نگاهی کوتاه به جدول فروش فیلم‌های اکران شده در ایران

26 December 2016 - 19:16

با این که جدول فروش فیلم‌های اکران شده در سینمای کشورمان را چهارشنبه‌ها می‌توان مشاهده کرد اما بد نیست نگاهی به چارت فروش هفتگی و کلی فیلم‌های اکران شده بیندازیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

فیلم پر سر و صدای «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور تنها با گذشت ۳ هفته از اکرانش در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد و در مجموع به فروش هفت میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است. «سلام بمبئی» فیلمی با مضمون اجتماعی، ملودرامی عاشقانه است که درباره اتفاقات ناشی از آشنایی یک دختر هندی و پسر ایرانی که هر دو آن‌ها دانشجوی پزشکی هستند می‌باشد. امتیاز این فیلم در آی‌ام‌دی‌بی ۶.۵/۱۰ است.

%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4

جدول فروش هفتگی سینمای ایران

اگر بخواهیم فروش کلی جدول را بشناسیم باید به ساخته جدید اصغر فرهادی یعنی «فروشنده» اشاره کرد که به رکور پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دست یافت و در مجموع پانزده میلیارد و ششصد و بیست و هفت میلیون تومان در رتبه هشتم جدول فروش هفتگی قرار دارد. این فیلم با امیتاز ۸.۵ در آی‌ام‌دی‌بی به زندگى زن و شوهرى می‌پردازد که در حال بازى در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته «آرتور میلر» هستند. اگر نقد این فیلم ‌را در سینما گیمفا از دست داده‌اید می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

هم‌چنین فیلم های «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان، «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده، «آس و پاس» به کارگردانی آرش معیریان، «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی و «این زن حقش را می‌خواهد» به کارگردانی محسن توکلی تعداد هفته‌های نمایش خود را به پایان رسانده و نمایش آن‌ها در سینماهای کشور از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه به پایان می‌رسد.

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.