خوبان فانتزی | معرفی ۱۰ انیمه‌ی برتر ژانر فانتزی (بخش دوم)

18 December 2020 - 22:00

در ادامه‌ی معرفی ده انیمه‌ی برتر ژانر فانتزی، به معرفی ۵ انیمه‌ی جذاب دیگر این ژانر می‌پردازیم. بخش اول این مقاله را شما هم اکنون می توانید در این لینک مشاهده کنید. امروز ما قصد دارم که به معرفی انیمه‌های جذاب و شاید هم تا حدودی ناشناخته‌ی ژانر فانتزی بپردازیم تا علاقه‌مندان این سبک، با انیمه‌های ناشناخته و جذاب آشنا شوند و از دیدن آنها لذت ببرند. در ابتدای مقاله لازم است که گفته شود، طبقه بندی انیمه‌ها، هیچگونه ترتیب و نظمی را دنبال نمی‌کند و در اینجا قرار نیست هیچ کدام از آنها را با سایرین (از نظر داستان، طراحی و صداگذاری) مقایسه کنیم و این رتبه‌بندی هیچگونه ربطی به نمره و جذابیت انیمه ندارد. از جمله‌ی انیمه‌های مورد نقد در این مقاله، انیمه‌های The Promised Neverland و Noragami و Berserk می‌باشند پس اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر در مورد این انیمه‌ها بدانید، با بنده و وبسایت سینما فارس همراه باشید. همچنین اگر استقبال خوبی از این نوع مقالات صورت بگیرد، بیشتر و بیشتر این چنین مقالات ده برتری را قرار خواهیم داد، پس حتماً در بخش نظرات، نظر خودتان را بیان کنید. همچنین اگر پیشنهادی هم برای تماشا یا نقد کردن داشتید، حتما ذکر کنید.

۶ – Devil May Cry

Devil May Cry

انیمه‌ی Devil May Cry یکی از جذابترین انیمه‌های ژانر فانتزی و ساب ژانر دارک فانتزی می‌باشد که در سال ۲۰۰۷ توسط استودیوی مشهور و با سابقه‌ی مدهاوس (Madhouse) و با نویسندگی توشیکی اینوی (Toshiki Inoue) و کارگردانی شین ایتاگی (Shin Itagaki) منتشر شد. شخصیت اصلی انیمه Devil May Cry یعنی دانته (Dante)، مغازه‌ای با نام Devil May Cry دارد و کار اصلی او مبارزه با شیاطین می‌باشد. شروع انیمه، با یکسری صحنه‌های اکشن و ترسناک آغاز می‌شود و رفته رفته، این حس وحشت و اکشن با صحنه‌های طنز آمیز نیز گره می‌خورد و به کل، داستان را از حالت یک نواختی خارج می‌سازد. داستان انیمه، یک نوع جریان کلیشه‌وارانه است که در هر قسمت، تغییراتی در این جریان به وجود می‌آید و این حس کلیشه مانند داستان، آنقدر به چشم نمی‌آید که حس خستگی را به مخاطب خود انتقال دهد.

مسلماً اگر گیمر باشید و با آثار کمپانی کپکام (CAPCOM) آشنایی داشته باشید، برای یک بار هم که شده باشد، اسم سری فوق‌العاده‌ جذاب Devil May Cry به گوشتان خورده است و حتی احتمال دارد که یکی از طرفداران پر و پا قرض آن هم باشید. حال ما اینجا نمی‌خواهیم که به نقد و بررسی و معرفی بازی Devil May Cry بپردازیم، بلکه قصد داریم انیمه‌ی Devil May Cry را معرفی کنیم.

انیمه‌ی Devil May Cry یکی از جذابترین انیمه‌های ژانر فانتزی و ساب ژانر دارک فانتزی می‌باشد که در سال ۲۰۰۷ توسط استودیوی مشهور و با سابقه‌ی مدهاوس (Madhouse) و با نویسندگی توشیکی اینوی (Toshiki Inoue) و کارگردانی شین ایتاگی (Shin Itagaki) منتشر شد. شخصیت اصلی انیمه Devil May Cry یعنی دانته (Dante)، مغازه‌ای با نام Devil May Cry دارد و کار اصلی او مبارزه با شیاطین می‌باشد.

شروع انیمه، با یکسری صحنه‌های اکشن و ترسناک آغاز می‌شود و رفته رفته، این حس وحشت و اکشن با صحنه‌های طنز آمیز نیز گره می‌خورد و به کل، داستان را از حالت یک نواختی خارج می‌سازد. داستان انیمه، یک نوع جریان کلیشه‌وارانه است که در هر قسمت، تغییراتی در این جریان به وجود می‌آید و این حس کلیشه مانند داستان، آنقدر به چشم نمی‌آید که حس خستگی را به مخاطب خود انتقال دهد. وجود یکسری هیجانات خاص و یک سری اتفاقات تصادفی و غیر منتظره، بر جذابیت این انیمه افزوده است. همچنین در کنار این نکات جذاب و مثبت داستان، بهتر است که به نکات منفی آن نیز نگاهی بیاندازیم.

داستان Devil May Cry در اوایل، به شکلی زیبا و مهیج خودنمایی می‌کند، اما همینکه کمی جلو می‌رویم و به انتهای انیمه نزدیک‌تر می‌شویم، اینبار افت کیفیت داستان خودنمایی می‌کند و در قسمت‌های پایانی، چندان جذابیتی را برای نمایش دادن باقی نمی‌گذارد و یک نوع حس تکراری بودن را به مخاطب القا می‌کند. صداگذاری انیمه Devil May Cry برای سال ۲۰۰۷، می‌توانست یک صداگذاری عالی به حساب بیاید، اما برای حال، ممکن است که کمی کیفیت‌اش پایین باشد، اما اینگونه نیست که غیر قابل تحمل باشد و نتوان آن را تا آخر انیمه تحمل کرد.

طراحی و فضا سازی انیمه Devil May Cry نیز متناسب با حال و هوای اصلی انیمه، یعنی ساب ژانر دارک فانتزی، طراحی شده است و یک تم دارک و یک فضای سنگین بر انیمه حاکم می‌باشد. چهره پردازی و طراحی شخصیت‌ها هم برای آن زمان، یک طراحی معمول و در سطح بود، اما برای امروز آنقد دلچسب و عالی نیست. در کل انیمه Devil May Cry برای کسانی که به ژانر فانتزی و یا ساب ژانر دارک فانتزی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود و مطمئناً ارزش سپری کردن وقت را دارد.

۷ – Soul Eater

برتر ژانر فانتزی - Soul Eater - نقد

انیمه‌ی Soul Eater یکی از پرطرفدارترین و به نظر بسیاری از منتقدین جهان، یکی از بهترین و جذاب ترین انیمه‌های ژانر فانتزی حساب می‌شود و تا به حال توانسته است که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند و همچنین، تا به امروز هم نام این انیمه، بر سر زبان‌ها مانده است. انیمه Soul Eater در سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ با نویسندگی آکاتسوکی یاماتویا (Akatsuki Yamatoya) و با کارگردانی تاکویا ایگاراشی (Takuya Igarashi) در ژانر های دارک کمدی، دارک فانتزی و اکشن منتشر شد و در همان اوایل انتشار، توانست خیل عظیمی از طرفداران را به سوی خود بکشاند. داستان انیمه Soul Eater در شهری به اسم نوادا نقل می‌شود. در این شهر مدرسه‌ای وجود دارد که در آن دو نوع انسان ئوجود دارند که یکی از آنها اسلحه و دیگری استفاده کننده‌ی همان سلاح می‌باشد. در این مدرسه راه‌ها و روشهای جنگیدن با شیاطین به دانش آموزان یاد داده می‌شود و هر کدام از انها باید به شکار روح ۹۹ انسان شرور و یک جادوگر بروند. شش نفر اصلی در این انیمه وجود دارند که باید از حمله‌ی شیاطین به این مدرسه جلوگیری کنند و با آنها مبارزه کنند، چون شیاطین قصد دارند که به مدرسه آنان حمله کنند و آنها را نابود کنند.

همینگونه که داریم به معرفی عناوین جذاب ژانر فانتزی می‌پردازیم، بد نیست که در این میان، انیمه‌های قدیمی را هم به لیست‌مان اضافه کنیم. انیمه‌ی Soul Eater یکی از پرطرفدارترین و به نظر بسیاری از منتقدین جهان، یکی از بهترین انیمه‌های ژانر فانتزی حساب می‌شود و تا به حال توانسته است که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند و همچنین، تا به امروز هم نام این انیمه، بر سر زبان‌ها مانده است. انیمه Soul Eater در سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ با نویسندگی آکاتسوکی یاماتویا (Akatsuki Yamatoya) و با کارگردانی تاکویا ایگاراشی (Takuya Igarashi) در ژانر های دارک کمدی، دارک فانتزی و اکشن منتشر شد و در همان اوایل انتشار، توانست خیل عظیمی از طرفداران را به سوی خود بکشاند.

داستان انیمه Soul Eater در شهری به اسم نوادا نقل می‌شود. در این شهر مدرسه‌ای وجود دارد که در آن دو نوع انسان ئوجود دارند که یکی از آنها اسلحه و دیگری استفاده کننده‌ی همان سلاح می‌باشد. در این مدرسه راه‌ها و روشهای جنگیدن با شیاطین به دانش آموزان یاد داده می‌شود و هر کدام از انها باید به شکار روح ۹۹ انسان شرور و یک جادوگر بروند.

شش نفر اصلی در این انیمه وجود دارند که باید از حمله‌ی شیاطین به این مدرسه جلوگیری کنند و با آنها مبارزه کنند، چون شیاطین قصد دارند که به مدرسه آنان حمله کنند و آنها را نابود کنند. جذب روح شیاطین موجب افزایش قدرت مبارز و اسلحه نیز می شود و به همین دلیل، هر کدام از این دانش آموزان برای به دست آوردن روح های بیشتر در تلاش اند و همه آنان قصد دارند که بیشترین شکار و جذب را نسیب خود کنند. هدف از حمله سیاطین به مدرسه آنان، غلبه بر دنیا و حکومت را بر تمام جهان است.

انیمه‌ Soul Eater دارای یک سبک و استایل به خصوصی در زمینه‌ی طراحی می‌باشد و شاید بتوان یکی از جذابیت های این اثر، به همین طراحی جذاب آن بر می گردد که سبکی تا حدودی ناشناخته و جالب توجه می باشد. طراحی انیمه Soul Eater یک طراحی نقاشی گونه به سبک انیمه‌های شونن است. طراحی شخصیت ها و کات سین های جذاب و خنده دارد و همچنین چهره پردازی منحصر به فرد این انیمه، یکی از نکات مثبت برای Soul Eater می باشد. هر چند که این انیمه مربوط به سال ۲۰۰۸ می باشد، اما اگر همین حالا هم به تماشای آن بپردازید، می‌توانید همان حس و حال اولیه را در آن درک کنید و خود را در فضای جذاب و منحصر به فرد انیمه بگنجانید.

صداگذاری انیمه و ترکیب آن با شخصیت پردازی جذاب و همچنین صحنه‌های فان و خنده دار، یک اثر فوق العاده را ثبت کرده است و شاید نتوان مثال آن را در میان انیمه‌های حال حاضر و حتی قدیمی هم یافت. یکی دیگر از جذابیت های انیمه Soul Eater استفاده‌ی درست از کلیشه‌های رایج در انیمه‌های شونن و دارک فانتزی می‌باشد که نه تنها موجب نمی‌شود که مخاطب از انیمه زده شود بلکه موجب جذابیت و جالبیت بیشتر انیمه نیز شده است.

در کل انیمه Soul Eater یکی از بهترین و شاید برای بعضی از دوستان، یکی از مشهورترین انیمه‌های این سبک و استایل باشد و به تمامی کسانی که به انیمه های فانتزی علاقه دارند و همچنین به کسانی که دنبال کننده‌ی انیمه‌های نسبتا طولانی و شونن هستند، انیمه Soul Eater را پیشنهاد می‌کنیم.

۸ – Noragami

فانتزی - جذاب - انیمه - داستان - انیمه‌های - طراحی - Noragami - سبک

انیمه Noragami یکی از انیمه‌های مشهور و جذاب ژانر فانتزی می‌باشد که در سال ۲۰۱۴ و با نویسندگی دکو آکائو (Deko Akao) و کارگردانی کوتارو تامورا (Kotaro Tamura) و اقتباس از مانگایی به همین اسم منتشر شد. انیمه Noragami در همان ابتدا توانست خود را به مخاطبان اثبات کند و محتوای جذاب خود را به تمام دنیا نشان دهد. انیمه‌ی Noragami در مورد دنیایی است که درآن خدایان متعددی وجود دارند و در این میان یکی از این خدایان که یاتو نام دارد، یکی از بیکارترین خدایان می‌باشد و برای اینکه کار پیدا کند، روی در و دیوار و حتی در سرویس‌های بهداشتی هم شماره‌ی خود را می‌نویسد تا کسی برای کمک، با او تماس بگیرد و در ازای ۵۰ ین، کاری را برای آنان انجام دهد. او هر روزه مشتریان زیادی را دریافت می‌کرد. هدف یاتو از کمک کردن به مردم به دست آوردن پول برای ساخت یک معبد برای خودش است، چون در آن زمان تمامی خدایان یک معبد داشته اند و فقط یاتو فاقد معبد برای پرستش بود. البته لازم است که بگوییم یاتو در قدیم، خیلی مشهور بوده است و اما بعد از مدتی او را به فراموشی می‌سپارند و او برای به دست آوردن آن معروفیت اولیه در تلاش است.

در میان انیمه‌های فانتزی، عناوین مرتبط با خدایان فرضی بسیاری به چشم می‌خورد که در این میان، اثر مشهور و جذاب Noragami می‌درخشد. انیمه Noragami یکی از انیمه‌های مشهور و جذاب ژانر فانتزی می‌باشد که در سال ۲۰۱۴ و با نویسندگی دکو آکائو (Deko Akao) و کارگردانی کوتارو تامورا (Kotaro Tamura) و اقتباس از مانگایی به همین اسم منتشر شد. انیمه Noragami در همان ابتدا توانست خود را به مخاطبان اثبات کند و محتوای جذاب خود در ژانر فانتزی را به تمام دنیا نشان دهد. 

داستان انیمه‌ی Noragami در مورد دنیایی است که درآن خدایان متعددی وجود دارند و در این میان یکی از این خدایان که یاتو نام دارد، یکی از بیکارترین خدایان می‌باشد و برای اینکه کار پیدا کند، روی در و دیوار و حتی در سرویس‌های بهداشتی هم شماره‌ی خود را می‌نویسد تا کسی برای کمک، با او تماس بگیرد و در ازای ۵۰ ین، کاری را برای آنان انجام دهد. او هر روزه مشتریان زیادی را دریافت می‌کرد. یک روزی دختری به اسم هیوری ایکی که در مدرسه مورد ظلم و زورگویی دوستانش قرار گرفته بود، شانسی شماره‌ی یاتو را پیدا می‌کند و با او تماس می‌گیرد تا مشکلش را حل کند. هدف یاتو از کمک کردن به مردم به دست آوردن پول برای ساخت یک معبد برای خودش است، چون در آن زمان تمامی خدایان یک معبد داشته اند و فقط یاتو فاقد معبد برای پرستش بود. البته لازم است که بگوییم یاتو در قدیم، خیلی مشهور بوده است و اما بعد از مدتی او را به فراموشی می‌سپارند و او برای به دست آوردن آن معروفیت اولیه در تلاش است.

شیوه‌ی روایت داستان انیمه‌ی Noragami بسیار روان و همه کس فهم می‌باشد و البته مثل بسیاری دیگر از انیمه‌های این ژانر‌، با کلیشه‌ها پیوند داده شده است و باز هم باید شاهد یکسری از صحنات همیشگی و تکراری باشیم. البته این کلیشه‌ها به نوعی جذاب با سایر المان‌های داستان گره خورده اند و چندان تاثیری بر تجربه‌ی مخاطب ندارد. وجود کلیشه در انیمه‌های ژانر فانتزی آنقدر هم دور از انتظار نیست و با جرئت می‌توان گفت که بیشتر انیمه‌های این ژانر دارای یک سری از کلیشه‌های رایج می‌باشند که در انیمه‌های زیادی آنها را مشاهده کرده‌ایم و به همین دلیل نمیتوان این مورد را یکی از نکات منفی Noragami به شمار آورد. به طور کلی داستان Noragami یکی از بهترین داستان‌ها و یکی از بهترین روایت‌ها را در بین انیمه‌های سبک فانتزی دارد.

طراحی و چهره پردازی انیمه‌ی Noragami در نگاه اول یک طراحی ساده و تا حدودی قدیمی به نظر می‌رسد اما اگر بهتر به آن بنگریم و آن را از زیر قلم نقد بگذرانیم، می‌بینم که یکی از بهترین طراحی‌ انیمه‌های سبک یا ژانر فانتزی به شمار می‌رود. پویایی و تغییر پذیری طراحی در سکانس‌های مختلف، فان شدن تم حاکم بر انیمه در مواقع غیر جدی و همچنین طراحی جذاب شخصیت‌ها، از نکات برچشم و مورد توجه است که بر جذابیت بیشتر Noragami افزوده است. اگر بخواهیم نقد خودمان را در مورد طراحی انیمه‌ی Noragami بهتر کنیم، لازم به ذکر است که بگوییم اینگونه طراحی‌های پویا و همچنین این نوع از طراحی جذاب شخصیت‌ها در کمتر انیمه‌ی فانتزی دیده شده است و به دلیل اینکه انیمه‌های ژانر فانتزی، بیشتر بر روی داستان و نحوه‌ی روایت آن تمرکز دارند، این مورد را آنقدر مورد توجه قرار نمی‌دهند. اما در مورد انیمه‌ی Noragami این مورد صادق نیست و طراحی بی نظیر آن، بر جذابیت هر چه بیشتر این اثر افزوده است. به طور کلی، طراحی انیمه Noragami یکی از بهترین طراحی‌های این ژانر را دارد و هرکس را مجذوب خود می‌کند.

صداگذاری انیمه‌ی Noragami بسیار زیبا و عالی کار شده است و ترکیب این صداگذاری جذاب با طراحی چشم نواز Noragami آن را به یکی از بهترین انیمه‌های ژانر یا سبک فانتزی از نظر صداگذاری تبدیل کرده است. اوپنینگ و اندینگ‌های جذاب و گوشنواز و مرتبت با حال و هوای اصلی انیمه، بر برتری صداگذاری این انیمه افزوده است. در کل صدا گذاری Noragami هم بسیار خوب کار شده است و نقد آنچنانی بر آن وارد نیست.

به طور خلاصه، انیمه‌ی Noragami یکی از بهترین انیمه‌های ژانر فانتزی می‌باشد که لایق جایگذاری در این متن بودند و به همه‌ی کسانی که علاقه مند به این سبک از انیمه‌ها هستند، انیمه‌ی Noragami پیشنهاد می‌شود.

۹ – The Promised Neverland

نا کجا آباد موعود - The Promised Neverland - مقاله

انیمه‌ی The Promised Neverland در سال ۲۰۱۹، در ژانر یا سبک دارک فانتزی و علمی تخیلی و با نویسندگی کایو شیرایی (Kaiu Shirai) و کارگردانی مامورو کانبی (Mamoru Kanbe) منتشر شد. داستان انیمه‌ی The Promised Neverland در مورد یک یتیم خانه استکه یک سری از بچه‌های بی سرپرست در آن نگه داری می‌شوند و یک فردی به عنوان مادر از آنها مراقبت می‌کند. آنها با یکدیگر یک زندگی شاد را به وجود آورده اند و هیچ کدام از بچه‌ها نادیده گرفته نمی‌شوند و همه‌ی آنان مورد مراقبت جدی مادر قرار می‌گیرند. شروع هر روز این کودکان با پس دادن یک سری آزمون‌های سخت است و بعد از آن همگی آنان با یکدیگر بازی می‌کنند. در این محوطه‌ای که کدکان در آن زندگی می‌کنند راهی به بیرون وجودد ندارد و فقط یک دروازه وجود دارد کهبه بیرون راه دارد و ورود به آنجا هم قدغن است و کودکان حق ندارند به آنجا بروند. همین مورد موجب می‌شود که روزی یکسری از کودکان از سر کنجکاوی به آنجا بروند و به فضای داخل آن پی ببرند و …

حال که داریم اینقدر در مورد انیمه‌های قدیمی ژانر فانتزی نقد نویسی می‌کنیم، خوب است که در این لیست یک انیمه‌ی جدید هم قرار بدهیم که مدتی پیش منتشر شد و در همه جهان مخاطبان زیادی را به سمت خود کشاند و آنقدر هیاهوی عظیمی برپا کرد که تا همین حالا هم یکی از تاپ ترین انیمه‌های ژانر فانتزی می‌باشد و بحث‌های فراوانی بر سر این انیمه صورت گرفت. انیمه‌ی The Promised Neverland در سال ۲۰۱۹، در ژانر یا سبک دارک فانتزی و علمی تخیلی و با نویسندگی کایو شیرایی (Kaiu Shirai) و کارگردانی مامورو کانبی (Mamoru Kanbe) منتشر شد. 

داستان انیمه‌ی The Promised Neverland در مورد یک یتیم خانه استکه یک سری از بچه‌های بی سرپرست در آن نگه داری می‌شوند و یک فردی به عنوان مادر از آنها مراقبت می‌کند. آنها با یکدیگر یک زندگی شاد را به وجود آورده اند و هیچ کدام از بچه‌ها نادیده گرفته نمی‌شوند و همه‌ی آنان مورد مراقبت جدی مادر قرار می‌گیرند. شروع هر روز این کودکان با پس دادن یک سری آزمون‌های سخت است و بعد از آن همگی آنان با یکدیگر بازی می‌کنند. در این محوطه‌ای که کودکان در آن زندگی می‌کنند راهی به بیرون وجود ندارد و فقط یک دروازه وجود دارد که به بیرون راه دارد و ورود به آنجا هم قدغن است و کودکان حق ندارند به آنجا بروند. همین مورد موجب می‌شود که روزی یکسری از کودکان از سر کنجکاوی به آنجا بروند و به فضای داخل آن پی ببرند و … (جهت جلوگیری از اسپویل داستان).

شیوه‌ی روایت داستان انیمه The Promised Neverland تا حدودی گنگ و ترکیب شده با احساسات می‌باشد و برای کسانی که به انیمه‌های احساسی علاقه دارند، این جنبه‌ی داستان می‌تواند برای آنان جذاب باشد. همچنین دارک بودن داستان می‌تواند مورد قبول کسانی که به انیمه‌های دارای داستان‌ قدرتمند و کمی ترسناک علاقه دارند، قرار گیرد. در زمینه‌ی انیمه‌های ژانر فانتزی، شاید کمتر انیمه‌ای را ببینیم که حالتی غمگین و ترسناک داشته باشند، به همین دلیل هم بسیاری از علاقه مندان به این سبک یا ژانر نمی‌توانند این نوع از انیمه‌ها را زیاد پیدا کنند. انیمه‌ی The Promised Neverland می‌تواند برای این  افراد بسیار جذاب و جالب باشد. در کل داستان The Promised Neverland بسیار جذاب و پر محتوا می‌باشد و به خصوص کسانی که به این سبک از انیمه‌ها علاقه دارند، می‌توانند از دیدن این اثر جذاب لذت ببرند. 

حال از نقد بخش داستان The Promised Neverland می گذریم به نقد و بررسی طراحی و چهره پردازی انیمه‌ی The Promised Neverland می پردازیم. طراحی و چهره پردازی انیمه The Promised Neverland بسیار زیبا و چشم نواز و عالی می‌باشد و به جرئت می‌توان گفت که چنین طراحی را در کمتر انیمه‌های ژانر فانتزی می‌توان مشاهده کرد. با اینکه فضا و تم حاکم بر روی انیمه، یک تم دارک و تیره می‌باشد، اما در بسیاری از مواقع می‌توان شاهد تم پویایی بود که بر انیمه حاکم می‌شود و آن را جذاب تر و پر رنگ و لعاب تر می‌کند. البته این نکات مثبت در مورد طراحی انیمه، فقط در بعد طراحی فضا نیست و در چهره پردازی هم خوب کار شده است. چهره پردازی شخصیت های انیمه The Promised Neverland بسیار پر جزئیات و عالی کار شده است و جزئیات چهره‌ و همچنین لباس و سایر متعلقات هر شخص، با سایر شخصیت‌های دیگر متفاوت و متمایز می‌باشد و همین هم باعث می‌شود هیچگاه شخصیت‌های مثل همدیگر به نظر نیایند و هر کدام از آنها یک شخصیت ثابت و متمایز داشته باشند. به طور کلی باید گفت که انیمه‌ی The Promised Neverland همانطور که در بخش داستان عالی عمل کرده، در بخش هم طراحی هم خوش درخشیده و اثری جاودانه را در ژانر فانتزی خلق کرده است.

حال که بخش داستان و طراحی انیمه‌ی The Promised Neverland را مورد نقد و بررسی قرار دادیم نوبت به نقد و بررسی صداگذاری The Promised Neverland می‌رسد. مسلما تا به این جای مقاله در مورد داستان و طراحی انیمه The Promised Neverland نقد مثبتی داشتیم و نقد منفی را به آن نسبت ندادیم، اما آیا قرار است که این مثبت نویسی همچنان ادامه داشته باشد؟ همین حالا جوابتان را می‌دهم، بله این مثبت نویسی همچنان ادامه دارد، چون The Promised Neverland در بخش صداگذاری هم گل کاشته است و باز هم شاهد یک شاهکار دیگر در این انیمه هستیم و آن هم شاهکار در بخش صداگذاری می‌باشد. مطمئنا صداگذاری خوب برای انیمه‌های سبک فانتزی بسیار مورد قبول و اهمیت مخاطب می‌باشد و به همین دلیل، این بخش هم از جمله بخش ‌های مهم مورد نقد در مقاله به شمار می‌رود. صداگذاری انیمه‌ی The Promised Neverland همانند سایر بخش های قبلی، یعنی بخش داستان و طراحی، عالی کار شده است و بسیار مخاطب پسند می‌باشد. همچنین وجود اپنینگ و اندینگ‌های متناسب با فضای انیمه و آهنگ‌های پس زمینه‌ی گوش نواز از جمله‌‌ی نکات مثبت این بخش از انیمه به شمار می‌روند. به طور کلی بخش صداگذاری انیمه The Promised Neverland هم همانند سایر بخش‌های دیگر انیمه جذابیت خاصی را به انیمه بخشیده و بر برتر شدن این اثر تاثیر چشمگیری داشته است. 

خلاصه‌ی کل کلام ما در مورد انیمه ‌The Promised Neverland در این چند خط خلاصه می‌شود. انیمه ‌The Promised Neverland یکی از بهترین و جذاب ترین انیمه‌های سبک فانتزی به شمار می‌رود و در تمامی بخش‌های مهم که در این مقاله به نقد آنها پرداختیم (بخش‌های داستان، طراحی و صداگذاری)عالی عمل کرده است و به تمامی علاقه مندان به انیمه‌های ژانر فانتزی پیشنهاد می‌شود. 

۱۰ – Berserk

Berserk

انیمه‌ی Berserk در سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ و با نویسندگی ماکوتو فوکامی (Makoto Fukami) و تاکاشی یاماشیتا و کارگردانی شین ایتاگاکی (Shin Itagaki) و در ژانر های دارک فانتزی و وحشتناک منتشر شد. داستان انیمه Berserk در مورد شخصی به نام گاتس می‌باشد که فراری می‌باشد و همین فرار کردن او موجب به وجود آمدن یک ماجراجویی ترسناک و دلهره آور می‌شود و گاتس هم به ناچار دست به قتل و کشتار کسانی می‌زند که بر سر راهش سبز می‌شوند. گاتس یک شمشیر بزرگ را همراه خود حمل می‌کند و با همین شمشیر بزرگ با دشمنان فراوانی به مبارزه و جدل می‌پردازد. فضای کلی داستانی انیمه‌ی Berserk به گونه‌ای است که کمتر اوقات شما می‌توان یک لحضه‌ی خوش را در انیمه مشاهده کنید، چون در اکثر مواقع، یا جنگ و خون ریزی است یا وحشت و رعب و فرار. همچین فضای داستانی را مخاطبانی دوست دارند که علاقه مند به انیمه‌های دارک فانتزی ترکیب شده با ژانر یا سبک وحشت باشند.

برای معرفی آخرین اثر برتر انیمه‌های ژانر فانتزی، یکی از مشهورترین و جنجالی‌ترین انیمه‌های این چند سال اخیر را قرار داده‌ایم. بله این انیمه‌ چیزی نیست انیمه مشهور Berserk. انیمه‌ی Berserk در سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ و با نویسندگی ماکوتو فوکامی (Makoto Fukami) و تاکاشی یاماشیتا و کارگردانی شین ایتاگاکی (Shin Itagaki) و در ژانر های دارک فانتزی و وحشتناک منتشر شد.

داستان انیمه Berserk در مورد شخصی به نام گاتس می‌باشد که فراری می‌باشد و همین فرار کردن او موجب به وجود آمدن یک ماجراجویی ترسناک و دلهره آور می‌شود و گاتس هم به ناچار دست به قتل و کشتار کسانی می‌زند که بر سر راهش سبز می‌شوند. گاتس یک شمشیر بزرگ را همراه خود حمل می‌کند و با همین شمشیر بزرگ با دشمنان فراوانی به مبارزه و جدل می‌پردازد. فضای کلی داستانی انیمه‌ی Berserk به گونه‌ای است که کمتر اوقات شما می‌توان یک لحضه‌ی خوش را در انیمه مشاهده کنید، چون در اکثر مواقع، یا جنگ و خون ریزی است یا وحشت و رعب و فرار. همچین فضای داستانی را مخاطبانی دوست دارند که علاقه مند به انیمه‌های دارک فانتزی ترکیب شده با ژانر یا سبک وحشت باشند. داستان انیمه Berserk با کلی از کلیشه‌ها و کم کاری‌ها همراه است و اینبار قرار نیست که شما با یک اثر شاهکار و یا حتی نسبتا عالی هم طرف باشید. تعدد کلیشه‌ها و همچنین تکرار شدن روزها و تلاش گاتس برای کشتن دشمنان بیشتر، منجر می‌شود که مخاطب احساس خستگی و تکراری بودن را از داستان برداشت کند. به طور کلی داستان انیمه Berserk آنقدر که باید و شاید خوب می‌بود نیست و نباید آنقدر بر روی داستان انیمه حساب باز کنیم.

طراحی انیمه Berserk نسبت به نسخه‌ی قدیمی خود، تغییرات زیادی را به خود دیده است و این تغییرات بیشتر در بخش‌های طراحی شخصیت‌ها و چهره پردازی و طراحی طبیعت به چشم می‌خورد. تم حاکم بر انیمه یک تم دارک و تاریک است که در برخی از مواقع، این تاریک بودن بیشتر می‌شود و جای خود را به یک تم خشمگین و ترسناک می‌دهد، پس فهمیدیم که با یک تم پویا طرف هستیم و این مورد از نکات مثبت جذاب کننده انیمه به شمار می‌رود. به طور کلی طراحی و چهره پردازی انیمه Berserk خوب است و تا حدودی می‌توان کدورت و کمبودهای داستان را مستور کند.

صداگذاری انیمه Berserk هم آنقدر که انتظار می‌رود، عالی و جذاب نیست و اوپنینگ‌ها و اندینگ‌ها می‌توانست بهتر باشد و همچنین صدای شخصیت‌ها هم به گونه‌ای است که انگار فردی از بیرون کادر انیمه دارد حرف می‌زند و همین دلیل هم موجب می‌شود مخاطب نتواند در فضای انیمه غرق شود و آنقدری که باید از انیمه لذت ببرد، لذت ببرد. به طور کلی، انیمه Berserk در بخش صدا گذاری هم چنگی به دل نمی‌زند.

انیمه Berserk برای کسانی که به انیمه‌های ترسناک در قالب فانتزی یا ساب ژانر دارک فانتزی علاقه دارند، می‌تواند جذاب و راضی کننده باشد.

سخن پایانی

به قول معروف به پایان  آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست. این مجموعه مقاله هم به پایان رسید و امیدوارم که توانسته باشم در این دو مقاله انیمه‌های جذابی در ژانر یا سبک فانتزی را به شما معرفی کرده باشم و ارزش وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید را داشته باشد. اگر این مقاله را خوانده‌اید و هنوز بخش اول مقاله را نخوانده‌اید، می‌توانید از طریق این لینک، بخش اول مقاله را بخوانید که در آن مقاله هم ۵ انیمه‌ی جذاب ژانر یا سبک فانتزی را معرفی و آنها را در سه بخش داستان، طراحی و صداگذاری نقد کردم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را هم بخوانید.

در سخن پایانی خوشحال می‌شوم که اگر هر گونه نظری در مورد نقد و انیمه‌های معرفی شده داشتید، در بخش نظرات بیان کنید و همچنین اگر انتقاد یا پیشنهادی برای مقالات و انیمه‌های آینده دارید، حتما کنید تا در اسرع وقت سراغ آنها هم برویم.

 

[poll id=”104″]

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • esmaaiel_63 says:

    روح خوار، ناکجاآباد موعود، برسرک فوق العاده هستن.

  • حافظ says:

    نمیدونم شاید برسرک واسه سن نویسنده مناسب نبوده ویا هرچی!
    نظرات خودش گویاس

    • ربین قهرمانی says:

      درود بر شما
      می‌توانید این مقاله‌ی بنده را بخوانید که در آن به صورت تخصصی‌تری به نقد و بررسی انیمه شاهکار Berserk پرداخته‌ام.
      لینک مقاله: https://cinema.gamefa.com/96823/review-berserk-2016/