Deadpool و Suicide Squad برای نامزدی جایزه اسکار فینالیست شدند

23 December 2016 - 09:00

۲۰۱۶ سال بسیار خوبی برای فیلم‌های ابرقهرمانی محسوب می‌شود و در میان این فیم‌ها، Deadpool و Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» برای دلایل مختلفی سر و صدای زیادی به پا کردند. فیلم ددپول در نهایت توانست اقتباس خوبی از کتاب‌های مصور مزدور پرحرف داشته باشد و با این که سال‌ها روند توسعه‌ی ددپول تاخیر خورده بود، ولی بعد از اکران توانست بازخوردهای خیلی خوبی از منتقدین و طرفداران دریافت کند. Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» سومین فیلم جهان توسعه یافته‌ DC محسوب می‌شود، با این که از حلاظ مالی انتظارات تهیه‌کنندگان را برآورده کرد، ولی از جانب منتقدین به شدت کوبیده شد. این دو فیلم جز بودن در یک ژانر، نقطه مشترک دیگری هم پیدا کرده‌اند؛ هر دو فیلم واجد شرایط لازم برای رقابت بر سر جایزه اسکار بهترین گریم شدند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، هفت نامزد نهایی برای جایزه‌ی اسکار بهترین گریم را اعلام کرده است، ددپول و جوخه‌ی انتحار نیز در این لیست قرار دارند. دیگر فینالیست‌ها برای این جایزه، فیلم‌های The Dressmaker «خیاط»، Florence Foster Jenkins «فلورانس فاستر جنکینز»، hail caesar «درود بر سزار»، Star Trek Beyond «پیشتازان فضا: فراتر» و A Man Called Ove هستند. این هفت فیلم به سه اثر کاهش پیدا می‌کنند و بعد از آن برای اسکار با هم رقابت خواهند کرد. بعد از این که در هفت ژانویه آرایشگرها و هنرمندان شاخه‌ی گریم آکادمی با هم دیدار کنند و پس از تماشای ده دقیقه از هر فیلم، بر سر سه فیلم برتر بحث می‌کنند.

۱b1ccdcf681a062a4b622255fd401933ca1b7f01

واضح است که چرا ددپول و جوخه‌ی انتحار برای این جایزه انتخاب شده است. این گریم عالی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) بود که او را به وید ویلسون (Wade Wilson) شبیه کرد؛ وید ویلسونی که زیر شکنجه‌های فرانسیس (Francis) دوام آورد، ولی پوستش تمام از بین رفته بود. جوخه‌ی انتحار هم چنین نمونه‌هایی زیاد دارد؛ اما اول از همه نام‌های هارلی کوئین با بازی مارگوت رابی (Margot Robbie)، جوکر با بازی جرد لتو (Jared Leto) و دیابلو (Diablo) با بازی جی هرناندز (Jay Hernandez) به ذهن می‌رسد. از انجایی که بعید است که هر دو فیلم برای رقابت نهایی انتخاب شوند، به نظر می‌رسد که شانس Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» بیشتر باشد. آخرین بار که یک فیلم اقتباس شده‌ از یک کتاب مصور اسکار بهترین گریم را ریافت کرد به سال ۱۹۹۰ و فیلم Dick Tracy «دیک تریسی» باز می‌گردد؛ پس دو فیلم Deadpool و Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» رقابت سختی با هم خواهند داشت.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    من هنوز لیست اسکار رو ندیدم ولى خبر خوبى بود.

  • afson01 says:

    ببینید یه چیزی هست به نام عفت کلام که اگر در فیلمی نباشه آزار دهنده میشه
    دد پول را تا نصفه دیدم چون واقعا پر از الفاظ زشت و زننده بود و در واقع دووم نیاوردم!
    این که مردم غربی از این فیلما بیشتر حمایت میکنند دلیلش در فرهنگ ضعیف اوناس شما نگاه به فیلم ها ی ئیگشون بکنید میبینید که از این الفاظ همیشه استفاده میکنند وچیز عادی براشون شده
    امادر این لحظه جوخه خودکشی هم اکشن بهتر هم عفت کلام بهتری داشت
    امیدوارم جوخه خودکشی اسکار رو ببره

  • Hold the Door says:

    جفتشون فیلم های خوبین اما به نظر من ددپول باشه بهتره
    جوخه خودکشی شخصیت هاش و موزیک هاش خیلی خوب بودن و گرنه داستانش خیلی کلیشه ای بود (جز قسمتیش که شخصیت ها نمیخوان دنیارو نجات بدن اما مجبورن که نکته مثبتی بود !)
    اما ددپول داستانش نجات دادن دنیا و این کلیشه ها نبود یه داستان کاملا شخصی ( درسته داستان انتقام هم کلیشه است ولی تو ددپول آخر به خطر جهانی تبدیل نمیشه !)
    و اینکه ددپول هم مثل شخصیت ها جوخه کاملا خود خواهه !
    نکته مثبت دیگه ددپول به نظر من همین خارج از عرف و قید بودنشه !
    یکی دیگش شکستن دیوار چهرم بینه مخاطب و فیلمه !
    امیدوارم ددپول نامزد شه !
    و اون دوستی که میگه فرهنگ ضعیفه !
    نه خیر مردم دنبال نوآوری هستن و فیلمی که نوآوری و جذابیت داشته باشه رو انتخاب میکنند !
    تو ایران خودمون هم از این نمونه ها هست (فیلم های مثل بارکد یا لانتوری و فروشنده و……….)
    اگه قرار بود از فحاشی و شوخی های رکیک لذت ببرند چرا فیلم هایی امثال تد یا دیکتاتور یا امریکن پای اون ور انقدر خریدار نداره !
    یا اگه فقط دنبال مسائل جنسی هستند چرا فیلم fifty shade of grey فروش و امتیاز خوبی نداشت در ضمن این نکترو هم در نظر داشته باشید همه این فیلم ها مناسب کودکان و نوجوانان نیست !

    • afson01 says:

      فکر نکنم دیگهجواب رو ببینی اما محض اطلاعت میگم که fifty shade of grey یکی از بهترین فروش های سال رو داشت یا بهتره بگم بهترین فروش
      دوم فکر نکنم بنده کودک باشه!

  • Hold the Door says:

    من جواب همه کامنت های که به من جواب دادن میدم :) اما یه کم دیر (شرمنده)
    درسته بهترین فروش رو داشت چون یه اقتباس از یک کتاب خیلی پرفروش مثل هری پاتر و گات بود و مردم فکر میکردن فیلم جالبیه !
    از اونر هم جایزه تمشک طلایی رو گرفت ! و یوزر اسکور شو ببینید ۲٫۸ ام !
    دوم هم من قصد جسارت نداشتم ولی میخواستم بگم این فیلم ها رو برای کسایی میسارن که دیگه تحت تاثیر ۴-۵ تا فوحش قرار نمیگیرن !