The Queen’s Gambit تبدیل به پربیننده‌ترین سریال کوتاه نتفلیکس شد

24 November 2020 - 14:00

سریال The Queen’s Gambit نتفلیکس توسط ۶۲ میلیون خانوار تا به امروز در این پلتفرم تماشا شده است که این رقم، این سریال را به بزرگ‌ترین سریال کوتاه اسکریپت شده نتفلیکس تبدیل کرده است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

نتفلیکس این خبر را در روز دوشنبه اعلام کرد. این سریال کوتاه بر اساس رمانی با نام The Queen’s Gambit نوشته شده توسط والتر تویس (Walter Tevis) ساخته شده و همچنین با نقش‌آفرینی آنیا تیلور-جوی (Anya Taylor-Joy) در نقش ستاره در حال ظهور شطرنجی با نام بث هارمون همراه بود است. سریال The Queen’s Gambit در تاریخ ۲۳ اکتبر (۲ آبان ماه ۱۳۹۹) در این شبکه اینترنتی پخش شده است.

فیلم‌نامه این سریال توسط اسکات فرانک (Scott Frank) نوشته شده است و همچنین او علاوه بر این وظیفه کارگردانی این سریال را نیز بر عهده داشته و همراه آلن اسکات (Allan Scott) که در کارنامه خود وظیفه نوشتن فیلم‌نامه فیلم Don’t Look Now را بر عهده داشته است جزو یکی از خالقان این سریال نیز می‌باشد.

داستان سریال The Queen’s Gambit شرح وقایع و تاریخچه زندگی دختر یتیمی با نام بث هارمون که در شطرنج اعجوبه‌ای است را روایت می‌کند. وقایع این سریال در بازه زمانی جنگ سرد که دوره‌ای از رقابت و تنش بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا بوده است اتفاق می‌افتد. سریال The Queen’s Gambit داستان بزرگ شدن دختری با نام بث هارمون از سن ۸ تا ۲۲ سالگی را روایت می‌کند که در این دوره او علاوه بر تلاش برای غلبه کردن بر اعتیادش قصد دارد که مسیر سختی را طی کند تا تبدیل به بزرگ‌ترین و بهترین بازیکن شطرنج در جهان شود.

نتفلیکس همچنین بر صحبت‌هایش اضافه کرد که این سریال کوتاه هفت قسمتی در ۹۲ کشور جزو ده تا از پربیننده‌ترین برنامه‌های تماشا شده آن‌ها بوده و همچنین در ۶۳ کشور دیگری که بینندگان آن را تماشا کرده‌اند این سریال توانسته است که رتبه اول میزان بیننده را در این کشورها در بین دیگر برنامه‌های این شبکه داشته باشد که از جمله این کشورها می‌توان کشورهایی مانند انگلستان، آرژانتین و آفریقای جنوبی را نام برد.

میزان موفقیتی که سریال The Queen’s Gambit توانسته است کسب کند از قرار معلوم منجر به علاقه گسترده‌تر مردم به شطرنج شده است چرا که علاوه بر دو برابر شدن میزان جست و جوهای مردم درباره شطرنج در گوگل،‌ سؤالاتی که در eBay درباره صفحه شطرنج‌های موجود برای فروش پرسیده شده است به میزان ۲۵۰ درصد افرایش پیدا کرده و همچنین تعداد بازیکنان وب‌سایت Chess.com از زمان به نمایش درآمدن این سریال تا به حال پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

پیتر فریدلندر (Peter Friedlander) معاون رئیس تولیدات سریال‌های اورجینال کمپانی نتفلیکس درباره این سریال گفت:

آمار موفقیت‌های سریال The Queen’s Gambit در نتفلیکس نشان از کار فوق‌العاده‌ای که اسکات فرانک به عنوان نویسنده و فیلم‌ساز در ساخت این سریال انجام داده است را می‌دهد که او در این سریال توانسته است تا درام و جزئیاتی که در بسیاری از مسابقات شطرنج وجود دارد را با موفقیت در آن نشان دهد. همچنین اسکات فرانک در ساخت آن از طرف تیم خلاق سازنده این سریال کمک‌های زیادی را در اختیار داشته است. مانند:

گابریل بایندر (Gabriele Binder) طراح لباس این سریال استفاده مشخصی از الگوهای شطرنجی در لباس‌هایی که بث هارمون در این سریال پوشیده و در کمد خود داشته را کرده است. کارلوس رافائل ریورا (Carlos Rafael Rivera) آهنگساز آن نیز موسیقی‌های هیجان برانگیزی را برای این سریال ساخته است. میشل تسورو (Michelle Tesoro) تدوینگر این سریال مونتاژ گیرا و مهیجی را در کار تدوین این سریال انجام داده است. طراح تولید این سریال با نام اولی هانیش (Uli Hanisch) انتخاب‌های زنده و درخشانی را در وسایل موجود در سر صحنه آن داشته است که باعث جلب ‌توجه و درخشان شدن صحنه‌های این سریال شده است و در آخر کاری که فیلم‌بردار آن با نام استیون میزلر (Steven Meizler) در فیلم‌برداری این سریال انجام داده است باعث شده تا هر مسابقه شطرنجی که در این سریال وجود دارد تبدیل به مسابقه‌ای مهیج شود.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.