سریال The Expanse برای فصل ششم و پایانی خود تمدید شد

25 November 2020 - 12:30

آمازون سرانجام زمان به پایان رسیدن سریال The Expanse را مشخص کرد. قرار است فصل ششم این سریال درام علمی-تخیلی محبوب که زودتر از موعد انتظار برای این فصل از طرف آمازون تمدید شده است فصل پایانی این سریال باشد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

کاس انور (Cas Anvar) یک از بازیگران اصلی این سریال برای فصل پایانی آن بازنخواهد گشت، به این علت که او از تابستان امسال درگیر اتهامات زیاد آزار جنسی که به او نسبت داده شده بوده است. بقیه بازیگران اصلی این سریال از جمله استیون استریت (Steven Strait) و مدیر طولانی مدت این سریال با نام نارن شنکار (Naren Shankar) در تولید فصل پایانی این سریال حضور و نقش خواهند داشت.

خبر تمدید شدن فصل ششم این سریال سه هفته قبل از اینکه فصل پنجم آن که قرار است در ماه دسامبر در پرایم ویدیو آمازون و در ۲۴۰ کشور و منطقه پخش شود منتشر شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که برنامه‌ریزی شده تا روند تولید آزمایشی فصل آخر این سریال از ۲۰ ژانویه سال بعد آغاز شود. با این حال به علت ادامه شیوع ویروس کرونا احتمال این وجود دارد که این تاریخ تغییر کند.

این سریال تولید شده توسط استودیو Alcon Entertainment، بر اساس رمان پرفروش جیمز اس.ای. کوری (James S.A. Corey) ساخته شده است. در ابتدا شبکه‌ای که دستور ساخت این سریال را صادر کرده بود شبکه Syfy بوده است که آن‌ها این سریال را تا فصل سوم تولید و پخش کرده بودند. پس از خبر کنسل شدن این سریال در سال ۲۰۱۸، گروه طرفداران پر اشتیاق آن کمپین عظیمی را برای نجات دادن این سریال راه‌اندازی کرده بودند که همین کار آن‌ها باعث شد که کمپانی آمازون طی قراردادی حق تولید و پخش این سریال را از شبکه Syfy خریداری کند. فصل چهارم این سریال درام فضایی در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در شبکه آمازون منتشر شده بود.

اندرو کوسوو (Andrew Kosove) و برودریک جانسن (Broderick Johnson)، دو مدیرعامل‌ و بنیان‌گذار‌ استودیو تولیدکننده این سریال با نام Alcon Television Group که جزء تهیه‌کنندگان اجرایی آن نیز هستند درباره این خبر گفتند:

از همان لحظه‌ای که ما متعهد شدیم تا این سریال را تولید کنیم تا همین فصل پایانی آن، ما به صورت خستگی‌ناپذیری در حال کار بودیم تا چشم‌انداز نویسنده‌های این سریال را به واقعیت تبدیل کنیم. ما به خودمان افتخار می‌کنیم که این سریال جزء یکی از سریال‌هایی است که متنوع‌ترین بازیگرها را در خود داشته و به آن‌ها داستان با اهمیتی را نیز در این سریال اختصاص داده است. ما از دنیل آبراهام (Daniel Abraham) و تای فرانک (Ty Franck) نویسنده‌های این سریال و کتاب‌های مربوط به آن و نارن شنکار، مدیر این سریال و تهیه‌کننده اجرایی آن تشکر ویژه می‌کنیم. کار کردن با گروه سازنده این سریال همچنان برای ما مزیت و افتخار بزرگی خواهد بود. علاوه بر این ما از کمپانی آمازون برای ادامه پشتیبانی آن‌ها از ساخت این سریال که به ما اجازه داده‌اند تا داستان آن را به کامل‌ترین شکل ممکن برای مخاطبین جهانی تعریف کنیم تشکر می‌کنیم.

داستان سریال The Expanse در آینده‌ای دور جریان دارد که انسان‌های منظومه شمسی را استعمار کرده‌اند و مردمی که در کره زمین، مریخ و کمربند سیارک‌ها زندگی می‌کنند مخالف یکدیگر شده‌اند. زمانی که خدمه سفینه Rocinante تکنولوژی را از بیگانگان باستانی کشف می‌کنند، دسیسه گسترده‌ای شروع به پدیدار شدن کرده که منظومه شمسی را در آستانه جنگ قرار می‌دهد. سریال The Expanse سریالی پر از اکشن و ماجراجویی‌های علمی-تخیلی است که به بررسی عمق انسانیت در مقابل دامنه‌های دوردست جهان شناخته شده می‌پردازد.

نارن شنکار که تهیه‌کننده اجرایی و مدیر تولید تمام فصل‌های این سریال بوده نیز درباره این خبر گفت:

از خود گذشتگی، تعهد و هنرمندی تمام کسانی که باعث شده‌اند این سریال به وجود بیاید باورنکردنی است. طرفداران ما فوق‌العاده هستند و ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا بتوانیم روند ساخت فصل ششم این سریال را آغاز کنیم.

این سریال برنده جایزه هوگو (قدیمی‌ترین و یکی از معتبرترین جوایزی است که در زمینه داستان‌نویسی علمی-تخیلی و خیال‌پردازی و به افتخار هوگو گرنزبک (Hugo Gernsback) بنیان‌گذار نخستین مجلهٔ علمی-تخیلی که با نام «داستان‌های شگفت‌انگیز» به چاپ رسیده است، نام‌گذاری شده) توسط نامزدهای دریافت جایزه اسکار با نام‌های مارک فرگوس (Mark Fergus) و هاوک اوتسبی (Hawk Ostby) نوشته و توسعه داده شده که آن‌ها در کنار نارن شنکار، اندرو کوسوو، برودریک جانسن، لورا لنکستر (Laura Lancaster)، شارون هال (Sharon Hall)، شان دنیل (Sean Daniel)، جیسون براون (Jason Brown) و دن نواک (Dan Nowak) جزء تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال بوده‌اند. این سریال توسط استودیو Alcon Television Group تولید شده است. این کمپانی در ماه جون تحقیق و بازجویی مستقلی را جهت اتهاماتی زیادی که به بازیگر اصلی این سریال با نام کاس انور مبنی بر آزار جنسی وارد شده بود را راه انداخته است.

سه قسمت ابتدایی فصل پنجم سریال The Expanse در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ماه ۱۳۹۹) پخش خواهد شد که از این زمان به بعد بقیه قسمت‌های این فصل به صورت هفتگی و تا تاریخ ۳ فوریه در شبکه آمازون به نمایش درخواهد آمد.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.