Sonic the Hedgehog پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی ۲۰۲۰ شد

21 October 2020 - 11:30

فیلم Sonic the Hedgehog توانست پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی ۲۰۲۰ شود و بدین ترتیب به سلطه فیلم‌های مارول که در ۱۰ سال گذشته پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی بودند پایان داد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

اکنون این فیلم توانسته است که به لقب پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی امسال دست یابد. این فیلم که بر اساس بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است، آخرین فیلمی بود که توانست اکران درست و حسابی در سینماها داشته باشد چرا که بعد از این فیلم با شیوع گستره ویروس کرونا و وضعیت بد جهان بقیه فیلم‌ها اکران درست و حسابی نداشته‌اند. این فیلم که در ماه فوریه امسال (بهمن ماه) اکران شده توانست با فروش ۳۰۸.۴ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی با بودجه ساخت ۸۵ میلیون دلاری ثابت کند که فیلم خانوادگی بسیار موفقی بوده است. موفقیت قسمت اول این فیلم باعث شد که کمپانی سازنده آن Paramount دستور ساخت قسمت دوم آن را برای اکران در ماه آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ماه ۱۴۰۱) بدهد.

معمولاً این‌طور است که اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی در قالب فیلم برای فروش دست پا می‌زنند و معمولاً فروش خوبی نخواهند داشت و نظر منتقدین را هم جلب نخواهند کرد ولی فیلم Sonic the Hedgehog توانست این رویه را بشکند و در طی اکرانش رکوردهای فروش را در باکس آفیس جابه‌جا کند. این فیلم حتی توانست در آمریکا فروش بیشتری از فیلم Detective Pikachu که آن هم بر اساس بازی ویدیویی ساخت شده بود داشته باشد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فروش موفق این فیلم،‌ قطع کردن سلطه مارول در پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی در هر سال بوده است.

سایت ویکی‌پدیا هم با آپدیت لیست خود از پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی هر سال این فیلم در لیست پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی ۲۰۲۰ جای داد. در ۱۰ سال پیش،‌ زمانی که فیلم X-Men Origins: Wolverine اکران شد، فیلم‌های مارول شروع به تصاحب این لقب کردند. در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ همیشه فیلم‌های استودیوهای مارول بودند که پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی هر سال می‌شدند.

البته این را هم باید در نظر گرفت که قرار گرفتن فیلم Sonic the Hedgehog در این لیست با شرایط خاصی همراه بوده است. در سال‌های عادی رقم فروش این فیلم در مقایسه با فیلم‌های ابرقهرمانی بزرگ عدد کوچکی خواهد بود ولی امسال به علت شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن در صنعت سینما، مارول مجبور شد که دو فیلم Black Widow و Eternals که قرار بود امسال در سینماها اکران کنند را به سال ۲۰۲۱ منتقل کند. با توجه به محبوبیت زیاد فیلم‌های مارول، این دو فیلم به احتمال خیلی زیاد فروش خیلی خوبی را تجربه می‌کردند و قطعاً از فروش فیلم Sonic the Hedgehog پیشی می‌گرفتند اگر امسال اکران می‌شدند. علاوه بر این، فیلم Sonic the Hedgehog رقابت چندانی را از فیلم ابرقهرمانی DC با نام Birds of Prey شاهد نبود، چرا که این فیلم تنها توانست ۲۰۱ میلیون دلار فروش داشته باشد. البته برداران وارنر قرار است فیلم Wonder Woman 1984 را امسال و در روز کریسمس اکران کنند ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که این فیلم در همین تاریخ اکران شود. این فیلم تنها فیلم ابرقهرمانی است که قرار است امسال اکران شود و شانس این را خواهد داشت که از میزان فروش فیلم Sonic the Hedgehog پیشی بگیرد.

این حرف‌ها برای بی‌اعتبار کردن دستاوردهای فیلم Sonic the Hedgehog نیست و هیچ‌کس نمی‌توانست که پیش‌بینی کند سال ۲۰۲۰ چنین سالی خواهد بود. Sonic the Hedgehog فیلمی بود که در مقاطعی چشم‌انداز اکران امیدوارکننده‌ای نداشت (جدال و مشاجره بر سر طراحی کاراکتر سونیک در تریلر اول فیلم) ولی در انتها تبدیل به برنده بزرگی شد. این فیلم فضای خوبی را برای فرنچایزهای سرگرم‌کننده در سینما درست کرد و بسیار جالب خواهد بود تا ببینیم قسمت بعدی آن چگونه پیش خواهد رفت. در مورد مارول هم، نحوه قطع شدن تبدیل فیلم‌های آن‌ها به پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی در باکس آفیس آن چیزی نبود که آن‌ها انتظار داشتند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.