کارگردان فیلم ترسناک Halloween دنباله فیلم جن‌گیر را می‌سازد

22 December 2020 - 15:00
دیوید گوردون گرین

دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) کارگردان فیلم Halloween آماده است تا دنباله فیلم کلاسیک ترسناک دیگری را بسازد. گرین در حال مذاکره برای کارگردانی دنباله فیلم The Exorcist «جن‌گیر» برای کمپانی‌های Blumhouse و Morgan Creek است. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

ویلیام فریدکین (William Friedkin) کارگردانی فیلم اول جن‌گیر را برعهده داشت که در سال ۱۹۷۳ به یک فیلم پربیننده تبدیل شد و موفق به فروش ۱۹۳ میلیون دلاری در سراسر جهان شد. این فیلم به پردرآمد‌ترین فیلم ترسناک تاریخ بدل شده بود، تا زمانی که توسط فیلم It در سال ۲۰۱۷ از سلطنت خود برکنار شد. داستان فیلم پیرامون یک دختر ۱۲ ساله می‌باشد که جسمش توسط یک موجود مرموز تسخیر می‌شود. حالا مادر این دختر و دو کشیش کاتولیک تلاش می‌کنند تا او را نجات دهند.

این فیلم از یکی از رمان‌های ویلیام پیتر بلتی (William Peter Blatty) در سال ۱۹۷۱ اقتباس شده بود و موفق به کسب جایزه اسکار فیلم‌نامه اقتباسی برای این نویسنده شد. این فیلم نامزد ده جایزه اسکار شامل بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری توسط الن برستین (Ellen Burstyn)، جیسون میلر (Jason Miller) و لیندا بلر (Linda Blair) شد.

فیلم جن‌گیر همچنان یک معیار فرهنگی است و دنباله‌های متعددی برای آن ساخته شده است. در سال ۱۹۸۳، بلتی رمان Legion را نوشت که دنباله رمان اول او بود. در مورد فریدکین شایعاتی وجود دارد که در هیچ کدام از دنباله‌ها نقش نخواهد داشت.

دنباله جدید فیلم باعث ادامه همکاری گرین با کمپانی Blumhouse می‌شود. رابطه‌ای که در آن، گرین فیلم Halloween را برای این کمپانی کارگردانی کرد و باعث شد این فرنچایز برای بار دیگر بدرخشد و با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری به فروشی معادل ۲۵۵٫۸ میلیون دلار برسد. گرین دو دنباله دیگر را برای این سری کارگردانی خواهد کرد: Halloween Kills که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود و Halloween Ends که قرار است در سال ۲۰۲۲ منتشر شود. گرین، علاوه بر تبدیل شدن به کارگردان معتبر فیلم‌های ترسناک در سال‌های اخیر، با کار در سریال‌های تلویزیونی از جمله Eastbound and Down، Vice Principles و The Righteous Gemstones در ژانر کمدی نیز معروف شده است.

منبع: Hollywoodreporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.