بن افلک به فیلم Harry Houdini کمپانی دیزنی پیوست

15 December 2020 - 17:30
فیلم Harry Houdini

بن افلک (Ben Affleck) قرار است که در فیلم Harry Houdini کمپانی دیزنی نقش‌آفرینی کند ولی نه در نقش این شعبده‌باز معروف بلکه در نقشی دیگر. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

وظیفه کارگردانی این پروژه بر عهده دن تراختنبرگ (Dan Trachtenberg) می‌باشد که این کارگردان پیش از این در کارنامه خود فیلم ۱۰ Cloverfield Lane را کارگردانی کرده است.

این پروژه که بر اساس کتاب نوشته شده توسط ویلیام کالوش (William Kalush) و لری اسلومن (Larry Sloman) با نام The Secret Life of Houdini: The Making of America’s First Superhero قرار است ساخته شود چندین سال است که در مرحله توسعه قرار داشته و دن تراختنبرگ زمانی قرارداد خود را جهت کارگردانی این فیلم امضا کرده است که در آن زمان او در کمپانی Lionsgate مشغول به کار بوده است. به نظر می‌رسد که کمپانی دیزنی روند ساخت این پروژه را اجرایی کرده و بر اساس گزارش وب‌سایت هالیوود ریپورتر اکنون به نحوی جف روبینوف (Jeff Robinov) از Studio 8 وارد این پروژه شده و قرار است که این پروژه را برای دیزنی تولید کند.

نوح اوپنهایم (Noah Oppenheim) کار نویسندگی فیلم‌نامه این فیلم را انجام داده است. داستان این فیلم درباره استاد شعبده‌بازی معروف با نام هری هودینی است که علاوه بر شعبده‌بازی او فرقه‌های مختلفی را نیز بررسی کرده است و به نوعی برای خودش ماجراجوی نیز بوده و بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که داستان این پروژه تنها درباره شعبده‌بازی نخواهد بود. نوح اوپنهایم پیش از این نیز در کارنامه خود وظیفه نویسندگی فیلم‌نامه فیلم Jackie را برای کمپانی Fox Searchlight Pictures بر عهده داشته است.

با این حال، در پیچشی در انتخاب بازیگر این فیلم که برازنده خود هری هودینی نیز می‌باشد، بن افلک قرار نیست که نقش اصلی این فیلم را ایفا کند. بر اساس گزارش وب‌سایت SlashFilm، بن افلک موافقت کرده است تا در نقش کاراکتری مکمل که به نوعی نماینده‌ای از هری هودینی در داستان این فیلم است بازی کند.

جالب این است که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود تا جانی دپ (Johnny Depp) نقش هری هودینی (در آن زمان فرض شده بود که او این نقش را بازی خواهد کرد) را در این پروژه ایفا کند که در آن زمان دیزنی دین پاریزو (Dean Parisot) را برای کارگردانی این فیلم انتخاب کرده بود. شخصاً دوست داریم که رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) نقش هری هودینی را در این پروژه ایفا کند و در سینماها در این نقش ظاهر شود ولی با این حال انتخاب بن افلک به جای جانی دپ قطعاً پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود چرا که پیش از این، او بازی برجسته‌ای را در ایفای نقش جرج ریوز (George Reeves) در فیلم Hollywoodland ارائه کرده است.

وب‌سایت آمازون خلاصه کتاب The Secret Life of Houdini: The Making of America’s First Superhero را به شکل زیر شرح داده است:

پادشاه دستبند. تردست. سوپراستاری بین‌المللی. از زمان مرگ او در هشتاد سال پیش تا به حال زندگی هری هودینی به دفعات زیاد در کتاب‌ها، فیلم‌ها و تلویزیون بازگویی شده است. اکنون در این کتاب، کارشناس مشهور شعبده‌بازی ویلیام کالوش (William Kalush) و نویسنده پرفروش، لری اسلومن (Larry Sloman) با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا به این مرد افسانه‌ای بپردازند. با تحقیق در بین میلیون‌ها صفحه پژوهش، آن‌ها با جزئیاتی زیاد علاقه‌ای که باعث شده تا هودینی کارهای خطرناک شعبده‌بازی خود را انجام دهد، زندگی مخفی‌اش به عنوان جاسوس و نقشه مخربی که جهت براندازی شهرت و میراث او برنامه‌ریزی شده بود را توصیف کرده‌اند. کتاب The Secret Life of Houdini قوس داستانی (به یک داستان گسترده و ادامه‌دار می‌گویند که به صورت یک مجموعه ادامه پیدا می‌کند) رد پای زندگی این شعبده‌باز را از زندگی فقیرانه و ناامیدکننده به شخصی با شهرت جهانی که میراث پس از مرگش توسط گروهی از معتقدین به ارتباط با ارواح و با سردستگی نویسنده محترم انگلیسی با نام سِر آرتور کانن دویل (Sir Arthur Conan Doyle) تهدید شده است را دنبال می‌کند. ویلیام کالوش و لری اسلومن زندگی را که بر اساس فریبکاری بنا شده است را رمزگشایی کرده‌اند و تصویری خودمانی و خیره‌کننده‌ای را از این مرد افسانه‌ای در این کتاب برای خوانندگان فراهم کرده‌اند.

بن افلک جدیداً قراردادی را جهت ایفای نقش در فیلم جدید جرج کلونی (George Clooney) در کمپانی آمازون با نام The Tender Bar امضا کرده است. او همچنین قرار است که فیلمی با نام The Big Goodbye را برای کمپانی Paramount کارگردانی کند.

منبع: کولایدر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.