کریستوفر نولان عاشق فیلم‌های The Fast and Furious است

13 December 2020 - 13:00

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) از علاقه تعجب‌آور خود به فرنچایز Fast & Furious صحبت به میان آورده است و گفته است که فیلم‌های این فرنچایز هر چه از لحاظ داستانی و صحنه‌های اکشن بزرگ‌تر شده‌اند در عین حال نیز بیشتر سرگرم‌کننده و جالب‌تر نیز ‌شدند. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

این کارگردان انگلیسی-آمریکایی بیشتر برای ساختن فیلم‌های هیجان‌انگیز، شگفت‌انگیز و تکان‌دهنده از جلمه فیلم‌های Inception و The Prestige و همچنین کارگردانی سه‌گانه The Dark Knight مشهور شده است. جدیدترین کار او فیلم Tenet نام دارد که این فیلم توانسته است هم منتقدان و هم بینندگان را با طرح داستانی جاه‌طلبانه وارونگی زمان و اکشن معکوس سردرگم کند. در ابتدا انتظار می‌رفته است که این فیلم یکی از فیلم‌های بزرگ و پرفروش سال ۲۰۲۰ باشد ولی به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینما و اصرار برای به نمایش درآوردن این فیلم در این زمان متأسفانه این فیلم شکست تجاری را از لحاظ فروش تجربه کرده است.

فیلم‌های کریستوفر نولان تفاوت بسیار زیادی با دیگر فیلم‌هایی با صحنه‌های اکشن بزرگ دارند چرا که فیلم‌های او با طرح‌های داستانی عمیق و عنصرهای پیچیده دیگری مانند وارونگی زمان سرکار دارند. در طرف دیگر این ماجرا فیلم‌های The Fast & Furious قرار دارند که فیلم‌های سرگرم‌کننده، با صحنه‌های اکشن بزرگ هستند که منطق را به دور می‌اندازد. جدیدترین فیلم این فرنچایز Fast 9 نام دارد که بازیگرانی همچون وین دیزل (Vin Diesel)،‌ جان سینا (John Cena) و بقیه بازیگران خانواده Fast در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند و طبق گفته کارگردان این فیلم جاستین لین (Justin Lin) کار ساخت این فیلم تقریباً به اتمام رسیده است. برنامه‌ریزی شده بود که این فیلم امسال در سینماها اکران شود ولی به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها تاریخ پخش این فیلم تأخیر خورده است و اکنون قرار است که این فیلم در سال ۲۰۲۱ در سینماها اکران شود. به نظر می‌رسد که کریستوفر نولان جزء اولین کسانی خواهد بود که این فیلم را هنگام انتشار در سینماها تماشا خواهد کرد.

در مصاحبه اخیر او با جاش هوروویتز (Josh Horowitz) در پادکست Happy Sad Confused کریستوفر نولان شایعه‌های قبلی را در مورد علاقه او به این فرنچایز تائید کرده و گفته است که او جزء یکی از طرفداران این فرنچایز است. همچنین او گفته است فرمول فیلم‌های ابتدایی این فرنچایز را بیشتر دوست دارد که منظور او فیلم اول این فرنچایز با نام The Fast and the Furious و با کارگردانی راب کوهن (Rob Cohen) می‌باشد. او همچنین فیلم چهارم این فرنچایز با نام The Fast and the Furious: Tokyo Drift را نیز به عنوان یکی از فیلم‌های خوب این سری می‌داند و همچنین او از مهارت‌های کارگردان قسمت‌های جدید این فرنچایز یعنی جاستین لین برای به نمایش درآوردن و زنده کردن صحنه‌های اکشن بزرگی که در فیلم‌های اخیر این سری دیده شده است تعریف کرده است. او همچنین درباره گله کردن مردم از بزرگ شدن قسمت‌های جدید این فرنچایز نیز صحبت کرده و اعتراف کرده است که معمولاً کارگردان‌ها نمی‌خواهد که ادامه فیلمشان فیلمی با مقیاس کوچک‌تری باشد بنابراین می‌توان از این حرف او نتیجه گرفت که این کار بیشتر تقصیر کارگردان‌ها است.

او در این مصاحبه گفت:

من بیشتر طرفدار فرمول فیلم ابتدایی این فرنچایز هستم منظورم قسمت اول این فیلم با کارگردانی راب کوهن است ولی به قسمت چهارم آن با نام The Fast and the Furious: Tokyo Drift نیز علاقه بسیاری دارم و بعد کارهایی که جاستین لین با مهارت‌هایش در قسمت‌های جدید این فرنچایز انجام داده است، همان‌طور که هر قسمت بزرگ‌تر و بزرگ‌تر و دیوانه کننده تر شده است. مورد بسیار جالب و سرگرم‌ کننده در رابطه با این سری از فیلم‌ها این است که همان‌طور که فیلم‌های این فرنچایز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شدند، که ادامه فیلم‌هایی مانند این فرنچایز نیز باید همین روند را طی کنند، همه در رابطه با این گله می‌کنند که قسمت‌های جدید آن خیلی بزرگ‌تر شده است ولی ما کارگردان‌ها هستیم که می‌خواهیم ادامه‌های فیلم‌های خود را در سطح بزرگ‌تری تولید کنیم چرا که ما نمی‌خواهیم فیلم کوچک‌تری را از لحاظ مقیاس درست کنیم مانند درسی که دیوید فینچر (David Fincher) از ساخت فیلم Alien 3 گرفته است. شما می‌توانید این کار را انجام دهید ولی با انجام دادن آن همه راضی نخواهند شد حتی با اینکه من ساخت ادامه فرنچایزهایی با مقیاسی کوچک‌تر را بیشتر دوست دارم.

علاقه کریستوفر نولان به فرنچایز the Fast and Furious و صحبت‌های او در این باره قطعاً جزء یکی از خبرهای تعجب‌آوری است که امسال منتشر شده است. با توجه به شهرت این کارگردان در ساخت فیلم‌هایش با رویکردهای فکری و خاص،‌ فرض درست این می‌باشد که او علاقه‌ای به فیلم‌های اکشنی که به ظاهر احمقانه خوانده می‌شود مانند همین فرنچایز the Fast and Furious نداشته باشد. با این حال، مشخص است که او همچنان از ساخت و خلاقیت این‌گونه فیلم‌ها تقدیر کرده، مخصوصاً زمانی که بحث صحنه‌های اکشن باشد چرا که صحنه‌ای اکشن فیلم‌های اخیر این فرنچایز تا حدی بدون رقیب بوده است.

امیدواریم زمانی که فیلم Fast 9 در سینماها به نمایش درآید این کارگردان از رویکرد جدیدی که این فرنچایز به سمت آن در حال حرکت است راضی باشد چرا که تائید شده است قسمت جدید این فیلم گروه کاراکترهای آن را به فضا می‌برد. حتی شاید کریستوفر نولان در ساخت فیلم‌های آینده خود از این فرنچایز نیز الهام بگیرد و به همین ترتیب طرح داستانی فیلم‌های آینده خود را ساده‌تر کند. با توجه به اینکه فیلم Tenet برای بینندگان بسیار سردرگم کننده و پیچیده بوده است، نولان می‌تواند از فرنچایز the Fast یاد بگیرد که در تعریف داستان‌هایش روند مستقیمی را انتخاب کند.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.