باکس آفیس هفته: سال نو با صدرنشینی Rogue One آغاز شد

4 January 2017 - 19:58

در هفته‌ی نخستین سال ۲۰۱۷ میلادی، فیلم Rogue One: A Star Wars Story توانست در ادامه‌ی فروش موفقیت‌آمیز خود برای سومین هفته‌ی متوالی پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس شود. برای مشاهده‌‌ گزارش کامل باکس آفیس اولین هفته‌ی سال نو میلادی، در ادامه‌ی مطلب با سایت سینماگیمفا همراه باشید.

اکنون با اتمام سال ۲۰۱۶ می‌توانیم به صورت رسمی بگوییم که سال گذشته رکورد بزرگ‌ترین و بیش‌ترین فروش را در بازار داخلی آمریکا در تمام تاریخ از آن خود کرده است. سال قبل، در مجموع ۷۲۵ فیلم اکران شده، شاهد فروش خیره‌کننده‌ی ۱۱٫۳ میلیارد دلاری بودیم که برترین فروش متعلق به انیمیشن Finding Dory «در جستجوی دوری» بوده است. شرکت دیزنی که عملکرد فوق‌العاده‌ای را در سال گذشته تجربه‌ کرد، به تنهایی با ۱۶ فیلم (از جمله انیمیشن «در جستجوی دوری») توانست ۳ میلیارد دلار از این فروش را به نام خود کند. البته، به نظر می‌رسد دیزنی قصد ندارد به عملکرد بسیار خوب خود لطمه‌ای وارد کند؛ زیرا در این سه هفته‌ی اخیر دیزنی با فیلم پرطرفدار و محبوب Rogue One: A Star Wars Story توانسته باکس آفیس را تسخیر کند.

فیلم Rogue One: A Star Wars Story در سه روز پایانی این هفته ۴۹٫۵ میلیون دلار و در چهار روز پایانی ۶۴٫۳ میلیون دلار فروش داشته‌ است. به این ترتیب، فروش داخلی این فیلم به رقم خیره‌کننده ۴۳۹٫۷ میلیون دلار رسید. البته در آینده هم باید منتظر درخشش بیش‌تر این فیلم باشیم. این نسخه‌ی فرعی از سری محبوب جنگ‌ ستارگان این هفته توانست در بازارهای بین‌المللی هم ۴۵٫۸ میلیون فروش کند و فروش کلی خود در بازارهای بین‌المللی را به ۳۵۰ میلیون دلار برساند. با این آمار، می‌توان گفت که تا به این لحظه این فیلم حدوداً در تمامی بازارهای جهانی چیزی نزدیک به ۷۹۰ میلیون دلار فروش داشته است. بنابراین، Rogue One: A Star Wars Story سیزدهمین فیلم پرفروش بازار داخلی در تاریخ شد.

رتبه‌ی دوم لیست پرفروش‌های باکس آفیس در هفته‌‌ی اول سال ۲۰۱۷، متعلق به اثر جدید یونیورسال یعنی انیمیشن Sing‌ است. این انیمیشن توانسته فروش ۴۲٫۸ میلیون دلاری را در سه روز پایانی هفته تجربه کند. همچنین این انیمیشن توانست ۵۶٫۴ میلیون دلار در ۴ روز پایانی هفته فروش کند. به این ترتیب، فروش داخلی انیمیشن Sing در باکس آفیس به میزان ۱۸۰ میلیون دلار رسید. همچنین این اثر در بازارهای بین‌المللی هم موفق شد تا فروش ۲۴٫۳ میلیون دلاری را داشته باشد و فروش بین‌المللی خود را به ۹۷٫۸ میلیون دلار برساند. در مجموع، فروش کلی این انیمیشن در تمامی بازارهای جهانی ۲۸۰ میلیون دلار است.

فیلم علمی تخیلی سونی یعنی فیلم Passengers «مسافران» هم که با استقبال خوبی از دید منتقدان مواجه نشد، توانست فروش ۱۶٫۱ میلیون دلاری را در سه روز پایانی این هفته به دست آورد. فروش چهار روز پایانی این فیلم ۲۰٫۷ میلیون دلار است. به این ترتیب، فروش داخلی فیلم Passengers «مسافران» به ۶۶ میلیون دلار رسید. لازم به ذکر است که بودجه‌ی ساخت این اثر ۱۱۰ میلیون دلار بوده است که متاسفانه همچنان نتوانسته در بازار داخلی به این میزان برسد. البته، باید فروش جهانی را نیز در نظر گرفت. Passengers در این هفته، در ۵۲ بازار بین‌المللی توانست ۲۱٫۷ میلیون دلار فروش کند که فروش کلی این فیلم در بازارهای بین‌المللی را به ۶۰ میلیون دلار می‌رساند. در نتیجه، این فیلم در بازار‌های جهانی به میزان ۱۲۶ میلیون دلار فروش داشته است. البته، هنوز فیلم «مسافران» در بازارهایی همچون کره‌ی جنوبی، آلمان، برزیل، چین و ژاپن اکران نشده است. اکران در این مناطق، می‌تواند باعث افزایش فروش فیلم در بازارهای بین‌المللی شود.

دیزنی علاوه بر رتبه‌ی اول لیست، رتبه‌ی چهارم باکس آفیس را نیز در اختیار دارد. انیمیشن Moana که چند هفته‌ی متوالی قبل از اکران Rogue One توانسته بود صدرنشین باکس آفیس شود، این هفته در جایگاه چهارم قرار دارد. این اثر در سه روز پایانی هفته ۱۰٫۹ میلیون دلار فروش کرده است و فروش داخلی خود را به ۲۱۳ میلیون دلار رسانده است. همچنین Moana در این هفته در بازارهای بین‌المللی توانست ۲۱٫۳ میلیون دلار فروش کند و فروش خود در تمام بازارهای جهانی را به ۴۰۰ میلیون دلار برساند.

فیلم Why Him? با یک پله سقوط نسبت به هفته‌ی گذشته، به رتبه‌ی پنجم جدول رفته است و فروش ۱۰٫۶ میلیون دلاری را در سه روز پایاتی هفته تجربه کرده است. هم‌اکنون فروش داخلی این فیلم در باکس آفیس ۳۸ میلیون دلار است. در این هفته فیلم Why Him? در ۴۱ بازار بین‌المللی توانست به میزان ۱۰٫۱ میلیون دلار فروش کند. به این ترتیب، فروش جهانی این فیلم در تمامی بازارهای جهانی به ۵۱٫۹ میلیون دلار رسید.

مکان ششم در تصاحب فیلم Fences «حصارها» است. این فیلم با فروش ۱۰ میلیون دلاری در سه روز پایانی هفته‌، توانست این جایگاه را در اختیار بگیرد. این هفته فروش این فیلم با ۵۰ درصد افزایش مواجه شده است. به همین خاطر فروش داخلی «حصارها» پس از ۱۸ روز به ۳۲٫۴ میلیون دلار رسید.

مکان بعدی در اختیار یکی از اصلی‌ترین شانس‌های مراسم اسکار امسال است. فیلم La La Land «لا لا لند» همچون فیلم Fences تعداد سالن‌های خود را به مناسبت کریسمس افزایش داد و به همین خاطر توانست در سه روز پایانی هفته، ۹٫۵ میلیون دلار فروش کند. این نشان دهنده‌ی افزایش ۶۵٫۷ درصدی فروش این فیلم است. اکنون فروش داخلی این فیلم در باکس آفیس به ۳۷ میلیون دلار رسیده است. «لا لا لند» توانسته در بازارهای بین‌المللی هم این هفته ۲۷٫۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی این اثر تحسین شده تا به اکنون چیزی نزدیک به ۶۵ میلیون دلار بوده است. هفته‌های آینده تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌ی این فیلم بار دیگر افزایش پیدا می‌کنند.

در رتبه‌ی هشتم فیلم Assassin’s Creed قرار دارد که این هفته با ۱۵ درصد کاهش فروش به این مکان نزول پیدا کرده است. این فیلم توانسته در سه روز پایانی این هفته ۸٫۶ میلیون دلاری فروش کند و فروش کلی خود در باکس آفیس را به ۳۹٫۷ میلیون دلار برساند. بودجه‌ی ساخت فیلم Assassin’s Creed به میزان ۱۲۵ میلیون دلار بوده است. با توجه به آمار می‌توانیم بگوییم فروش این فیلم که بر اساس یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده، تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

دیگر شانس‌های بزرگ جوایز اسکار امسال، فیلم Manchester by the Sea «منچستر: کنار دریا» است که در این هفته با فروش ۴٫۲ میلیونی توانست رتبه‌ی نهم را تصاحب کند. فروش این فیلم نسبت به هفته‌ی قبل، ۵۳ درصد افزایش داشته است. اکنون فروش داخلی این فیلم در باکس آفیس ۳۰ میلیون دلار است.

این هفته در بین آثار جدید، فیلم ۲۰th Century Women را داشتیم که به صورت محدود در ۴ سالن سینما اکران شد. این فیلم توانست در هفته‌ی اول خود ۱۱۲ هزار دلار فروش کند. هفته‌ی آینده تا حدودی تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌‌ی آثاری همچون La La Land «لا لا لند» و Silence «سکوت» افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین تعدا سالن‌های Hidden Figures هم به صورت گسترده اضافه خواهد شد.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

 screenshot_wed_jan_04_19-51-02

لیست برترین ناشرهای این هفته:

screenshot_wed_jan_04_19-54-31

پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس در سال ۲۰۱۶ میلادی:

screenshot_wed_jan_04_19-52-23

فیلم‌های هفته‌ی آینده

underworld-blood-wars-poster

هفته‌ی آینده، یک فیلم محبوب در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. قرار است هفته‌ی دیگر فیلم Underworld: Blood Wars در ۲۳۰۰ سالن سینما به نمایش گذاشته شود. این فیلم، پنجمین قسمت در سری محبوب Underworld خواهد بود. فیلم Underworld: Blood Wars توسط آنا فورستر (Anna Foerster) کارگردانی خواهد شد. وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی این فیلم هم برعهده‌ی کوری گودمن (Cory Goodman) خواهد بود. بازیگرانی نظیر کیت بکینسیل (Kate Beckinsale)، تئو جیمز (Theo James)، توبیاس منزیس (Tobias Menzies) و بسیاری دیگر در این فیلم ایفای نقش خواهد کرد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.