وقتی «نیرو»ی دنیای استاروارز به دین تبدیل می‌شود!

3 August 2016 - 13:22

سری جهانی Star Wars وقتی اولین بار در سال ۱۹۷۷ در آمریکا عرضه شد، به قدری محبوبیت به‌دست آورد که همین الان هم از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین اتفاق تمام تاریخ سینما و فیلم‌های سینمایی و تصاویر محرک یاد می‌کنند. با عرضه دو فیلم بعدی و در نهایت سه گانه دوم در قرن ۲۱ می‌توان به جرئت گفت که کمتر کسی را می‌شود در جهان پیدا کرد که استاروارز را ندیده باشد! یا حداقل اسم آن را یک بار نشنیده باشد. این سری به قدری بین طرفداران خود محبوب است که جدیداً به یکی از دین‌های پرتراکم استرالیا تبدیل شده است! با سینماگیمفا در ادامه خبر همراه باشید.

یادتان می‌آید وقتی سه گانه دوم منتشر شد و جرج لوکاس (George Lucas) کارگردان و خالق این مجموعه مبحث «نیرو» را گسترش داد؟ عده‌ای در همان زمان به نیرو یا Force ایمان آوردند! و عده‌ای هم بودند که در راهپیمایی به آن اعتراض کردند و گفتند: «نیرو وجود ندارد!» یکی نبود که آن وسط بگوید؛ خب معلوم است نیرو وجود ندارد، غیر از این است که استاروارز به‌سادگی یک فیلم سینماییست؟!

لابد می‌دانید که در کشورهایی که استاروارز در آن مطرح است، بسیاری خودشان را یک «جدای» (Jedi) می‌نامند (که اکثراً حالت جوک و شوخی دارد!) و دینشان را به Jediism (جداییسم) تغییر می‌دهند. حالا وقتی این قضیه جدی می‌شود که می‌فهمیم تعداد پیروان این به اصطلاح «دین» در استرالیا مانند بقیه دین‌های واقعی و مطرح جهان در آن کشور افزایش‌یافته است! در این میان، آتئیست های استرالیا می‌خواهند که به این اتفاق و رویدادی که همچنان گسترش می‌یابد پایان دهند، چرا که کشور استرالیا را به‌طور کلی یک کشور دینی‌تر از آنچه که واقعاً هست، نشان می‌دهد! همه این‌ها شاید برایتان به‌شدت احمقانه و مضحک باشد، اما این روزها در رسانه تبدیل به واقعیتی جنجالی شده است.

سرشماری استرالیا هر پنج سال یک بار اتفاق می‌افتد. در سال ۲۰۱۱ بیش از ۶۵ هزار نفر از مردم ساکن آن خود را حامی جداییسم خواندند. شاید این کار جنبه جوک داشته باشد و از نظر سیاسی بخواهد حرفی را به دولت آن کشور بزند (!) اما ممکن است تأثیر دقیقاً برعکس آن را داشته باشد. احتمال آن وجود دارد که بسیاری از مردمی که خود را جدای می‌خوانند در واقعیت آتئیست باشند، چرا که اگر غیرازاین بود، دین واقعی خود را در فرم‌ها وارد می‌کردند! (البته بماند که ممکن است خیلی‌ها واقعاً به این دین «جدای» بودن ایمان داشته باشند! در چه جهان خارق العاده عجیبی زندگی می‌کنیم!)

با توجه به اینکه حالا آمار جداییسم استرالیا به شدت افزایش یافته که دیگر در رده‌بندی «غیرقابل توجه» قرار نمی‌گیرد، باید ببینیم که دولت چه واکنشی نسبت به آن نشان خواهد داد؛ چرا که دین مسئله ایست که مستقیماً دولت و سیاست‌های یک کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نظر شما در مورد این‌ها چیست؟ شما چقدر به قهرمانان جدای دنیای استاروارز ایمان دارید؟!

منبع: Cinemablend

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • DeadPool says:

    اقا اخرزمان شده..توبه کنید

  • Hanna says:

    قبل از هر چیز جواب جمله آخر رو بدم. دولت هیچ کارى نمى تونه بکنه. براى اینکه اولا مذهب، به هیچ شکلى اش تا وقتى امنیت دیگران رو به خطر نندازه به دولت مربوط نیست. دوم توى استرالیا بزرگترین فرقه مذهبى مسیحیت (اینجا خیلى فرقه زیاده) یک مذهب به اسم کلیساى متحد ( یونایتینگ چرچ) هست که صرفاً متعلق به استرالیا است و هیج جاى دیگه اى موجود نیست. سوما اینجا دیوانگى کلا مسرى هست. فروشگاه هاى فروش لوازم مخصوص زامبى آپوکالیپس، آماده کردن ماشین و انواع مواد غذایى قابل نگهدارى طولانى با انرژى زیاد براى شرایط حمله زامبى ها آماده هست.
    تازه یکى از دوستان ام که مذهبش مورمون هست، کلى مواد غذایى، باترى و قاشق و چنگال و رادیو توى یه کیف مخصوص براى لحظه ظهور مسیح داره (بخندى شاکى مى شه).
    نهایت اینکه ٩ اوگست (چند روز دیگه) سرشمارى جدید اتفاق میافته و تعداد پیروان جدایسم به صورت دقیق منتشر مى شه. و البته این رو در نظر داشته باشید به جز این جدائیست ها، کلاً کشور استرالیا بسیار زیاد مذهبى هست و تقریبا هر محله اى کلیساهاى متفاوت خودش رو داره.