فیلم Dune ممکن است فروش ۱ میلیارد دلاری داشته باشد

16 October 2020 - 21:00

طبق گفته یکی از تحلیل‌گران باکس‌آفیس، فیلم حماسی علمی‌تخیلی Dune «تل‌ماسه» ساخته دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) می‌تواند طی اکرانش در سینماها فروش ۱ میلیارد دلاری داشته باشد. این فیلم اقتباسی از رمان علمی‌تخیلی مشهور فرانک هربرت است که بیشتر روی نیمه اول کتاب تمرکز دارد، و دنباله آن از روی نیمه دوم کتاب اقتباس خواهد شد. اکران فیلم Dune نیز مثل دیگر آثار سینمایی مهم ۲۰۲۰ به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاده و از دسامبر ۲۰۲۰ به ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) موکول شده است. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

در حالی که همه استودیوها از اکران فیلم‌های بزرگ خود حین بیماری همه‌گیر هراس دارند، برادران وارنر به شدت درباره عملکرد Dune نگران است. بودجه زیاد ۲۰۰ میلیون دلاری این فیلم، تنها دلیل استودیو برای به تعویق انداختن اکرانش نبوده است. اولین تلاش برای اقتباس Dune به کارگردانی دیوید لینچ (David Lynch) در سال ۱۹۸۴ اکران شد و در باکس‌آفیس شکست خورد. با توجه به مشکلات زیادی که برای اقتباس‌های این رمان به وجود آمده، تعجبی ندارد که برادران وارنر تمام اقدامات لازم برای اطمینان از موفقیت مالی فیلم را اجرا کند.

با این حال، شاید اوضاع برای Dune بد نباشد، چون پال درگارابدیان تحلیلگر باکس‌آفیس پیش‌بینی می‌کند که اقتباس ویلنوو می‌تواند در باکس‌آفیس به فروش ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کند. در حالی که درگارابدیان فشاری که فیلم با آن مواجه است را تایید می‌کند (ساخت دنباله کاملا به عملکرد فیلم اول در گیشه بستگی دارد)، او استدلال می‌کند که تاخیر در اکران فیلم می‌تواند به ایجاد علاقه و هیجان بیشتر نسبت به آن کمک کند. او همچنین بیان می‌کند که تاخیر فیلم نشان‌دهنده اطمینان برادران وارنر به این اقتباس است، چون اکران در اکتبر ۲۰۲۱ باعث می‌شود افراد بیشتری فیلم را در سینماها ببینند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.