دانای گوریرا ستاره‌ی فیلم The Fighting Shirley Chisholm خواهد بود

12 November 2020 - 17:30

به گزارش ددلاین، دانای گوریرا (Danai Gurira) قراردادی را برای حضور در فیلم The Fighting Shirley Chisholm به کارگردانی شرین دابیس (Cherien Dabis) از سریال‌های Ramy و Ozark، امضا کرده است. این فیلم داستان پشت اقدام تاریخی شرلی چیزم (Shirley Chisholm) برای نامزد شدنش برای پست ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۷۲ را روایت خواهد کرد. فیلم‌نامه‌ی این عنوان توسط آدام کاونتی (Adam Countee) نوشته‌شده است. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

فیلم‌نامه‌ی کاونتی، این نویسنده‌ی نامزد امی سریال‌های «پروژه‌ی مندی» (The Mindy Project)، «اجتماع» (Community) و «دره‌ی سیلیکون» (Silicon Valley)، بیشتر ارائه‌ی یک تصویر از کمپین بی‌سابقه‌ی چیزم است تا یک بیوگرافی. او اولین زن سیاه‌پوست، دومین زن و اولین رنگین‌پوستی در کنگره بود که از طرف یکی از احزاب بزرگ سیاسی آمریکا (دموکرات) برای تصاحب پست ریاست جمهوری این کشور اقدام کرد.

پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۸ وایولا دیویس (Viola Davis) برای نقش‌آفرینی و تهیه‌کنندگی اجرایی این اثر برای کمپانی Amazon و با کارگردانی مگی بتس (Maggie Betts) در آن زمان انتخاب‌شده بود.

استفانی آلین (Stephanie Allain) همچنان تهیه‌کنندگی این اثر را از طرف کمپانی خودش با عنوان Homegrown Pictures بر عهده دارد. گابریل ابرون (Gabrielle Ebron) تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن خواهد بود.

چیزم اخیراً توسط اوزو ادوبا (Uzo Aduba) در سریال کوتاه شبکه‌ی Hulu یعنی «خانم آمریکا» (Mrs. America) که توسط شبکه‌ی FX تولیدشده بود، به تصویر کشیده شد که باعث کسب جایزه‌ی امی برای ایفای نقش مکمل برای ادوبا شد.

گوریرا در فیلم Black Panther کمپانی Marvel به ایفای نقش پرداخت و اخیراً نیز پس از یک دهه حضور در یک از نقش‌های اصلی The Walking Dead، از این سریال خارج شد. او نمایشنامه‌نویس و نویسنده‌ی زن آفریقایی بود که تئاتری را در برادوی بر روی صحنه برد.

دابیس که اولین فیلمش با عنوان Amreeka در سال ۲۰۰۹ در جشنواره‌ی فیلم ساندنس پخش شد و برایش جایزه‌ی فدراسیون بین‌المللی منتقدان در کن و جایزه‌ی هیومنیتاس را به ارمغان آورد کارگردانی فیلم May in the Summer محصول ۲۰۱۳ را نیز انجام داده است. او اخیراً کارگردانی آثار تلویزیونی نظیر Sweetbitter و Empire و The Sinner را انجام داده است.

منبع: Deadline

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.