نظر منتقدین در مورد فیلم Wonder Woman 1984 چیست؟

6 December 2020 - 20:00

واکنش‌های اولیه نسبت به فیلم Wonder Woman 1984 «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» منتشر شدند. استودیوی برادران وارنر با انتشار فیلم Wonder Woman در سال ۲۰۱۷ موفقیت بزرگی را تجربه کرد. مخاطبان آن فیلم را دوست داشتند و نتیجه این محبوبیت فروش بیش از ۸۰۰ میلیون دلاری آن در سراسر جهان بود. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

پتی جنکینز (Patty Jenkins) برای کارگردانی زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ برگشت، که داستان دایانا پرینس (گل گدوت (Gal Gadot)) را تقریبا چهل سال پس از رویدادهای اولین فیلم روایت می‌کند. در این دنباله شاهد بازگشت مرموز استیو ترور (کریس پاین (Chris Pine)) از مرگ هستیم و مکسول لرد (پدرو پاسکال (Pedro Pascal)) و چیتا (کریستن ویگ (Kristen Wiig)) نقش شخصیت‌های منفی فیلم را بازی می‌کنند.

این فیلم در سال ۲۰۱۹ دو تاریخ اکران عوض کرد، تا اینکه برادران وارنر اکران آن را به ژوئن ۲۰۲۰ موکول کرد. این تصمیم به این دلیل گرفته شد که تصور می‌شد این دنباله هم مثل فیلم اول در گیشه به موفقیت برسد، اما همه چیز به دلیل بحران کرونا تغییر کرد. اکران فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ سه بار دیگر به تاخیر افتاد و حالا قرار است در روز کریسمس (۵ دی) در سینماها و HBO Max منتشر شود.

حالا سه هفته قبل از اکران فیلم در سطح بین‌المللی، واکنش‌های اولیه به فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ منتشر شده‌اند که به شرح زیر هستند:

تاکنون، اکثر واکنش‌ها نسبت به فیلم مثبت بوده‌اند، که یادآور اولین واکنش‌ها نسبت به اولین فیلم زن شگفت‌انگیز هستند. بسیاری از منتقدان این فیلم را به خاطر داستان صمیمانه و احساسی تحسین می‌کنند که یک پیام امیدوارکننده را ارائه می‌دهد. با در نظر گرفتن اینکه امسال برای بیشتر مردم سال بسیار سخت و آزاردهنده‌ای بوده است، به نظر می‌رسد زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ در بهترین زمان ممکن منتشر خواهد شد.

برخی دیگر از منتقدان نقش‌آفرینی عالی گل گدوت و رابطه عاشقانه جذاب بین او و پاین را تحسین می‌کنند. در همین حال، با توجه به تحسین مکسول لرد و چیتا توسط منتقدان، به نظر می‌رسد زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ موفق شده گام بلندی در زمینه ارائه شخصیت‌های منفی بهتر بردارد. همچنین برخی به وجود چندین شگفتی بزرگ در این فیلم اشاره کرده‌اند، اما برای تجربه آن‌ها باید تا چند هفته دیگر منتظر بمانیم. برخی دیگر از منتقدان هم فیلمنامه را آشفته خطاب کرده و زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ را یک دنباله ناموفق می‌دانند.

این فیلم ۱۵۱ دقیقه‌ای که رده بندی سنی PG-13 را دریافت کرده است، در تاریخ ۵ دی ۱۳۹۹ (۲۵ دسامبر ۲۰۲۰) در سینماها به نمایش درخواهد آمد. بودجه‌ی فیلم به طور تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.

درنهایت فیلم Wonder Woman 1984 توانسته است از مجموع ۳۲ نقدی که تاکنون در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره‌ی متوسط ۶۶ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۳۲ نقد منتشر شده تاکنون، ۱۹تای آن‌ها مثبت، ۱۱تای آن‌ها متوسط و ۲تای آن‌ها منفی بوده است. همچنین این فیلم در سایت راتن تومیتوز توانسته امتیاز ۸۷ را از مجموع ۱۰۶ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

«۸۸/۱۰۰ Chicago Sun-Times  |  منتقد: ریچارد روپر»

یک داستان کامیک‌بوکی کلاسیک درباره یک مرد دیوانه که قصد دارد دنیا را تصاحب کند، اما این فیلم همچنین لحن شادابی دارد. این ادای احترامی شاداب به دنیای سرگرمی در دهه هشتاد است.

«۸۰/۱۰۰ Slashfilm   |  منتقد: هوای ترن بویی»

فیلم Wonder Woman 1984 شگفت‌انگیز است. این فیلم احساسات و شوخ‌طبعی فیلم اول را دوچندان کرده و نشان می‌دهد همچنان به بشریت امیدوار است. فانوسی از امید که امسال بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم. پدرو پاسکال و کریستن ویگ عالی هستند و گل گدوت و کریس پاین همان رومنس هالیوود کلاسیک را ارائه می‌دهند که دوست داریم تا ابد آن را تماشا کنیم.

«۸۰/۱۰۰ IGN   |  منتقد: تری شوارتز»

خوشبختانه جزو اولین نفراتی بودم که فیلم Wonder Woman 1984 را تماشا کردم. آن را تحسین می‌کنم. اولین فیلم زن‌ شگفت‌انگیز یکی از فیلم‌های DC محبوب من است. دنباله این فیلم گام‌های بعدی را با هوشمندی برمی‌دارد و یک داستان انسانی و زیبا پیرامون دایانا پرینس روایت می‌کند.

«۸۰/۱۰۰ Screenrant   |  منتقد: منصور میثایوالا»

سرانجام فیلم Wonder Woman 1984 را دیدم! این فیلمی عالی، با لحظات هیجان‌انگیز زیادی است، اما در عین حال یک داستان شخصی را روایت می‌کند. این نه‌تنها یک دنباله عالی است، بلکه جایگزین مناسبی هم برای سوپرمن است. همچنین منتظر سورپرایزهای جذابی باشید.

«۷۵/۱۰۰ Polygon   |  منتقد: سینان مک‌گوایر»

دنیای کنونی DC همیشه تاریک است، اما به نظر می‌رسد با فیلمی پر از نورهای نئونی و زیبایی‌های دهه هشتاد، آن‌ها بالاخره راهی برای واقعی نشان دادن زن شگفت‌انگیز پیدا کرده‌اند.

«۷۰/۱۰۰ Uproxx    |  منتقد: مایک رایان»

فیلم Wonder Woman 1984 خیلی شیرین است. فیلمی امیدوارکننده که ما را به آینده DC امیدوار می‌کند.

«۶۳/۱۰۰ Chicago Tribune   |  منتقد: مایکل فیلیپس»

این یک دنباله متوسط است، یعنی حتی نسبت به داستان اریجین فیلم اول هم افت دارد.

«۶۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter   |  منتقد: دیوید رونی»

هنوز چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. گدوت همچنان حضور جذابی در نقش اصلی دارد. اما من دوست داشتم در این فیلم بیشتر شاهد مبارزات تن به تن مثل فیلم اول باشم.

«۶۰/۱۰۰ Variety   |  منتقد: پیتر دبروژ»

فیلم Wonder Woman 1984 در ۲ ساعت از مدت زمان ۱۵۱ دقیقه‌ای خودش همان کاری را می‌کند که از فیلم‌های بلاک‌باستری انتظار داریم: حواس ما را از نگرانی‌های دنیای واقعی پرت می‌کند و لحظات شادابی را برای ما رقم می‌زند.

«۵۰/۱۰۰ Movie Nation   |  منتقد: راجر مور»

فیلمنامه ساده، ریتم کُند و چشم‌اندازهای عادی، این فیلم را به چیزی مثل کاپیتان مارول اما با نیمی از آن شادابی تبدیل کرده است.

«۵۰/۱۰۰ Screen Daily   |  منتقد: فیونوالا هالیگان»

ویگ عالی است، اما شاهد لحظات زیادی با حضور او نیستیم. گدوت مثل سابق جذابیت اصلی این فیلم است.

«۳۳/۱۰۰ The Playlist   |  منتقد: رودریگو پرز»

فیلمی که به شدت بد نوشته شده، و جذابیت فیلم اصلی را ندارد. این دنباله از نظر داستانی کاملا آشفته است، حتی اگر استانداردهای ابرقهرمانی را درنظر بگیریم. تعلیق اهمیت زیادی در این داستان‌ها دارد، اما این فیلم مدام قوانین خودش را تغییر داده و مخاطب را گیج می‌کند.

«۳۰/۱۰۰ Vulture   |  منتقد: آنجلیکا جید بستین»

متاسفانه در این فیلم تمام بزرگی و باشکوهی فیلم اول فراموش شده است. این دنباله ناامیدکننده، نه‌تنها نشانگر وضعیت تاسف‌بار فیلم‌های ابرقهرمانی لایو اکشن است، بلکه نشانگر وضعیت بد هالیوود هم هست.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.