تریلر سریال Small Axe نگاهی بر پنج داستان مجزا دارد

23 September 2020 - 14:00

استودیو Amazon Prime Video تریلر جدید سریال درام آنتولوژی Small Axe ساخته استیو مک‌کویین (Steve McQueen) را منتشر کرده تا بتوانیم نگاهی بر پنج بخش سریال با عناوین Mangrove, Lovers Rock, Education, Alex Wheatle و Red, White and Blue داشته باشیم که همگی براساس وقایع زندگی واقعی مردم عادی هستند و شجاعت، اعتقاد و سخت کوشی برای غلبه بر بی‌عدالتی و رسیدن به چیزی در جامعه را نشان می‌دهند. شما خوانندگان عزیز سینما فارس می‌توانید این تریلر را در کانال یوتیوب مشاهده کنید.

این سریال قرار است از ۲۰ نوامبر پخش شود و قسمت Mangrove داستان واقعی Mangrove 9 را می‌گوید، که گروهی از فعال‌های اجتماعی سیاه پوست هستند که با پلیس لندن در طول اعتراضات مارس ۱۹۷۰ درگیر می‌شوند و دادگاه عمومی برایشان تشکیل می‌گردد. این دادگاه اولین دادگاه قضایی بود که تحت تاثیر تنفر نژادی در Metropolitan Police تشکیل شد.

قسمت Lovers Rock که ۲۷ نوامبر پخش می‌گردد داستان تخیلی درباره عشق جوانی در مهمانی بلوز در سال ۱۹۸۰ است. این فیلم قصیده‌ای بر ژانر رومانتیکی به نام Lovers Rock است. جوان سیاه پوستی در مهمانی‌های خانگی لندن، عشق و آزادی را پیدا کرده است.

قسمت Education که ۴ دسامبر پخش می‌گردد، داستان مدرنی از کینگزلی ۱۲ ساله است که جذب فضانوردان و موشک‌ها شده است. وقتی کینگزلی بخاطر حواس پرتی در کلاس به دفتر مدیر مدرسه فراخوانده می‌شود، متوجه می‌گردد که بخاطر نیازهای خاصی به مدرسه فرستاده شده است. والدین او که درگیر کار هستند، از سیاست‌های تفکیک نژادی غیر رسمی که بسیاری از بچه‌های سیاه پوست را از تحصیلات عالی محروم می‌کنند، مطلع نیستند تا اینکه گروهی از زنان هندی غرب پرده از این راز برمی‌دارند.

قسمت Alex Wheatle که ۱۱ دسامبر پخش می‌شود، داستان واقعی نوینسده برنده جایزه، الکس ویتل، درباره پسر جوانی است که سال‌های ابتدایی بزرگسالی را سپری می‌کند. او که کودکی‌اش را در یتیم‌خانه‌های دولتی سفیدپوستان بدون هیچ عشق و خانواده‌ای گذرانده، سرانجام نه تنها برای اولین بار در بریکستون به حس در اجتماع بودن می‌رسد، بلکه هویت و توانایی‌اش برای رشد احساساتش نسبت به موسیقی و دی‌جی شدن برانگیخته می‌شود. وقتی در طول شورش‌های بریکستون در سال ۱۹۸۱ به زندان می‌افتد، با گذشته‌اش مواجه شده و راه درمان را پیدا می‌کند.

قسمت Red, White and Blue که ۱۸ دسامبر پخش می‌شود، داستان واقعی لروی لوگان، جوان دانشمندی است که تنها در آزمایشگاهش کار می‌کند. او وقتی شاهد توهین دو پلیس به پدرش است، رویایی کودکی‌اش برای پلیس شدن، زنده می‌شود. رویایی که امید به تغییر نگرش نژادپرستی در آن موج می‌زند. لروی باید با پیامدهای عدم تایید پدرش برای این شغل مواجه شود و نژادپرستی کار او در نیروی پلیس متروپالیتن را بسیار دشوار می‌سازد.

سریال Small Axe، آنتولوژی شامل ۵ فیلم اصلی است که اواخر ۱۹۶۰ تا اواسط ۱۹۸۰ را نشان می‌دهند و داستان‌های متفاوتی درباره جامعه هندی لندن را نشان می‌دهند که زندگی‌شان با نیروی اراده خودشان در برابر نژادپرستی و تبعیض شکل گرفته است. این سریال برگرفته از ضرب‌المثل آفریقایی است که می‌گوید: اگر تو درخت بزرگی هستی، ما تبر کوچکی هستیم.

این سریال آهنگ باب مارلی (Bob Marley) از آلبوم Catch a Fire را دارد و ستارگان آن عبارتند از: رایت (Wright)، جان بویگا (John Boyega)، مالاچی کربی (Malachi Kirby)، شان پارکس (Sean Parkes)، روچندا سندال (Rochenda Sandall)، الکس جنینگز (Alex Jennings) و جک لودن (Jack Lowden).

مک‌کویین این سریال را به همراه الستر سیدونز (Alastair Siddons) و کورتیا نیولند (Courttia Newland) ساخته است. الکس ویتل (Alex Wheatle) مشاور نویسنده است. مک‌کویین تهیه کننده اجرایی کار به همراه تریسی اسکافیلد (Tracey Scoffield) و دیوید تنر (David Tanner) برای کمپانی Turbine Studios است. Turbine Studios این سریال را به همراه لاماس پارک (Lammas Park) و آنیتا اورلند (Anita Overland) و مایک الیوت (Mike Elliot) برای EMU Films تولید می‌کند. این سریال از شبکه BBC One پخش شده و استودیو BBC Studios پخش بین‌المللی آن را برعهده دارد.

منبع: ددلاین

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.