نقدهای اولیه Live By Night منتشر شدند

22 December 2016 - 19:00

در سال ۲۰۰۷ بود که بن افلک (Ben Affleck) با کارگردانی اقتباسی از کتاب دنیس لهان (Dennis Lehane)، فیلم Gone Baby Gone ساخت. بعد از این بود که این بازیگر و کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار به یکی از بهترین کارگردانان نسل خود بدل شد. کارگردانی و بازی در فیلم‌های Town «شهر»، Argo «آرگو» و Gone Girl «دختر گم‌شده» به او این اجازه را داد که نقش بتمن در جهان توسعه یافته‌ی DC بر عهده گیرد و قرار است یک فیلم سولوی بتمن را نیز کارگردانی کند. البته بن افلک قبل از بتمن فیلمی مهم دیگری برای اکران دارد. Live By Night «زندگی در شب»، دومین اقتباس بن افلک از رمان دنیس لهان است. فیلمی که در عصر ممنوعیت جریان دارد و برای خیلی‌ها دیدن کشیده شدن بن افلک به جهان جنایت جالب بود. تریلر فیلم قول یک فیلم جاه طلب را می‌داد، ولی با منتشر شدن نقدهای اولیه از فیلم، به نظر می‌رسد که این فیلم بن افلک به خوبی آثار قبلی این کارگردان نیست. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در پایین می‌توانید چند خلاصه از نقدهای سایت‌های معتبر بدون ترس از خطر اسپویل بخوانید:

دیوید رونی (David Rooney) از hollywoodreporter:

مخاطبان مردِ بالغ که به فیلم‌های قدیمی وسترن و اکشن علاقه دارند شاید شیفته این فیلم شود؛ اما اگر کسی فکر می‌کند که این فیلم می‌تواند در کنار آثاری چون Miller’s Crossing «تقاطع میلر»، Once Upon a Time in America «روزی روزگاری در آمریکا» و The Untouchables «تسخیرناپذیران» قرار بگیرد؛ باید گفت فیلم Live By Night «زندگی در شب» کمبود‌های زیادی برای چنین جایگاهی دارد.

اوون گلایبرمن (Owen Gleiberman) از ورایتی (Variety):

بر اساس کتاب نوشته شده توسط دنیس لهان در سال ۲۰۱۲، داستان فیلم به خوبی نوشته شده‌است، فیلمبرداری آن غنی است، بازیگران بدون نقص بازی کرده‌اند و فیلم پر از پیچیدگی است؛ اما با همه‌ی این‌ها فیلم Live By Night «زندگی در شب» از کمبود قدرت و انرژی رنج می‌برد. مثل این است که در حال تماشای روح یک فیلم عالی هستید که وقتی بعد از اتمامش به آن فکر می‌کنید؛ چیز زیادی از فیلم به ذهنتان نمی‌آید.

ben-affleck-in-live-by-night

استفان ویتی (Stephen Whitty) از نیویورک دیلی نیوز (New York Daily News):

با این که بن افلک کارگردان خیلی خوبی است و توانست به خوبی در فیلم‌های Town و Gone Baby Gone حال و هوای واقعی مناطق شهری را در فیلمش بگنجاند و حتی در فیلم آرگو هم به خوبی توانست تنش را به بینندگان منتقل کند؛ اما کارش در Live By Night «زندگی در شب» کم نور و کسل کننده است. نقش اول فیلم هیچگاه موفق نمی‌شود که به خوبی بدرخشد. شخصیت اصلی هیچگاه جذابیت مرگبار یا رفتاری خطرناک و غیرقابل پیشبینی ندارد، این موضوعات باعث می‌شود ارزش فیلم پایین بیاید. نقش اول فیلم به جای این که گانگستری باشد که راه خود را به زور به بالا باز می‌کند، بیشتر مدیری ماهر است که در راه به دست آوردن سود از معاملات است.

جیک وجوودا (Jim Vejvoda) از IGN:

در فیلم Live By Night «زندگی در شب» بازیگران بی نقص عمل کرده‌اند، فیلمبرداری و ست‌پیس‌های اکشن فیلم نیز عالی هستند، ولی فیلم روایتی بی ربط و پیشروی نامنظمی دارد. در حالت کلی فیلم داستان بیشتری داشت و روایت آن در کمی بیشتر از دو ساعت، به فیلم آسیب زیادی وارد کرده‌است.

تیم گریرسون (Tim Grierson) از Screen Daily:

فیلم Live By Night «زندگی در شب» یک فیلم گانگستری است که در آن غریزه‌ی آدم کشی وجود ندارد. فیلم در زمینه طراحی لباس و دکور عالی عمل کرده است. نویسنده، کارگردان و ستاره‌ی فیلم، بن افلک، در هیچ صحنه‌ای از فیلم نتوانست پیچیدگی اخلاقی فیلم‌های جنایی یا شرافت در میان دزدان را به خوبی نشان دهد.

ben-affleck-and-sienna-miller-in-live-by-night

این نقدهای اولیه نشان دهنده‌ی آن است که Live By Night «زندگی در شب» یک فیلم خیلی درهم و بی نظم روایت شده است و این موضوع برای کسانی که از ساخته‌های دیگر بن افلک لذن برده‌اند، ناامید کننده است. به نظر می‌رسد که Live By Night «زندگی در شب»  اگر در فرمت و قالب دیگری مثل یک مینی سریال پخش می‌شد می‌توانست به موفقیت بیشتری دست یابد. منتقدان از بازی‌های بازیگران فیلم و ساخت محیطی عالی از سال ۱۹۲۰ تعریف زیادی کرده‌اند، ولی روایت داستانی فیلم کمبودهای زیادی داشت. فیلم اهداف زیادی برای رسیدن انتخاب کرده است و به همین خاطر قدرت این را ندارد که داستان درگیر کننده‌ای داشته باشد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.