همکاری مجدد گل گدوت و پتی جنکینز برای ساخت فیلم Cloepatra

14 October 2020 - 15:00

کمپانی پارامونت پیکچرز مناقصه‌ی فیلم حماسی Cleopatra را برده که گل گدوت (Gal Gadot) تاج زن شگفت انگیز واقعی تاریخ را روی سر خواهد گذاشت. پتی جنکینز (Patty Jenkins) کارگردان فیلم Wonder Woman نیز کارگردانی فیلم را برعهده خواهد داشت که درام شرح زندگی به قلم لیتا کالوگریدیس (Laeta Kalogridis) است. این اولین پروژه اصلی پارامونت با مدیریت اما واتس (Emma Watts) در مناقصه‌ای است که برادران وارنر، یونیورسال، نتفلیکس و اپل رقبایش بودند. این فیلم تولید چارلز روون (Charles Roven) از کمپانی Atlas Entertainment، جنکینز، گدوت و همکار او جارون وارسانو (Jaron Varsano) از کمپانی Pilot Wave Motion Pictures است. کالوگریدیس تهیه کننده اجرایی کار است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

این قرارداد دیروز بسته شده و بیشتر از ساخت یک فیلم است. زمان بندی فیلم مشخص شده و استودیو بودجه زیادی برای اکران هرچه سریعتر فیلم در نظر گرفته است.

کالوگریدیس نویسنده Alexander, Shutter Island و Alita: Battle Angel است، سریعا کار نوشتن فیلم نامه را آغاز کرده و گدوت، جنکینز، روون و وارسانو به شکل گیری روایت کمک کرده که امید است فیلم بعدی گدوت و جنکینز باشد.

داستانِ این ملکه مصری داستانِ قدرت یک زن است که توسط زنان روایت می‌شود. او سال ۱۹۶۳ توسط الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) به تصویر کشیده شد. آن فیلم پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما تا به امروز بوده و با اینکه ۴ اسکار از ۹ نامزدی‌اش گرفت و در باکس آفیس موفق ظاهر شد، کمپانی فاکس قرن ۲۰ را به مرز ورشکستگی رساند. با اینحال هالیوود همچنان به ملکه نیل علاقه نشان می‌دهد.

کمپانی سونی پیکچرز و ایمی پاسکال (Amy Pascal) و اسکات رودین (Scott Rudin) سال‌ها در حال ساخت این اقتباس بودند. آنجلینا جولی (Angelina Jolie) و لیدی گاگا (Lady Gaga) به این پروژه پیوستند. جیمز کامرون (James Cameron)، دنی ویلنوو (Denis Villenueve) و دیوید فینچر (David Fincher) کاندیدهای کارگردانی آن فیلم بودند. دیوید اسکارپا (David Scarpa) آخرین نفری است که فیلم نامه را بازنویسی کرده است. گویا اریک راث (Eric Roth) در حال ساخت آن است و این یعنی این پروژه بین سونی و پارامونت قرار گرفته است.
کلئوپاترا دختر پولمی، جد ارتش الکساندر بزرگ است. وقتی حاکم رم، مشاور جولیس سزار، پامپی، بعد از جنگ برای کنترل امپراطوری به مصر فرار کرد، مصر محل سکونت حاکمین رومانی شد. دو برادر برای تاج و تخت مصر جنگیدند. کلئوپاترا بعد از بردن جنگ توسط سزار، رابطه پیچیده‌ای با رم داشت و عاشق سزار و سپس مارک آنتونی شد. دشمنی سزار باعث جدایی آنتونی و کلئوپاترا شد.

گدوت، جنکینز و روون اخیرا دنباله WW1984 را ساختند که اکرانش بخاطر شیوع بیماری کرونا تا کریسمس عقب افتاده است. باتوجه به بحران اکران‌ها در این زمان، باید منتظر تاریخ اکران استودیو برای این فیلم حماسی بود.

گدوت فعلا سر کار Red Notice به کارگردانی راسون مارشال تربر (Rawson Marshall Turber) است. او به زودی در فیلم Death on the Nile ساخته کنث برانا (Kenneth Branagh) و فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ از برادران وارنر دیده می‌شود.

روون، تهیه کننده دو فیلم زن شگفت انگیز، سر کار فیلم اکشن Uncharted به کارگردانی روبن فلچر (Ruben Fleischer) و بازی تام هالند (Tom Holland)، مارک والبرگ (Mark Wahlberg) و آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) برای سونی است و به تازگی تولید The Suicide Squad به کارگردانی جیمز گان (James Gunn) را برای برادران وارنر به پایان رسانده است.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.