انیمیشن Soul روز کریسمس از دیزنی پلاس پخش خواهد شد

12 October 2020 - 12:00
انیمیشن soul

دیزنی تاریخ انتشار انیمیشن Soul‌ را به ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) تغییر داد. قبلاً قرار بود که این انیمیشن در تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان ماه) در سینماها به نمایش درآید. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

دیزنی این بار برای دیدن این انیمیشن از کسانی که عضو شبکه دیزنی پلاس هستند هزینه اضافه ۲۹.۹۹ دلاری دریافت نخواهد کرد، بلکه این انیمیشن مانند فیلم‌های Artemis Fowl و Hamilton برای ۶۰ میلیون عضو این شبکه رایگان پخش خواهد شد.

تغییر تاریخ اکران این انیمیشن با توجه به تغییر تاریخ اکران فیلم No Time to Die کمپانی MGM دور از انتظار نبوده است. با این حال دیزنی مطمئن نبوده است که این انیمیشن را در سینماها پخش کند یا شبکه استریمی خود. با تغییر تاریخ اکران این انیمیشن در حال حاضر تنها انیمیشنی که برای تاریخ ۲۵ نوامبر (۵ آذر ماه) (روز شکرگزاری در آمریکا) برنامه‌ریزی شده است تا پخش شود انیمیشن Croods: A New Age کمپانی‌های Dreamworks و Universal خواهد بود. این انیمیشن قرار است مدت زمان کوتاهی در سینماها اکران شود سپس تا کریسمس به صورت اینترنتی پخش شود.

این حرکت دیزنی مانند کاری است که آن‌ها برای اکران فیلم Mulan انجام دادند که این فیلم برای اکران در ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود که بعدها به علت شیوع ویروس کرونا آن‌ها مجبور شدند تاریخ اکران این فیلم را چندین بار تغییر دهند. سرانجام این فیلم در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور ماه) در شبکه استریمی دیزنی پلاس در آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و دیگر کشورهای اروپایی که این شبکه در آن کشورها در دسترس است با قیمت ۲۹.۹۹ دلار پخش شد. دیزنی تا به حال هرگز هیچ‌گونه آمار و ارقامی را مبنی بر میزان فروش این فیلم در شبکه دیزنی پلاس منتشر نکرده است. این‌گونه فرض شده است که فروش این فیلم خوب نبوده است که دیزنی مجبور شده است قیمت فروش آن را در ماه دسامبر کاهش دهد. گزارش‌ها حاکی از آن بوده که این فیلم جزء ۱۰ تا از پربازدیدی‌ترین فیلم‌ها در شبکه‌های استریمی در تاریخ ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) تا تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور ماه) با ۵۲۵ میلیون دقیقه بازدید بوده است. برای مقایسه، سریال Cobra Kai نتفلیکس شماره اول این لیست با ۲.۱۷ میلیارد دقیقه بازدید است.

برای کشورهایی که شبکه دیزنی پلاس در آن‌ها در دسترس نیست قرار است این انیمیشن در سینماهای این کشورها اکران شود. برنامه‌ریزی شده است که شبکه دیزنی پلاس در ماه بعد در آمریکای لاتین در دسترس قرار گیرد. در کشورهایی که این شبکه در دسترس نبود فیلم Mulan توانست فقط مبلغ ۶۷ میلیون دلار را در دوران ویروس کرونا به دست آورد.

باب چاپک (Bob Chapek) مدیر اجرایی ارشد کمپانی والت دیزنی دراین‌باره گفت:

ما بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستیم تا این انیمیشن تماشایی و فوق‌العاده پیکسار را مستقیماً در شبکه دیزنی پلاس در ماه دسامبر برای بیننده‌ها پخش کنیم. انیمیشن‌های اورجینال پیکسار همیشه برای ما خاص هستند و این داستان دل‌چسب و طنز درباره ارتباط انسان‌ها و پیدا کردن جایگاه حقیقی یک نفر در این دنیا برای تماشای خانواده‌ها در فصل تعطیلات لذت‌بخش خواهد بود.

پیتر داکتر (Pete Docter) کارگردان این انیمیشن و مدیر اجرایی ارشد استودیوهای پیکسار نیز دراین‌باره گفت:

این جهان می‌تواند مکانی طاقت‌فرسا و ناامیدکننده باشد ولی در عین حال پر از خوشی‌های غیرمنتظره است حتی در چیزهای به ظاهر ساده روزمره. انیمیشن Soul به این می‌پردازد که چه چیزی در زندگی ما واقعاً مهم است، سؤالی که همه ما در این روزها از خود می‌پرسیم. امیدوارم که این انیمیشن مقداری طنز و سرگرمی برای مردم به ارمغان بیاورد چرا که همه ما قطعاً در این روزها به این چیزها احتیاج دارند.

با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن عملکرد باکس آفیس فیلم‌ها در این روزها و همچنین بسته بود پارک‌های Disneyland، شبکه دیزنی پلاس کمپانی دیزنی در حال حاضر تنها نیروی حیاتی آن‌ها است.

منبع: ددلاین

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.