با آمدن «درخت گردو» رقابت فیلم‌های ایرانی برای حضور در اسکار داغ شد

4 October 2020 - 18:45

علی سرتیپی، پخش‌کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، از تلاش برای اکران این فیلم به منظور برخورداری از شرط حضور در اسکار گفت.

مرتضی شایسته، سخنگوی شورای صنفی نمایش، امروز خبر از اکران یک هفته‌ای «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان در کردستان خبر داد، این در حالی است که شرط آکادمی اسکار برای ورود فیلم‌ها، اکران یک هفته‌ای آثار به صورت تجاری است.

علی سرتیپی، پخش‌کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» درباره تقاضای این فیلم برای شرکت در اسکار گفت:

«فیلم «درخت گردو» سه ویژگی مهم برای حضور در این رویداد دارد. این فیلم از یک بازیگر بین‌المللی برخوردار است، درواقع پیمان معادی بازیگر این فیلم چهره‌ای جهانی دارد که می‌تواند در موفقیت فیلم تاثیرگذار باشد، ضمن این‌که سلیقه اسکار چنین است که فیلم‌های بیگ پروداکشن را برگزیند که «درخت گردو» از این موضوع هم برخوردار است.»

وی در ادامه گفت:

«از سوی دیگر، این فیلم، موضوعی انسانی و جهانی و قابل درک برای همه دارد، از همین رو ما درخواست نمایش یک هفته‌ای آن را کردیم تا بتوانیم متقاضی حضور باشیم.»

مهران مدیری، پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و… در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان «درخت گردو» به تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی آمده است:

«سردشت بمباران شیمیایی شده، شهر گرفتار فاجعه شده، قادر باید خانواده‌اش را نجات دهد.»

محمدحسین مهدویان سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و پیمان معادی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای این از آن خود کردند.

در حال حاضر سه فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری دیگر گزینه‌های جدی نمایندگی سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.