«خورشید» مجیدی در جشنواره فیلم ماکائو حضور دارد

10 November 2020 - 10:45

جشنواره فیلم ماکائو ۲۰۲۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود و فیلم «خورشید» مجید مجیدی از فیلم‌های حاضر در بخش پانورامای آن است.

نینگ هائو کارگردان چینی به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی فستیوال فیلم بین‌المللی و جوایز ماکائو (IFFAM) که دیجیتال برگزار می‌شود انتخاب شده و فستیوال قرار است جایزه ویژه «روحیه سینما» خود را به هیروکازو کورئیدا اهدا کند.

«خورشید» مجیدی مجیدی هم در این فستیوال حضور خواهد داشت.

پنجمین دوره این رخداد بین روزهای سوم تا هشتم دسامبر برگزار می‌شود و تمام فیلم‌های آن از طریق یک پلتفرم ویدیو استریمینگ مخصوص به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. بخش مکالمه با فیلمسازن فستیوال که «در مکالمه» نام دارد هم به صورت مجازی برگزار می‌شود و این امر در مورد مراسم شب اختتامیه که کورئیدا جایزه‌اش را دریافت می‌کند، هم صدق می‌کند.

در بخش رقابت بین‌المللی، که شامل یک جایزه ۶۰ هزار دلاری می‌شود، نخستین تجربه کارگردانی ویگو مورتنسن یعنی «سقوط» جای دارد. از دیگر فیلم‌های این بخش می‌توان از «شعر عاشقانه» که امسال برنده جایزه اول فستیوال بین‌المللی فیلم FIRST شد، «نور سیاه» که جایزه جونجو را برد، «ابر داخل اتاقش» که برنده جایزه ببر روتردام شد و «برزخ» و «عرق» که منتخب فستیوال کن ۲۰۲۰ هستند، نام برد.

بخش پانورامای جهان شامل «یک دور دیگر» توماس وینتربرگ، «نخستین گاو» کلی رایکارد، «خورشید» مجید مجیدی و «یک توازن» یوجیرو هاروموتو می‌شود.

فیلم «انگل» بونگ جون هو، «به من آزادی بده» کیریل میخانوفسکی و «شناوری» راد راتجن از جمله برندگان قابل توجه دوره قبل فستیوال فیلم ماکائو بودند.

منبع: خبرانلاین

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.