امکان دارد شبکه اینترنتی Hulu با شبکه Disney Plus ادغام شود

5 December 2020 - 17:00

طبق گزارش‌ها کمپانی Disney در نظر دارد که شبکه اینترنتی Hulu را با شبکه اینترنتی دیزنی پلاس خود ترکیب کند و بدین ترتیب آن‌ها در آینده تنها یک شبکه استریمی واحد را در اختیار داشته باشد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

کمپانی دیزنی در سال پیش و پس از خرید کمپانی Fox و به دست آوردن فیلم‌ها و سریال‌های این کمپانی با منتشر کردن شبکه اینترنتی خود با نام دیزنی پلاس وارد رقابت بین سرویس‌های استریمی شد. پس از یک سال رشد و حاکمیت کمپانی نتفلیکس در بین شبکه‌های اینترنتی دیگر، کمپانی دیزنی با استفاده از سریال The Mandalorian که بر اساس دنیای پرطرفدار جنگ ستارگان تولید شده و همچنین دیگر فیلم‌ها و سریال‌های آن، شبکه اینترنتی خود را با نام دیزنی پلاس را در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ماه ۱۳۹۸) راه‌اندازی کرد. در عین حال نیز آن‌ها تبدیل به مالک اصلی دارایی‌های کمپانی فاکس و شبکه Hulu شدند.

در طی یک سال پیش، هم شبکه دیزنی پلاس و هم شبکه Hulu رشد بزرگی را تجربه کرده‌اند. شبکه دیزنی پلاس به سرعت از تعداد مشترکان جدیدی که برای آن تخمین زده می‌شد پیشی گرفت و در طی یک سال تعداد مشترکان این شبکه به رقم فوق‌العاده ۷۰ میلیون مشترک رسیده بود. در همین حال تعداد مشترکان شبکه اینترنتی Hulu نیز در طی دو سال از ۲۰ میلیون مشترک به رقم ۳۵ میلیون رسیده بود. با این حال این دو سرویس اینترنتی در حال حاضر تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. شبکه دیزنی پلاس بر روی تولید محتواهایی خانوادگی تمرکز دارد در حالی که شبکه Hulu تبدیل به مکانی برای تولید کردن محتواهای بزرگ سالانه شده است از جمله محتواهای اورجینالی که در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودند که آن‌ها را برای شبکه دیزنی پلاس تولید کنند.

به جای حرکت کردن در دو مسیر کاملاً متفاوت در دو شبکه اینترنتی مختلف، گزارش شده است که کمپانی دیزنی در نظر دارد تا با انجام دادن حرکتی، دو شبکه دیزنی پلاس و Hulu را با یکدیگر ادغام کند. وب‌سایت Collider نیز گزارش داده است که آن‌ها شنیده‌اند کمپانی دیزنی با تغییر در مدیران اجرایی شبکه Hulu امکان ادغام این دو سرویس را با یکدیگر ممکن کرده است. همچنین این وب‌سایت اعلام کرده است که برخی از مدیران اجرایی شبکه اینترنتی Hulu قبلاً و با پیش‌بینی این ادغام از این شبکه خارج شده‌اند، در حالی بقیه مدیران اجرایی این شبکه نیز به صورت رسمی این شبکه را ترک کرده‌اند.

احتمال ادغام شدن شبکه دیزنی پلاس با شبکه Hulu و تبدیل شدن آن‌ها به یک شبکه واحد در زمانی در حال اتفاق افتادن است که شبکه‌های اینترنتی در حال تبدیل به مهم‌ترین قسمت کمپانی‌های بزرگ حاضر در صنعت سرگرمی می‌شود. کمپانی Warner Bros جدیداً اعلام کرده است که فیلم بزرگ آن‌ها با نام Wonder Woman 1984 و تمام فیلم‌هایی که آن‌ها برای انتشار در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده‌اند به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max پخش خواهند شد. ترکیب شدن احتمالی این دو سرویس با یکدیگر، به شبکه دیزنی پلاس این فرصت را می‌دهد که محتواهای در دسترس آن‌ها تنوع پیدا کند. این شبکه اینترنتی خانوادگی به دلیل نداشتن محتواهای تولید شده برای بزرگ‌سالان همیشه مورد انتقاد قرار گرفته است ولی با اضافه شدن محتواهای شبکه Hulu به دیزنی پلاس این مورد سریعاً رفع می‌شود. احتمال این وجود دارد که بیانیه رسمی دیزنی در رابطه با برنامه آن‌ها برای ادغام کردن این دو شبکه در هفته بعد و در طی رویدادی که آن‌ها در رابطه با سرمایه‌گذاران خود برگزار خواهند کرد منتشر شود چرا که در این رویداد آن‌ها بر روی محتواهای اینترنتی تولیدی خود تمرکز خواهد کرد.

اگر کمپانی دیزنی تصمیم قطعی بگیرد تا شبکه Hulu را با دیزنی پلاس ترکیب کند، بسیار جالب خواهد بود تا ببینیم آن‌ها این کار را به چه صورتی انجام خواهند داد. شایعه‌هایی مبنی بر اضافه شدن قسمتی برای دسترسی به محتواهای بزرگ سالانه به شبکه دیزنی پلاس وجود دارد. از لحاظ تئوری نیز آن‌ها می‌توانند گزینه‌ای را برای والدین در این شبکه اینترنتی معرفی کنند تا آن‌ها بتوانند دسترسی به این محتواها را برای فرزندان خود قطع کنند. البته ادغام شدن این دو شبکه با یکدیگر به احتمال زیاد با افزایش قابل‌ توجه‌ای در هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس اینترنتی همراه خواهد بود چرا که در حال حاضر هزینه اشتراک شبکه دیزنی پلاس ۶.۹۹ دلار و هزینه اشتراک شبکه Hulu نیز ۵.۹۹ دلار است ولی با این حال هزینه اشتراک ماهیانه این شبکه همچنان می‌تواند در مقایسه با شبکه‌های نتفلیکس و HBO Max ارزان‌تر باشد و در عین حال نیز محتواهای غنی و متنوعی را در اختیار مشترکان خود قرار دهد چرا که در حال حاضر هزینه اشتراک ماهیانه شبکه HBO Max مبلغ ۱۴.۹۹ دلار و هزینه اشتراک شبکه نتفلیکس نیز ۱۳.۹۹ دلار می‌باشد. فقط زمان می‌تواند مشخص کند که آیا این دو شبکه تبدیل به شبکه اینترنتی واحدی خواهند شد یا خیر ولی به نظر بعید می‌رسد که کمپانی دیزنی این دو شبکه را به مدت طولانی جدا از هم نگه دارد.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.