کری جوجی فوکوناگا مینی سریال حماسی Masters of the Air را کارگردانی می‌کند

11 October 2020 - 22:30

کری جوجی فوکوناگا (Cary Joji Fukunaga) بعد از اولین سریال تلویزیونی True Detective و سپس سریال Maniac با بازی اما استون (Emma Stone) و جونا هیل (Jona Hill)، سه قسمت اول سریال Masters of the Air را کارگردانی می‌کند که مینی سریالی حماسی درباره جنگ جهانی دوم است و روی شبکه اپل تی‌وی پلاس رفته و کمپانی‌های Amblin Television و Playtone استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و تام هنکس (Tom Hanks) و گری گوتزمن (Gary Goetzman) آن را تولید می‌کنند. این اولین کارگردانی فوکوناگا بعد از فیلم جدید جیمز باند، No Time To Die، است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

تولید کنندگان سریال، اکتبر سال گذشته برای ساخت این اقتباس ۱۰ قسمتی که برگرفته از کتاب Masters of the Air: America’s Bomber Boys Who Fought the Air War Against Nazi Germany نوشته دونالد ال میلر (Donald L. Miller) است، قرارداد بستند.

کمپانی Parliament Owls فوکوناگا نیز به جمع تولید کنندگان سریال پیوسته است. اپل با فوکوناگا و کمپانی‌اش برای ساخت پروژه‌های تلویزیونی قراداد بسته است.

سریال Masters of the Air دنباله مینی سریال‌های جنگ جهانی دوم Band of Brothers و The Pacific شبکه HBO است. هریک از این سریال‌ها برنده جایزه امی بهترین مینی سریال شدند؛ Band of Brothers هفت امی از ۲۰ نامزدی‌اش دریافت کرد درحالیکه The Pacific توانست ۸ امی از ۲۴ نامزدی دریافت کند.

کار ساخت Masters of the Air در شبکه HBO شروع شد اما دچار وقفه گردید و به اپل منتقل گردید.

گویا این ۱۰ قسمت، ۲۰۰ میلیون دلار هزینه تولیدشام شده و داستانِ پسران خلبان بمب افکن آمریکایی و بریتانیایی است که جنگ را در جنگ جهانی دوم به در خانه هیتلر می‌برند. فیلم برداری سریال از مارس آینده در لندن آغاز می‌گردد.

فیلم جیمز باندِ فوکوناگا بخاطر بیماری کرونا تا آوریل ۲۰۲۱ عقب افتاده است. او قرار بود چندین فیلم کارگردانی کند اما این سریال را انتخاب کرد. این اولیت سریالی است که از اپل چراغ سبز گرفته است.

اسپیلبرگ، هنکس و گوتزمن؛ داریل فرانک (Darryl Frank) و جاستین فالوی (Justin Falvey) از Amblin Television و استیون شرشیان (Steven Shareshian) از Playtone  تهیه کنندگان اجرایی سریال هستند.

این سریال را جان اورلوف (John Orloff) و گراهام یاست (Graham Yost) نوشته و تهیه می‌کنند.

فوکوناگا در کارنامه تلویزیونی خود، کارگردانی فصل اول سریال True Detectives را دارد که برای آن برنده جایزه امی بهترین کارگردانی مینی سریال شد.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.