دیزنی به فکر انتشار برخی از فیلم‌های خود در شبکه دیزنی پلاس است

21 November 2020 - 17:00

با اینکه هنوز کمپانی دیزنی هیچ‌گونه تصمیم نهایی را نگرفته است ولی گزارش‌ها حاکی از این است که به علت نامعلوم بودن آینده و وضعیت سینماها برای اکران فیلم‌ها، دیزنی در حال بررسی است تا برخی از فیلم‌های خانوادگی خود را به جای اکران در سینماها در شبکه اینترنتی خود با نام دیزنی پلاس منتشر کند. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

قابل توجه است که دیزنی دستور توسعه و ساخت این سریال‌ها را با توجه به اکران آن‌ها در سینماها داده بوده است. در حال حاضر فیلم‌هایی که دیزنی برای پخش در شبکه دیزنی پلاس به آن‌ها فکر می‌کند شامل فیلم‌های زیر می‌باشد:

فیلم Cruella بازسازی از انیمیشن کلاسیک دیزنی که بازیگرانی مانند اما استون (Emma Stone) و اما تامپسون (Emma Thompson) در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند و وظیفه کارگردانی آن را نیز کریگ گیلسپی (Craig Gillespie) بر عهده داشته است، فیلم Pinocchio با بازی تام هنکس (Tom Hanks) و کارگردانی رابرت زمکیس (Robert Zemeckis)، فیلم Peter Pan and Wendy با بازی یارا شهیدی (Yara Shahidi) در نقش تینکربل که کار کارگردانی این فیلم را دیوید لووری (David Lowery) انجام داده است.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این فیلم‌ها برای کاربران شبکه دیزنی پلاس رایگان خواهد بود مانند انیمیشن پیکسار با نام Soul که قرار است به زودی در دیزنی پلاس منتشر شود یا اینکه دیدن این فیلم‌ها مانند فیلم Mulan شامل پرداخت هزینه‌ای می‌باشد. با این حال، این رویکرد جدید دیزنی در انتشار بعضی از پروژه‌هایش نشان از صنعت در حال تغییر سینما و چشم‌انداز روشن سرویس‌های استریمی می‌دهد.

این کمپانی هر گزینه‌ای را بررسی خواهد کرد و همه‌چیز در این کمپانی دائم در حال رسیدگی و برنامه‌ریزی احتمالی است چرا که دیزنی در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری زیاد در ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی است که قابل پخش در شبکه دیزنی پلاس باشند تا این شبکه استریمی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شود. تعداد کاربران این شبکه در یک‌ چهارم پایانی امسال به شدت افزایش پیدا کرده است و اگر روند رو به رشد تعداد کاربران این شبکه به این صورت ادامه پیدا نمی‌کرد، به علت تعطیلی پارک‌های دیزنی و سرگرمی‌های آن‌ها به جهت شیوع ویروس کرونا این کمپانی اکنون در وضع سختی قرار می‌گرفت.

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده در یک ‌چهارم پایانی امسال، فروش بخش پروژه‌های DTC (محتواهایی که مستقیماً به بینندگان فروخته می‌شود که در این صورت سینماها و هرگونه واسطه‌های دیگر دور زده می‌شوند) با اوج گرفتن و با رقم ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است. تا ماه اکتبر نیز تعداد کاربران شبکه دیزنی پلاس با افزایشی قابل توجه به رقم ۷۳.۷ میلیون کاربر رسیده بود که از عوامل این رشد در تعداد کاربران این شبکه را می‌توان پخش سریال اسپین اف جنگ ستارگان با نام The Mandalorian و انتشار مستقیم فیلم بزرگ Mulan را در شبکه دیزنی پلاس نام برد.

با اینکه تعداد کاربران این شبکه هنوز با تعداد کاربران عظیم شبکه نتفلیکس (۱۹۵ میلیون کاربر) فاصله بسیار زیادی دارد ولی آن‌ها شروع فوق‌العاده‌ای را تا به حال داشته‌اند. با این حال افزایش برق‌آسا تعداد کاربران شبکه دیزنی پلاس کافی خواهد بود تا این کمپانی فواید تولید محتواهای DTC و این روش کسب و کار را به وضوح ببیند. طبق منابع داخلی که در دیزنی کار می‌کنند بازده و نتیجه نهایی تولید و پخش این‌گونه محتواها را نه تنها در هزینه اشتراک دریافتی از کاربران این شبکه می‌توان مشاهده کرد، بلکه سهام دیزنی نیز با این روش افزایش پیدا خواهد کرد.

مشخص شده است که برنامه دیزنی در این ‌باره ناشی از تصمیم کمپانی برادران وارنر مبنی بر انتشار قسمت دوم فیلم بزرگ Wonder Woman با نام Wonder Woman 1984 در روز کریسمس به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی آن‌ها با نام HBO Max و منتظر نماندن برای تمام شدن ویروس کرونا و باز شدن سینماها می‌باشد. منتشر کردن فیلمی بزرگ از DC مانند این فیلم در شبکه اینترنتی HBO Max نشان از زمان درهم گسیخته امروزی می‌دهد. منابعی که در دیزنی کار می‌کنند گفته‌اند که این کمپانی احتمالاً برای ادامه افزایش آمار کاربران شبکه دیزنی پلاس خود به شدت به انتشار سریال‌های مارول و Lucasfilm و دیگر پروژه‌ها تکیه خواهد کرد ولی در حال حاضر این کمپانی برخی از فیلم‌های بزرگش را همچنان برنامه‌ریزی کرده است تا وقتی که سینماها باز شوند اکران کند. همچنین گزارش‌های نشان می‌دهد که علیرغم تصمیم کمپانی برادران وارنر برای انتشار فیلم Wonder Woman 1984 در شبکه اینترنتی HBO Max، دیزنی فیلم مارول با نام Black Widow و با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) را برای انتشار در شبکه استریمی خود در نظر نخواهد گرفت.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.