سبک بصری ماتریکس ۴ با فیلم‌های گذشته‌اش تفاوت دارد

18 September 2020 - 11:30

پس از اینکه فیلم‌برداری The Matrix 4 دوباره در برلین آغاز شد، نامزد جایزه امی نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) بالاخره درباره نقش خود در این فیلم صحبت کرد. این فیلم مورد انتظار چهارمین قسمت از سری فیلم‌های The Matrix است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

هریس هنگام مصاحبه در برنامه The Jess Cagle Show درباره کارگردان این فیلم لانا واچوفسکی (Lana Wachowski) گفت که The Matrix 4 نسبت به قسمت‌های قبلی این فرنچایز از لحاظ سبک بصری متفاوت خواهد بود و همچنین او این فیلم را جاه‌طلبانه خواند.

متن صحبت او:

فکر می‌کنم که او (لانا واچوفسکی) انرژی فوق‌العاده‌ای دارد و سبک او در این فیلم از لحاظ بصری نسبت به کارهایی که قبلاً انجام داده و دارد انجام می‌دهد تغییر کرده است. من همیشه می‌خواستم که یکی از نقش‌های اصلی فیلم‌های اکشن بزرگ باشم و این برای من بد نیست. این کار برای من قطعاً جالب و سرگرم‌کننده است که بتوانم در محیط کوچکی نیز  نقش‌آفرینی کنم.

لانا واچوفسکی علاوه بر نوشتن فیلم‌نامه این فیلم که آن را با همکاری الکساندر همون (Aleksander Hemon) و دیوید میچل (David Mitchell) نوشته است، وظیفه کارگردانی آن را نیز برعهده خواهد داشت. برنده جایزه آکادمی فیلم‌برداری جان تال (John Toll) که فیلم‌هایی همچون Legends of the Fall و Braveheart را فیلم‌برداری کرده، وظیفه فیلم‌برداری این فیلم موردانتظار را بر عهده خواهد داشت. او جانشین بیل پوپ (Bill Pope) که سری فیلم‌های قبلی را فیلم‌برداری کرده بود خواهد شد.

بازیگرانی که برای بازی در فیلم ماتریکس ۴ بازخواهند گشت شامل کیانو ریوز (Keanu Reeves)، کری-ان ماس (Carrie-Anne Moss) و جیدا پینکت اسمیت (Jada Pinkett Smith) می‌باشند که دوباره نقش‌های Trinity ،Neo و Niobe را بازی خواهند کرد. این فیلم نیز شامل بازیگران جدیدی از جمله پریانکا چوپرا جوناس (Priyanka Chopra Jonas)، جسیکا هنویک (Jessica Henwick)، نیل پاتریک هریس، توبی اونومر (Toby Onwumere) و یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II) که شایعه شده نقش Morpheus جوان را بازی خواهد کرد است. اخیراً مشخص شده که اگر برنامه ساخت این فیلم طبق برنامه‌ریزی پیش برود لمبرت ویلسون (Lambert Wilson) ممکن است برای بازی در نقش شرور داستان با نام Merovingian دوباره بازگردد.

طرح و داستان قسمت چهارم سری فیلم‌های ماتریکس هنوز اعلام نشده و با توجه به پایان فیلم The Matrix Revolutions که در سال ۲۰۰۳ به نمایش درآمد به نظر نمی‌رسد داستان این فیلم جواب سر راستی داشته باشد.

سه فیلم قبلی این فرنچایز با نام‌های The Matrix در سال ۱۹۹۹، The Matrix Reloaded سال ۲۰۰۳ و The Matrix Revolutions سال ۲۰۰۳ مبلغی بیش از ۱.۶ میلیارد دلار را در باکس آفیس جهانی به دست آوردند و تبدیل به ۱۰ تا از پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا در همان سال شدند. The Matrix Revolutions نیز اولین فیلمی بود که در همه کشورها در سر ساعتی یکسان اکران شد.

ماتریکس ۴ ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) منتشر شود که به علت ویروس کرونا و توقف فیلم‌برداری تاریخ اکران آن به یکم آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱) منتقل شد.

منبع: کامینگ‌سون

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.