تاریخ اکران فیلم Black Widow خود را از تاریخ ششم نوامبر (آبان ماه) به تاریخی دیگر تغییر داده است. هنوز مشخص نیست که تاریخ اکران آن به چه روزی منتقل شده ولی احتمالاً یا در دسامبر (آذر ماه) به نمایش در می‌آید یا در تاریخی نامعلوم در سال بعد. تاریخ اکران این فیلم به راحتی می‌تواند به سال بعد که دیزنی فیلم مارول با نام The Eternals را نیز در ۱۲ فوریه می‌خواهد اکران کند منتقل شود.

همان‌طور که هفته پیش نیز گفتیم صحبت‌های پراکنده‌ای مبنی بر این است که احتمال دارد انیمیشن Soul در پلتفرم دیزنی پلاس اکران شود. یکی از منابعی که در دیزنی کار می‌کند امروز اعلام کرد که در مورد پخش انیمیشن Soul در دیزنی پلاس در دیزنی بحث و اختلاف نظر وجود دارد. این انیمیشن در حال حاضر برای انتشار در تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان ماه) در سینماها برنامه‌ریزی شده است که در همان روز فیلم No Time to Die نیز اکران می‌شود. دیزنی اخیراً فیلم Mulan که در ابتدا قرار بود در سینماها منتشر شود را در پلتفرم استریمی خود با نام دیزنی پلاس در مناطقی که از این سرویس پشتیبانی می‌شود منتشر کرد و در مناطقی که این سرویس وجود ندارد در سینماهای آنجا آن را اکران کرد. هنوز هیچ‌گونه آمار رسمی از انتشار این فیلم وجود ندارد که ببینیم چه قدر این فیلم موفق بوده است. Mulan در خارج از آمریکا ۳۷.۶ میلیون دلار فروخته است که ۲۳.۲ میلیون دلار آن از فروشش در چین بوده که در آنجا رتبه ۱ را نیز از نظر فروش دارد ولی این آمار ضعیفی از فروشش در چین است، به خصوص در جایی که انتظار می‌رفت فیلم‌هایی که نیکی کارو (Niki Caro) در آن حضور دارد همانند این فیلم فروش بالایی را تجربه کنند.

این اخبار بدی برای سینماها است. سینماها به سختی دوباره باز شده‌اند و استودیوهای فیلم‌سازی چپ و راست تاریخ اکران فیلم‌های خود را تغییر می‌دهند. قابل درک است که این صنعت احتیاج به باز شدن سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک دارد تا بدرخشد ولی حداقل فیلم‌های کوچکی نیز باید وجود داشته باشند که مقداری پول را به این سینماها تزریق کنند. برادران وارنر تاریخ اکران فیلم Wonder Woman 1984 را به روز کریسمس، STX تاریخ اکران فیلم Greenland را به تاریخی نامعلوم، Universal/MGM تاریخ اکران فیلم Candyman را از ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر ماه) به تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۲۱ منتقل کرده‌اند.

بر اساس آمار NRG poll، حدود ۵۱ درصد از علاقه‌مندان به دیدن فیلم برای رفتن به سینماها در این دوران ویروس کرونا حداقل مقداری احساس راحتی می‌کنند، عددی که در هفته‌های اخیر از ۲۰ تا ۳۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است. مورد دیگری که وجود دارد این است که فقط ۴۱ درصد علاقه‌مندان به دیدن فیلم از باز بودن سینماهای محله‌شان اطلاع دارند.

منبع:‌ ددلاین

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.