آما آسانته فیلم The Billion Dollar Spy را کارگردانی خواهد کرد

5 November 2020 - 23:00

مدس میکلسون (Mads Mikkelsen) بازیگر فیلم‌های Rogue One: A Star Wars Story و Polar و آرمی همر (Armie Hammer) بازیگر فیلم‌های The Man from U.N.C.L.E و Call Me by Your Name برای نقش‌آفرینی در فیلم The Billion Dollar Spy به کارگردانی آما آسانته (Amma Asante) کارگردان فیلم Belle محصول ۲۰۱۳ تایید شدند. تولید این عنوان سال ۲۰۲۱ در اروپای شرقی آغاز خواهد شد. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

این فیلم بر اساس داستانی واقعی در مورد یک مهندس اهل شوروی و مامور سیای مسئول رسیدگی به پرونده‌ی او است که جانشان را برای پایان ‌بخشیدن به جنگ سرد به خطر می‌اندازند. توسعه‌دهنده و تولیدکننده‌ی این اثر Walden Media است و آکیوا گلدزمن (Akiva Goldsman) از فیلم A Beautiful Mind و گرگ لسانز (Greg Lessans) از کمپانی Weed Road Pictures تهیه‌کنندگان آن هستند.

کمپانی‌های CAA Media Finance و Endeavor Content بر فروش فیلم در آمریکا نظارت خواهند کرد. رئیس و مدیرعامل Walden Media یعنی فرانک اسمیت (Frank Smith) و مشاور اجرایی رئیس بخش توسعه و تولید یعنی نایا کوکوکف (Naia Cucukov) تهیه‌کنندگان اجرایی آن خواهند بود.

برد رید (با بازی همر) به‌تازگی به شعبه‌ی مسکوی سازمان سیا رفته است که با مهندسی به نام آدولف تولکاچف آشنا و با او صمیمی می‌شود. رید توصیه‌های رئیسش راجع به آنکه تولکاچف به‌طور کاملاً واضحی یک جاسوس کاگ‌ب است را نادیده می‌گیرد و با او پیوند و رابطه‌ی دوستانه‌ی منحصربه‌فردی برقرار می‌کند. به نظر می‌رسد که این فرد روسی به دنبال کمک به فرار خانواده‌اش از فساد و ناکارآمدی اتحاد جماهیر شوروی است. باور رید به تولکاچف وقتی قوی‌تر می‌شود که او گنجینه‌ای از اسرار نظامی را که با استفاده از ترفندهای جاسوسی کلاسیک جنگ سرد به‌دست آورده است، در اختیار او قرار می‌دهد. این عمل نام مستعار “جاسوس میلیارد دلاری” را برای او به ارمغان می‌آورد و باعث تغییر توازن قدرت میان شرق و غرب می‌شود اما موفقیتشان در دور زدن کاگ‌ب باعث می‌شود که هزینه‌های شخصی بزرگی بر هردوی آن‌ها و ازدواج با همسرانشان تینا و ناتاشا تحمیل شود و همه با ترسی روزانه از پیدا و گرفتار شدن زندگی کنند. سپس روزی یک خیانت تکان‌دهنده همه‌شان را درخطر مرگ قرار می‌دهد.

این داستان جنگ نرمی که از آرشیو مستندات و مصاحبه‌های طبقه‌بندی‌شده‌ی سازمان سیا بیرون کشیده شده، توسط خبرنگار آمریکایی برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر دیوید ای. هافمن (David E. Hoffman) تحقیق و نوشته‌شده است. بنجامین آگوست (Benjamin August) نویسنده‌ی فیلم Class Rank وظیفه‌ی اقتباس آن در این فیلم را بر عهده دارد.

منبع: Deadline

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.